Hollywoodin sikailijat

Lisää
25.03.2018 00:08 #39535 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Hollywoodin sikailijat
Paa Googleen Cambridge Analytica ja rajaa haku viimeseen tuntiin, että saat tuloksista paremmin selvää. Sieltä on paljastumassa jotain tosi isoa.

Facebook ainaskaan ei oo ollu huomaavinaan tätä vaaleihin sekaantumista vaan on katellu tyhmän näkösenä Venäjän suuntaan. Nyt ei sitten pysty ees oikein selitteleen mitään, ettei käryäis ittekkin.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
25.03.2018 20:31 #39538 : Jukkis
Jukkis vastasi aiheeseen: Hollywoodin sikailijat
Löytypä tosi hyvä kirjoitus, jossa näitä munkin juttuja on katottu toisesta vinkkelistä eli kiireen ja alibudjetoinnin näkökulmasta.
jannekuusi.puheenvuoro.uusisuomi.fi/252859-korteni-kekoon?ref=poiminnat

Mun mielestä on hyvä että metoo -kampanja etenee asteittain siihen suuntaan johon sen pitääkin kulkea. Koko rakenteen vääristymiin ja sen isoihin epäkohtiin.

Lisää
25.03.2018 22:00 #39539 : juppe
Ei nykyään kehity mitään parempaan suuntaan. Valehtelemisesta on vaan tullu sallittua.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
25.03.2018 22:29 #39540 : Jukkis
Toi on jänskää et tän homman sanoo ääneen mun kaltanen ulkopuolinen ja sit tollanen joka on jättänyt hommat. On paljon tyyppejä jotka on samaa mieltä mut kenellä on jalka oven välissä, kenellä pelkkä peukalonkynsi ja ne voi pudota vauhdista koska vaan. Eikä ne sitä halua kun aattelee miten kapeesta portista on aikanaan menty ja lukemattomasti tuuria mukana. Parempi olla hiljaa ja sama pätee näyttelijöihinkin siinä missä ohjaajiin.

Kotimainen elokuva on halpaa ja nopeesti tehtyä. Siitä on vaan saatu elokuvan näkönen kun vääntää värimäärittelyssä kontrastit kaakkoon. Mä oonkin aina ihmetelly miks mun leffat näyttää ja tuoksuu yhtä hyviltä kun noi sadantonnin versiotkin. Ja kun on liian vähän koko ajan rahaa, ja sekin näemmä valtio-ohjattua niin tottakai markkinatkin on sit pienet ja levityskanava ahdas neulansilmä josta vaan muutama kerrallaan ujuttautuu. Kaiken tän takana on poliittinen tahtotila.

Antaas kattoo jos keskustelun vois nostaa tälle tasolle, seuraisko jotain oikeitakin uudistuksia

Lisää
25.03.2018 23:40 #39541 : juppe
Meillä on tää koulutusyhteiskunta, missä voidaan keskustella siitä, miten voi menestyä. Kunnianhimoset tyypit keksii satuja, joissa just niitten pitäis menestyä, ja sitten odottelee, että se menestys tulis joskus.

Tälleen on saatu käänteismaailma, missä ei oikeestaan ees oo kovin paljon kilpailua. Tän järjestelmän sisällä ollaan tosi tyytyväisiä jos päästään ees pötköttään ruumishuoneella ameriikkalaisessa tv-sarjassa, vaikka Anne Pohtamo teki sen ihan oikeessa Hollywood-elokuvassa. Se vaan osas maata liikkumatta paikallaan ilman kallista koulutusta ja fiinejä tutkintoja, niin kun suunnilleen 100% maailman väestöstä.

Tälleen ajateltuna Tony Halme on menestynein suomalainen näyttelijä, mutta järjestelmän sisällä tämmösien tyyppien meriiteillä ei oo oikeesti väliä, koska ne ei noudata sen sääntöjä. Ei ihan kuka vaan saa kysellä pieniä rooleja Hollywood-leffoista vaan siks, että sattuu asuun sillä suunnalla, vaan pitäis ensin kohota järjestelmässä sellaseen asemaan, että voi alkaa suunnitella kansainvälistä läpimurtoa. Vasta sitten se ruumishuoneella pötköttäminenkin on saavutus.

Sumessa menestyminen on kiinni palkinnoista ja kriitikoitten melipiteistä, niin että sillä pääsee kiinni sellasiinkin rooleihin mitä sanotaan hyviks. Kansa tykkää enemmän jostain kummeleista ja Peteliuksesta ja Kallialasta, mutta sillä ei oo väliä kun kansan mielipiteitä ei tarvii huomioida vaan järjestelmä päättää näistä asioista kokonaan itte. Hyvä on jotain paskaa, mitä paljon kukaan ei viitti kattoa, niin kun vaikka tää Ikitie.

