Jupen elokuvaketju

Lisää
20.05.2016 16:13 #31341 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
The Riverman on aito asia. Ted Bundy yrittää omista syistään olla avuksi kollegansa jäljittämisessä.

Nyt ei ollakaan tekemisissä Harrisin luoman fantasian vaan lähdemateriaalin kanssa, joten myötätuntoa herättävistä skitsofreenikkojen puuhista ei ole tietoakaan vaan tappamisen syy on kontrolli: raadolle voi tehdä mitä haluaa.

Irti leikattu pää on fetissi, jonka kanssa voi runkata kotona.

Aihepiiri on niin raaka, että näitä asioita käsitellään puhumalla, ja sekin on pilattu tekemällä Bundystä George W Bushin puhevikainen klooni.

Tästä aiheesta voisi puristaa vielä paljon irti tekemällä mahdollisimman realistisen elokuvan, joka selittäisi miksi Bundyn teloitusta juhlittiin vankilan ulkopuolella.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
21.05.2016 23:16 - 21.05.2016 23:26 #31368 : Arthos
Arthos vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
Heitänpä hyvän Youtube-dokumenttisarja suosituksen joka sivuaa elokuvia: No Small Parts.
youtube.com/user/NoSmallPartsShow
Tuo tyyppi joka tota tekee on itsekkin näytellyt leffoissa sivuosia ja käsittelee tuossa dokkarisarjassa erilaisia näyttelijöitä ja sivuosan esittäjiä.
Viimeksi muokattu: 21.05.2016 23:26 : Arthos.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
21.06.2016 17:00 #32223 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
Jos Stalker on hyvä, niin sitten Prometheus on vielä parempi, koska kummastakin on jäänyt päällimmäiseksi mieleen se kohta, missä oli pakko päättää, että katotaan tää nyt loppuun ettei toista kertaa tarvii vaivautua.

Stalkerissa se oli se kohta, missä tuijotetaan vettä ja ollaan apeita, ja Prometheuksessa joku kammio, missä pesi joku uusi örkki.

Stalkerista muistuu mieleen se vyöhyke, mutta ei sitä, mikä takia siellä oltiin. Prometheuksesta taas ei ole jäänyt mieleen tarina eikä ympäristö.

Nää on tehty tosi taitavasti, koska huonostakin elokuvasta jää aina jotain mieleen. Ei vaan ole ihan mun genre.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
27.06.2016 19:58 - 10.02.2017 13:30 #32311 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
Yksi lensi yli käen pesän kertoo ironisen tarinan käestä, joka saapuu mielisairaalaan, jossa yritetään hoitaa käenpoikasia. Hän saa aikaan omanlaistaan järjestystä, minkä johdosta hänelle tehdään lopulta lobotomia.

Päätös on varmasti vaikea, koska monen naaraspuolisen koulutetun apinan tekisi varmasti mieli levittää hänelle reitensä, jotta syntyisi lisää käenpoikasia, joista voisi tehdä mielisairaita yrittämällä kasvattaa heistä apinoita.

Apinaurokset osallistuvat tällaisiin hankkeisiin kuuliaisesti, sillä heillä on niin kiire luulla, ettei kukaan huomaa, että hekin paneskelevat ympäriinsä, ettei eukkojen harrastuksien seuraamiseen riitä aikaa.

Avuksi tässä ovat psykiatrian isot nimet, joista on paljastunut jos jonkinlaista mielipuolta, narkomaania ja pedofiilia.

Viimeksi Sigmund Freudin lapsenlapsi paljastui pedofiiliksi ja tällä taipumuksella on taipumusta periytyä. Entuudestaan tiedettiin, että hän oli narkomaani ja että hänen psykoanalyysikoulukunnassaan tehtiin itsemurhia kuin jossain sairaassa kultissa.

Tarinan sankari on skitsofreenikko, joka lopettaa käen kärsimykset ja pakenee. Hänellä on toivoa paranemisesta, toisin kuin muilla potilailla, jotka jäävät suorittamaan kiltisti omaa rooliaan apinoiden asuntolainojen maksamisessa.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 10.02.2017 13:30 : juppe.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13.07.2016 16:39 - 10.02.2017 13:31 #32552 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
Invitation to Hell kertoo narsistin maailmasta paljon selvemmin.

Siinä on tärkeä tutkija, joka kehittelee avaruuspukua, ja hänen perheensä menee mukaan työpaikan ympärille syntyneeseen yhteisöön. Lapsista tulee kurittomia ja vaimollakin alkaa olla omaa elämää.