Kuvaavinta tässä on se, että kaikkein menestynein suomalainen ohjaaja on se kuka saatiin suksiin vittuun. Taidot alko tulla esille heti kun sitä ei enää yhtään tehny mieli miellyttää suomalaisia taitelijapiirejä ja järjestelmän sisällä sen leffoissa näytteleminen on jotain, minkä saavuttamiseen on vielä pitkä matka.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
26.03.2018 20:10 #39548 : Jukkis
Mä oon tätä miettiny koko päivän että mikähän siinä oikeasti on, että kotimainen elokuva on niin toivottomasti jäänyt skandinaavisten vastineidensa jalkoihin. Rahat on pieniä ja niitäkin pitää vakuuttaa. Oon aatellu et se johtuu protektionismista; mitä siitä nyt tulisi jos parhaan kotimaisen elokuvan tekisi ypäjäläinen kotirouva kännykällään?

Mutta siinä voi olla myös meidän sensuuriperinteemme joka taklaa ajatuksenkin siitä että voisi syntyä ns. villi elokuva ja vieläpä sellainen jonka levityskanava ei olisi kontrollissa. Pitää muistaa että elokuva on myös ase ja se voi oikeasti muuttaa maailmaa. Tuskin kukaan epäilee Tahdon riemuvoittoa Hitlerin suosiolle tai kuten nykypäivänä - Al Goren epämiellyttävää totuutta joka elää jokaisen politiikon ja tutkijan suussa ja jonka repliikkejä toistellaan väsymiseen asti valtamediassa.

Joku toinen olis kenties tehny ihan muun sotaelokuvan kun Tuntemattoman joka käytännössä välttää isoja kysymyksiä ja toimii kuten amerikkalaiset vastineensa - sodan syyt ja seuraukset ohitetaan toisenlaisin motiiveihin eli vetoamalla asetoveruuteen. Ehkä se totuus onkin jotain tätä luokkaa? Elokuvasäätiön mukaan tulo tai tulemattomuus ratkaisee rahoittaako sitä kukaan muukaan ja lähteekö tv-lanavat ja elokuvateatterit ollenkaan mukaan. Samalla tavalla YLE haluaa tarkastaa käsikirjoituksen jo ennalta jotta se varmasti on poliittisesti korrekti eikä omaa mitään piilosanomia.

Lisää
26.03.2018 21:25 - 26.03.2018 21:35 #39550 : juppe
Suomalaiset kulttuuripiirit on samalla tavalla kiihkoisänmaallisia kun vaikka Pohjois-Koreassa. Niissä vaan niinku on jotain tasoa, vaikka sitä ei muut huomaakkaan. Ulkomaille on ihan turha ees yrittää myydä mitään siinä toivossa, että se vielä menestyiskin, ja Suomessa on tää ikuinen ongelma, että miten saatais kansa pakotettua arvostaan kulttuuriväkee. Ei sitä voi vaatia tekeen vaihteeks jotain kunnollista.

Tuntematon sotilas on kirjana sellanen, että siinä on menestysleffan aineksia enemmän kun leffaan mahtuu, mutta kulttuuripiirien onnistumisprosentti on nyt vaan 66.6, koska se erehdyttiin kerran antaan sellaselle tyypille, kuka ei tajunnu mitään hyvän leffan tekemisestä. Muita tällasia kirjoja Suomessa ei ookkaan tehty, koska tää on nyt vasta toinen kerta kun jengi on innostunu kotimaisesta leffasta tällä tavalla. Jotkut on käyny kattomassa sen monta kertaa, vaikka se ei mitään yllätyksiä tarjookkaan.

Ikitie on sitten olevinaan parempi, vaikka sen pystyy arvosteleen kuulopuheitten perusteella, koska samanlaista paskaa on tehty paljon. Punikki on paennu Neukkulaan kun valkoset on jostain ihme syystä ollu niille vihanen sisällissodan alottamisesta ja siellä se sitten perseilee ilosena siihen asti, että Stalinin kausi alkaa ja perseilijät on jostain ihme syystä taas kusessa.

Tällanen propagandaleffa on vielä kehattu tehä samaan aikaan kun yleisö on ihmetelly sisällissotaa ja tietää senkin, että nää ilosesti perseilevät viattomat punikit petti ihan kylmästi Neukkulaan paenneet rivimiehet, jotka sitten pääsi ihan vahtoehtojen puutteen takia oleen maailmansodassa voittajan puolella kun britit keräs joukkoja sotiin sitä sakkia vastaan, keitten kyrpiä imemään ilosesti perseilevät punikit lähti hillotolppien toivossa.