Muiden perheenjäsenien sielut pitää takaisin hyvin lämpimästä paikasta, jonne pääsee avaruuspuvun avulla.

Tästä se ei enää paljon selvemmäksi mene jos tarinassa käytetään symboliikkaa.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 10.02.2017 13:31 : juppe.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
22.10.2017 08:07 - 22.10.2017 11:49 #38241 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
Psychon suosio on kuin elokuvaksi sovitettu oppikirjaesimerkki, joka on kaiken lisäksi typerä. Siitä pitävätkin kai lähinnä kirjaviisaat ihmiset, jotka pakenevat omia ongelmiaan teoretisoimalla kaiken mahdollisen.

Skitsofreenikko säilyttää kuollutta äitiään kellarissa ja tappaa naisia, eli hän yrittää pysytellä epätodellisuudessa, jonne äiti on hänet kasvattanut, ja joutuu tappamaan naiset, jotka uhkaavat vetää hänet todelliseen maailmaan.

Elokuva on myös aika pitkäveteinen ja se olisi todella kannattanut leikata tv-sarjan jaksoksi, kuten suunnitelmissa oli. Kriitikkoihin uppoaa kaikki tylsä, mikä johtuu kai siitä, hekin ehtivät seurata tällaista elokuvaa kunnolla ja kymmenennellä katselukerralla sisällöstäkin on saatu jo jotain irti, joten tätä sisällöllisesti vanhentunutta ja jo valmiiksi typerää tarinaa pidetään sitten tasokkaana.

Jos tästä aiheesta tehtyä mestariteosta pitää etsiä niin Mirrors on sellainen.

Se on paranneltu versio huonosta korealaisesta elokuvasta ja kokonaisuuden muuttaminen todenmukaiseksi kajoamatta tarinaan enemmän kuin on tarpeen tekee siitä jokseenkin täydellisesti kauhuelokuvaan sopivan tarinan, minkä lisäksi se onnistuu olemaan samalla sitä mitä niin ikään huonon Poltergeistin pitäisi olla.

Alkuperäisversiossa palaneessa tavaratalossa kummittelee siten, että peilikuvat tappavat ihmisiä. Kun peilikuva tappaa itsensä, ihminenkin kuolee. Vartija alkaa tutkia asiaa, löytää syyksi tavaratalossa murhatun naisen ja päätyy lopulta peilin toiselle puolelle.

Hollywood-versiossa nainen oli lapsena mielenvikainen ja hänellä oli vaarallisia kohtauksia, mutta hän on edelleen hengissä ja vartija löytää hänet luostarista tyynenä ja rauhallisena. Julkisivu on nyt täydellinen.

Otettuaan yhteen naisen sisällä asuvan hirviön kanssa, vartija löytää itsensä peilin toiselta puolelta.

Kehnosta kummitustarinasta on saatu hyvä, joskin myös kummallinen tarina paranoidisesta skitsofreniasta.

Peilikuva vastaa yleensä ihmisen minäkuvaa, mutta välillä illuusio murenee ja se muuttuu pelottavaksi. Se voi saada ihmisen jopa tappamaan itsensä, koska hän ei halua kohdata todellisuutta vaan takertuu epätodelliseen minäkuvaan, joka on lapsuudessa ollut välttämätön sen takia, ettei hänestä olla pidetty sellaisena kuin hän on.

Tässä on hyödynnetty sitä, että useimmat ihmiset haaveilevat joskus peilin edessä, millaista olisi olla joku muu. Illuusio peilissä olevasta toisesta maailmasta on tuttu ja yleisön saa sitä kautta mukaan aivan toisenlaisiin mielenmaisemiin.

Itsemurhan tehnyt vartija, jonka työn päähenkilö perii, on hän itse ennen kuin voimat loppuivat kesken ja oli pakko pysähtyä lepäämään sillä seurauksella. Hän on olevinaan sitä, mitä haluaisi olla, ja kuvittelee ongelmiensa johtuvan hämäräksi jääväksi ampumistapauksesta. Hän on tappanut jonkun, mutta tarkempia yksityiskohtia ei kerrota vaan alussa näytetään lehtiartikkelia, jossa kerrotaan, että poliisi on ammuttu virantoimituksessa.

Hän löytää tavaratalosta edeltäjänsä lompakon ja saa vähän myöhemmin tämän lähettämän paketin, joka sisältää tietoja menneisyydestä, joten hän on nyt valmis alkamaan selvitellä asioita.