Propaganda on yhtä sakeeta kun Pohjois-Koreassa ja valtion elätti -järjestelmän takia on ollu varaa hylätä menestysleffan ainekset, jotka olis voinu saada vaikka siitä, että entiset punakaartilaiset joutu heti sisällissodan jälkeen eri puolille toisessa sodassa kun toiset petti härskisti. Meillä ei vaan käsitellä tällaisia asioita elokuvissa paljon ollenkaan, koska kulttuuripiirit suojelee härskiä petturia kun kansallissankaria.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 26.03.2018 21:35 : juppe.

Lisää
27.03.2018 16:42 #39555 : juppe
Tää Greven tapaus vaikuttais olevan ihan erilainen. Tyypistä on vaan valitettu vuosia eikä epäasiallisella käytöksellä oo mitään tekoa työn kanssa, niin että nyt löytyy sitten puolustajiakin. Ei oo yhtä vakavaa kun se, että jonkun leffa ylittää miljoonan katsojan rajan.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
27.03.2018 17:45 #39556 : Jukkis
Kyllä näitä löytyy ja nyt on nouseva buumi tää urheiluvalmennus. Näyttää siltä että ilmiö käsittää koko kulttuuria-alan.

Tosta tuli muuten mieleen et oon tainnu saada kenkää facen elokuva- ja tv-sarja -avustajista. Tuli pantua sinne keskustelupohjaksi toi linkki omaan juttuuni jossa taisin todeta koko elokuva- ja telkkari-alan olevan kokonaisuudessaan seksistinen ja ikärasistinen. Oli vissiin ylläpidolle liikaa kun se kumminki elää tästä jutusta. Onhan mun tietenkin sanottava ettei moinen linkkaus sinne kuulukaan vaan siellä kuuluu yksinomaan hakea että ootko 30-vuotias fitness-tyyppi jolla sporttinen vartalo ja miellyttävä pepsodent -hymy? Jostain syystä muuten mä saan aina kenkää joka paikasta liian suorasukaisella tyylilläni ja jos en, toiset savustaa mut ulos ennemmin tai myöhemmin. Mikä kai tarkoittaa että on osunut johonkin tärkeeseen ja tätähän täytyy kohta pöyhiä hetken aikaa tosissaan.

Eilen piti muuten ostaa tuntematon videolla mut jokin sen esti. jokin siinä tökkää ja nostaa karvat pystyyn. ehkä se vaan on se, ettei oo mieltä kattella elokuvaa jonka juonenkäänteitä ei ainoostaan tiedä vaan tuntee sen jopa repliikkejä myöten. Mun mielestä kansa on aivan väärässä tässä asiassa. Kuuleman mukaan muuten jussi-gaalan kakkossijan yleisöäänestyksessä voitti Rendel - ilmeisesti sitä on äänestäny koko mikkelinlääni - ja mun mielestä se olis ansainnu voiton jos sen joku piti saada

Lisää
27.03.2018 18:22 - 28.03.2018 15:15 #39557 : juppe
Suomalaiset on niin tittelinkipeitä, ettei osaamiselle jää paljon mitään tilaa.

Mä aattelin, että jos vihdoin sais tota opusta varten hyvän kuvan suomalaisesta kipparilakista kun ylioppilasjuhlien rekvisiittaa alko tulla kauppoihin heti kun kirjotukset alko. Ostais vaikka jonkun lakin pienoismallin, mikä on tarkotettu kakun päälle, ja panis sen alle vaikka perunan tai talipallon.

Tällä ei kummiskaan oo mitään kiirettä kun lakkiaisiin on vielä aikaa suunnilleen kevään verran ja krääsä varmaan vielä lisääntyy. Kerkiää funtsia ajan kanssa kun junteilla on kova kiire päästä juhliin sitä, että Ilkka-Nyyrikistä on tullu ees vähän jotain. Ei se vielä mitään hyödyllistä osaa, mutta on ainakin tullu todistettua, että se osaa lukea ja kirjottaa.

Omasta yo-lakista mä en tiedä muuta kun sen, että mulla pitäis olla sellanen jossain. Ei vaan oo näkyny vuosiin. Teekkarilakin sentään löysin kun se on lojunu vuoskaudet hyllyn päällä pölyä keräämässä.

Edit:

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 28.03.2018 15:15 : juppe.

Lisää
27.03.2018 18:41 #39558 : Jukkis
Mulla on tosta tuntemattomasta muuten ihan selkee mielikuva. sovitaan ny ekaks et se on vaikka hyvä elokuva. ja miksei olis koska sitä on kerrankin rahoitettu sillain että budjetti täyttää kansainväliset stantardit eikä oo tarttenu tyytyä koivusalo -versioon. Toinen että se on ensimmäinen kotimainen elokuva jossa on osattu jo hyödyntää digitekniikkaa.

Epäilen että nuukailun puutetta on ajateltu sillain että sitä saa sit näyttää seuraavat 20v joka itsenäisyyspäivä töllöstä. Alkaa toi Laineen mustavalkoversio kun olla jo vähän enemmän kulttuurihistoriallinen museotuote joten tarvitaan pirtsakampaa versiota. ja arvattavasti - koska tää kansa ei oo kasvanu henkisesti yhtään syksystä 1944 - on sit vuonna 2040 ooteltavissa tuntematon 4.0 -versio. Pohjimmiltaan kyse on kummiski fakkiutumisesta, tarttumisesta vanhaan ja siitä että koko itsenäisyyden käsite elementteineen on jäänyt lapselliselle asteelle. Tai voihan sen kiteyttää niinkin että kyse on yhden tempun propaganda-elokuvasta. Vaikka niinhän on sanottava että valtaosahan elokuvista on propagandaa, yhtä lailla sitä on Tom of Finland tai Ikitie tai mitä näitä ny tehty onkaan, mutta vaan eri kuvakulmasta ja eri arvoja painottaen.
Mua ei vaan jotenkin inspiroi tällänen juttu yhtään.

Lisää
27.03.2018 18:54 #39559 : juppe
Leffoja tehään just tolla logiikalla. Kallis toimintaleffa on harvoin kovin tuottava investointi, koska siitä ei saa omiaan millään ilveellä moninkertasena takasin ja persnettoa tulee helposti, mutta silti niitä tehään, koska niitä halutaan nähdä.

Tää uus Tuntematon tehtiin selkeesti sen takia, että piti saada sellanen kotiteatteria varten. Vanhat on tehty vasiten valkokankaalle eikä ääniraita pääse loistaan nykysellä tekniikalla, mutta nyt on takuulla pidetty koko ajan mielessä, miten sais hyvän Blueray-version.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
01.04.2018 00:27 #39608 : juppe

Sisäpiirin lähde väittää: Aku Louhimiehen elokuvien kiistellyt kohtaukset kuvataan uudelleen – samalla ohjaaja muuttaa nimensä

www.episodi.fi/uutiset/aku-louhimiehen-elokuvien-kiistellyt-...delleen-samalla-ohjaaja-muuttaa-nimensa/

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
20.05.2018 20:05 #39974 : juppe
Nyt rupee sitten oleen faktaakin kun kuvamateriaalia on käyty kunnolla läpi. Näyttelijän uskottavuus on näköjään sitä luokkaa, että kamerat käy koko ajan, niin että näitten väitteiden kumoamisesta vois syntyä vielä dokkari.

www.is.fi/viihde/art-2000005688477.html

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
21.05.2018 18:16 #39979 : Jukkis
Mun on vaikee ottaa kantaa tohon kuvamateriaaliin ja sen uskottavuuteen. Voisin kyllä kuvitella että kamera ei käy kaiken aikaa ja vaikka käviskin niin kiusalliset klipit on helppo deletoida ja laittaa niitten tilalle jotain jossa vaan on sama järjestysnumero. Ymmärrän toki Louhimiestä että se puolustautuu mutta onhan se sillain toivotonta koska näitä juttuja tulee niin monesta suusta ja monelta taholta että vaikea niitä ihan pelkäksi kiusanteoksi pistää. Varsinkin kun nyt avaa suunsa uusiakin näyttelijättäriä.

Mua on kyllä kiinnostanu tää metoo -kampanja noin ittessään eikä vaan yksittäisen ohjaajan kohdalla. Siinä on takana jotain paljon syvempää joka liittyy itse yhteiskuntarakenteisiin ja sen sukupuolittuneisiin käsitteisiin. Minähän oon kyllä muutenkin vakuuttunut että tasa-arvo -tutkimus on tällä hetkellä parasta tiedettä noin niinku analyyttisesti vaikken sen enempää feministi ole kun kukaan muukaan. Mitä olen niitä lukenut, ne peilaa hyvin yhteiskunnallista alitajuntaa ja sen mekanismeja.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.157 sekuntia