Hän on vielä heikko, mutta pystyy kuitenkin vastustamaan peilikuvan pyrkimystä tappaa hänet polttamalla.

Tavaratalon sisällä peilit toimivat eri tavalla kuin muualla. Peilikuvan lisäksi niiden toisella puolella on näkymättömiä henkilöitä, jotka koskettelevat niitä. Tavaratalon asiakkaat valikoituvat satunnaisesti, joten tällainen vääristyneeksi minäkuvaksi ryhtynyt henkilö löytää sieltä kaltaistaan seuraa, joskin tämä tämä puoli jaa vähän epäselväksi, koska tavaratalo on palanut raunio, joka symbolisoi hänen mielenterveyttään.

Muualla peilit näyttävät vain pelottavia asioita, koska hän on saanut elämänsä sellaiseen järjestykseen, ettei hänen tarvitse kohdata todellisuutta.

Tutkiessan edeltäjänsä kuolemaa vartija huomaa, että se, mikä tapahtuu peilissä, ei tapahdukaan todellisessa maailmassa, sillä peilin pala, jolla edeltäjä on tappanut itsensä, onkin ollut todellisuudessa puhdas. Hän ei jää miettimään, mistä kuolema sitten johtui, vaan päättää suojautua peilien maailmalta peittämällä niitä.

Vartijan vaimo on aluksi kuin saippuaoopperan hahmo, mutta tempautuu pian mukaan vartijan harhoihin, joten kyseessä on luultavasti kahden skitsofreenikon kulissiavioliitto, joka on alkanut tökkiä sen tähden, ettei se ole todellinen.

Myös hänen suhde siskoonsa kuvataan epätodelliseksi ja tämä tappaakin itsensä peilikuvan takia.

Nainen, jota hän on jäljittämässä, on mitä ilmeisimmin hänen äitinsä, joka vaikuttaa vieraalta saatuaan oman elämänsä minäkuvaa vastaavaan järjestykseen. Hän on nunnana luostarissa, koska siellä ei ole peilejä, mikä ei vastaa todellisuutta, mutta tässä yhteydessä se tarkoittaakin sitä, ettei hänen tarvitse kohdata todellista maailmaa, jossa hän on aivan eri henkilö.

Vartijan äitiähän elokuvassa ei mainita ollenkaan ja isästäkin kerrotaan vain sen verran, että tämän kuolema oli järkyttävä kokemus. Aivan kuin se, ettei äiti ollut kovin miellyttävä, kerrottaisiin siten, ettei häntä tarvitse mainita ollenkaan.

Nunna on ollut lapsena vaarallinen, mikä on johtunut osittain siitä, että hänestä on kasvatettu jotain, mitä hän ei ole, mutta hänen luonteensakaan ei ole ollut kovin miellyttävä, sillä hänestä ei ole kehittynyt lähinnä pelokas ihminen kuten lapsistaan

Hän on kotoisin syrjäseudulta, joten hän on ilmeisesti syntynyt väärään ympäristöön äidin syrjähypyn seurauksena, ja koska tämä seikka on täytynyt pitää salassa muulta perheeltä, häntä on sitten säilytetty lukitussa huoneessa, kunnes on löytynyt lääkäri, joka on olettanut osaavansa hoitaa häntä.

Tavaratalon paikalla on aikaisemmin ollut mielisairaala, jossa on tapahtunut peilien kanssa samoja asioita kuin tavaratalossakin, ja jotenkin mielisairaala on päätynyt tavaratalon alle.

Vartija siis tutustuu äitinsä hulluuteen penkomalla näitä asioita, ja kun hän lähtee alas tähän maailmaan, hänen takanaan sulkeutuu ovi hänen omaan psykoosiinsa, koska hän on nyt oikeilla jäljillä.

On tärkeää, että nunna saadaan takaisin mielisairaalaan, jotta vartija näkee, mikä hän oikeasti on, ja sen jälkeen hän voi siirtyä siihen peilin takana olevaan maailmaan, josta niitä kosketellaan toiselta puolelta.

Samaan aikaan kotona tilanne on kehittymässä perhesurma-asteelle, koska lapset ovat osa vaimon julkisivua, joka haittaa tässä käynnistynyttä menneisyyden käsittelemistä, mutta vartijan päästyä sinuiksi menneisyytensä kanssa peilit räjähtävät sielläkin tuhoten vaimon julkisivun ja tilanne rauhoittuu.

Tässä varmaan kerrataan vartijan lapsuutta, sillä kotona vesi toimii peilinä ja lapsia on kaksi, poika ja tyttö. Poika painui ammeessa veden alle vanhempien riidellessä ja Vartija pääsee pois peilimaailmasta tapettuaan äitiään symboloivan nunnan sisällä olevan hirviön. Tilanne kotona on siten hänen sairastumisensa, joka on johtunut siitä, että hän on alkanut pitää äitiään hyvänä ihmisenä.

Isä on ilmeisesti muuttanut pois kotoa, koska hän asuu erillään vaimostaan, ja siksi käsitys isästä on parempi. Kun hän käy tapaamassa lapsiaan, nämä ilahtuvat kunnes alkaa taas riitely ja mielenkiinto loppuu.

Tämän tarkoitus jää tulkinnanvaraiseksi, sillä vartijan vaimo ei käsittele omaa menneisyyttään, mutta suhde on ollut riitaisa, joten ehkä se, että vartijasta tulee tasapainoisempi, riittää kohentaman hänenkin tilaansa.

Vaimo on lääkäri ja hän on jostain syystä valinnut puolisokseen poliisin, mikä voinut johtua siitä, että hän on kaivannut turvallista auktoriteettihahmoa oman menneisyytensä takia. Ripustautumalla poliisiin hän on päätynyt kummankaan haluamatta alistettuun asemaan ja ottaa päähenkilön harhat liian tosissaan.

Avioero on tapahtunut siinä vaiheessa kun päähenkilö on luopunut poliisin auktoriteetista ja ryhtynyt pelkäksi vartijaksi, joten ehkä hänen viehätyksenä on laskenut, mutta tämä puoli jää hämäräksi, koska tarinassa keskitytään päähenkilöön ja tämän elämä täytyy kuvata irralliseksi ja jotenkin epätodelliseksi.

Kukistettuaan nunnan sisällä olleen hirviön vartija huomaa, ettei kuulukaan poliisien maailmaan vaan peilin toiselle puolelle, eli siihen maailmaan, jossa hänen kaltaisensa ihmiset elävät.

Pelottavat muistot on käsitelty ja hän voi ryhtyä tavalliseksi kansalaiseksi.

Poliisiksi hän ryhtyi ehkä siksi, että oppisi voittamaan pelkonsa, mutta nyt hän on selvästi jotain muuta eikä itsekään tiedä, että mitä.

Vaimon luo hän tuskin palaa, sillä hän on nyt kokonaan toisessa maailmassa ja vaimo sai elämänsä järjestykseen siinä ensimmäisessä maailmassa, joten kotona olisi vastassa kummallinen peilihahmo, joka ei kuulu hänen maailmaansa.

Loppu on kuitenkin kummallinen ja ratkaisu voi piillä erilaisissa tulkinnoissa. Edellinen olisi vartijan käsitys tapahtumista, muta hän olisikin väärässä.

Lopussa ei tehdä peilikuville mitään. Vartija tappaa äitinsä sisällä olevan hirviön ja vaimon peilikuva kuolee omia aikojaan, mutta sen voi tulkita siten, että asiantuntija, joka selitti aiemmin peilimaailmojen syntyvän itseinhosta, onkin väärässä, ja kyse onkin pelottavalta vanhemmalta perittyjen piirteiden aiheuttamasta reaktiosta.

Näin vaimo hankkiutuisi eroon tästä ongelmasta ja tervehtyisi. Vaikka hänen peilikuvansa tuhoutuukin samaan aikaan kun vartija tappaa äitinsä sisällä olevan hirviön ja peilit räjähtävät, se oli olla myös erillinen tapahtuma, joka johtuu siitä, että hän on kamppailut peilikuvansa kanssa. Näin hän olisi voittanut ongelmansa kun taas vartija sulkisi itseltään sen tien muuttumalla äitiään pelottavammaksi hirviöksi ja jäisi sen takia harhailemaan epätodellisuuteen.

Tähän tulkintaan päästään vartijan luonteen kautta, sillä hän on yhtäältä hyvin pelokas ja toisaalta myös niin aggressiivinen, että ammuskeleminen on monessa tilanteessa ensimmäinen mieleen tuleva ratkaisumalli. Luultavasti hänen uransa poliisina loppui sen takia, koska sitä ei selitetä muulla kuin sillä, että hän tappoi jonkun, joka saattoi alussa vilahtavan uutisen perusteella olla toinen poliisi, ja hän on käsitellyt tapausta lähtemällä siitä, että muut vain tuomitsevat häntä, mutta hänessä ei ole mitään vikaa.

Tämä on erittäin hieno elokuva ja täynnä asiantuntemuksesta kieliviä yksityiskohtia. On paljon mahdollista, ettei tässä ole virheitä ollenkaan vaan rivien väliin on piilotettu paranoidin skitsofrenian koko olemus.

Koska kyse on uusintaversiosta, joka on rakenneltu kokonaan uudelleen, lopputulos on vähän sekava, mutta siitä on vain apua kun katsoo sen moneen kertaan päästäkseen siitä jyvälle.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 22.10.2017 11:49 : juppe.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
24.12.2017 15:01 - 24.12.2017 15:57 #38783 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
Mulholland Drive on mielenkiintoinen katsaus valkoisen sohvaperunan korvien väliin. Kaikki on kummallista ja vääristynyttä ja se on sitten olevinaan älykästä.

Päähenkilö on viattomuuden perikuva, eli valkoinen naisihminen, joka vaikuttaa pelkältä feikiltä.

Tämän hahmon ylinäytteleminen korostaa sitä, että tarinan kohtalokas nainen on joteinkin uhkaava ihan vain siksi, että hänessä on vähän mutiaista seassa. Tämän hahmon pitäisi olla jotenkin manipuloiva, mutta se ei ilmene oikein millään tavalla eikä valkonen nainen varmaan hösäämiseltään moista huomaisikaan.

Mielenkiintoisinta kohtalokkaassa naisessa on se, että hahmossa on mukana hyvin vähän näyttelemistä. Monissa kohtauksissa hän vaikuttaa lähinnä osalta kulisseja eikä hänelle olla annettu hirveän paljon vuorosanojakaan, mutta tällä tyylillä hän onnistuu jotenkin mystisesti lumoamaan päähenkilön.

Jos asiaa yritää ajatella loogisesti, niin syyn lumoukseen täytyy olla tissit ja perse, vaikka kohtalokas nainen mielellään peittää ne väljillä vaatteilla, koska muita syitä ei löydy. Tarina on kuitenkin täynnä kaikkea käsittämätöntä paskaa ja näsäviisaita idiootteja varten pantua dubbauksen idealla leikittelyä, että johdonmukaisuutta tuskin on edes mietitty kovin tarkasti.

Yleisön reaktioista voi kuitenkin päätellä, että jotain syyntapaista olisi kannattanut panna mukaan, koska elokuva lähinnä auttaa vahvistamaan sitä käsitystä, että joku voi olla huono ihminen pelkästään olemalla olemassa. Päähenkilö on sitä tyyppiä, johon ei kannata sekaantua ollenkaan, mutta yleisö on kuitenkin käsittänyt asian niin, että kohtalokkaassa naisessa on jotain vikaa, koska hän pysyttelee jollain määrittelemättömällä tavalla hiljaa taka-alalla aivan väärällä tavalla.

Nurkassa jököttävä jukkapalmu olisi aivan yhtä uskottava viettelijätär.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 24.12.2017 15:57 : juppe.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
03.02.2018 00:37 - 03.02.2018 00:51 #39104 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
The Ringissä on se helkkarin puu, mikä on sillä videolla ja siellä mökillä ja vielä siellä saarellakin kun Samaraa työnnetään kaivoon. Tää oli aika hankala arvotus, murtta tais ratketa kuitenkin.

At Close Rangessa on samanlainen puu samanlaisella kumpareella ja sen lähelle haudataan nöösi, joka on menny sotkeen rikollisen isänsä pisneksiä. Leffana tää on paska ihan alkaen siitä, että musiikkina on 80-luvun Madonnaa, mutta leffafriikit näkyy kumminkin pitävän siitä kovasti. Parempaa hämärän viittauksen kohdetta olis vaikee kuvitella.





Mä en viitti nyt alkaa panna tulkintaa kasaan, mutta asiaan vois liittyä se, että Samaran isäpuolta näyttelevä tyyppi oli myös eka Hannibal Lecter. Kun viittauksia alkaa ettiä, niin se on aika ilmeinen.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 03.02.2018 00:51 : juppe.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.04.2018 04:09 #39796 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Jupen elokuvaketju
V for Vendetta lässähtää siinä vaiheessa kun V on kouluttanut Evien kaltaisekseen ja Evie toipuu siitä nopeasti. Se onkin nyt hieno asia, vaikka elokuvan alkupuoli on lähinnä sitä, että V lopettaa niitä, jotka tekivät sen hänelle.

Tää ei niin kun toimi käytännössä ollenkaan.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.612 sekuntia