Prioni 2

Lisää
29.05.2018 17:48 #40038 : juppe
juppe loi aiheen: Prioni 2
Parempi kun edellinen, mutta kässäri olis parempi teatterissa, missä pitää puhua selvästi, että kaikki kuulee.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
29.05.2018 21:15 #40040 : Jukkis
Jukkis vastasi aiheeseen: Prioni 2
Ne on vähän erilaisia elokuvia. Ykkönen on paljon eeppisempi ja tieten tehty hidas alku. Se oli ihan tyylikysymys ja on siinä tavoiteltu realismiakin sillain, et maalaiselämä vaan on kiireetöntä. Kakkosessa myönsin jo et elokuva on fyysinen taidelaji. Kakkonen toimii sen takia et sen alkuperänen miljöö oli vuodessa 1943 ja kun siitä tuli tieteiskauhu niin siirsin elementit sellasenaan. Tän takia noi näyttelijät kattoo mua kun jotain gurua kun kaikilla oli niin selkee hahmo luonteenpiirteineen.

Tässä on kans tullu neuvoja, kritiikkiä ja kommentteja oikeelta ja vasemmalta. Ne alkaa suhtautua muhun kun johkin oikeeseen elokuvantekijään ja niitä kiusaa kun esitystavassa ja juonikerronnassa on jotain vinksallaan. Ei ne vielä tiedä et elokuvien juonikaaressa ja mikä kuva saa huomiota ja mikä ei, vaan taivas on kattona. Asiat tehdään edelleenkin niinkun näyttää hyvältä omassa silmässä ja persoonallinen ote säilyy. Eikä se mun mielestä huonoa ole, ne vaan ei matki muita.

Seuraavaks sit se päättötyö eli mestariteos ja eläkkeelle. Sen verran kumminkin siitä että scifi on valittu lajityypiks. Voihan se olla että kun on elokuvanteosta eläkkeellä ja aika tulee pitkäks niin joku palmu -tyyppinen kartanomurha vois ola passeli tunnin mittasena mutten lupaa mitään.

Lisää
29.05.2018 22:11 #40041 : juppe
juppe vastasi aiheeseen: Prioni 2
Tääkin ala on nykyään niin demokraattinen, että ei tarvii ees olla hajulla koko hommasta. Kaikki vaan plagioidaan jostain ja osaaminen on sitä, että ei jää kiinni.

Jos joku ei poimikaan henkilöä toisesta leffasta, missä se on satojen käyttökertojen jälkeen jo kokonaan mielikuvitusmaailman juttuja, vaan vaikka huoltoasemalta, niin se on jo neroutta.

Jopa joku tarantinolainen dialogileffa on olevinaan hyvä, kun se on ees erilainen, vaikka ei se kolmen tunnin jorinakaan pitkän päälle jaksa kiinnostaa. Jossain vaiheessa on pakko tajuta, että se toisen tunnin kohalla alkava kummallinen fiilis on sitä, että ikävystyttää ihan helvetisti ja haluais oikeestaan vaan juosta karkuun.

Luettuasi tämän pienen kirjaston, kykenet taatusti ällistyttämään ystäväsi tiedoillasi.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
30.05.2018 13:26 - 30.05.2018 13:27 #40042 : Jukkis
Videoo ei oo kyllä menny ykkösosan tahtiin, pääasiallisesti siksi etten viittiny kiertää noita tapahtumia mut ei ehkä muutenkaan ollu paras ajatus tehdä jatko-osa. Ainahan noi jatko-osat karsii ja käytännössä niitä kattelee vaan ne, jotka on nähny ykkösenkin. En vaan aatellu tätä kun nimee mietin. Toisaalta ei se sit kyl mikään itsenäinen teoksensa olekaan vaan jatkuu tismalleen siitä mihin edellinen elokuva päättyi. Ihan tietoisesti tein valinnan että tyypit puhuu siinä ykkösen asioista joka voi olla hämmentävää jos sitä edellistä ei ole nähnyt. Tää taas juontaa tinkimättömästä linjastani. Kyse on siis vaan elokuvan nimestä. Sille olis voinu antaa nimeksi vaikka Prioni: Viljasodat ilman viittausta kakkososaan.

On mulla tästä romaaniversiokin jota on naputeltu vuosia ja mitä ilmeisemmin ei näe päivänvaloaan. Siinähän tää Hellu kuolee kesken kaiken jolla on ainaski shokkivaikutus. Peliin saapastelee sitten Rehtorin identtinen kaksoisveli Tohtori joka on vielä astetta pahempi tapaus kun veljensä ja siinä vihjataan et on jopa olemassa identtiset kolmoset ja se kolmas on pahimmista pahin. Tää olis kyllä ansainnu julkaisunsa siinä mielessä että koko ajanhan tuodaan ilmi että Rehtori on jonkinsortin paholainen ja tuollainen kolmikantainen piru antais kyllä syvyyttä asiaan. Se on oikeestaan aikas uniikki keksintö jota mun tietääkseni ei oo kukaan muu ees keksinyt. Tarinan runkohan olis siis mitä parhain. Tän takia oonkin ollu koko ajan empimässä eli en oo sitä deletoinut koneelta ja joskus saatan hiljaisena hetkenä kirjoittaa muutaman rivin lisääkin.
Tietenkin sitä pitää sitten vääntää takaisinpäin sillä romaani seuraa elokuvaa aina Hellun hammassärkyyn johon sen piti kuolla. Mut ellussa tää mun näyttelijättäreni halus näytellä joten muutin sitä sit vaikka muuten se putos roolihahmona vähän takavasemmalle. Mä oon niin heikko nuorten likkojen lirkutuksille. Toisaalta se tais olla oikeassa. Vaikka sitä haluaakin tehdä yllätyskäänteitä ja shokkitempauksia niin pääosanesittäjän tapattaminen kesken kaiken taitaa olla draamallisesti vähän liikaa.
Viimeksi muokattu: 30.05.2018 13:27 : Jukkis.

Lisää
30.05.2018 14:04 #40043 : juppe
Päähenkilöä ei ees pysty valitseen tolla tavalla, koska yleisö kummiskin mieltää sen sellaseks, joka ei kuole kesken kaiken. Pitäs tappaa kaikki kesken kaiken ennen kuin sillä ei enää olis tilaa ajatella, että päähenkilöä vaan pidetään vähän syrjemmällä.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
30.05.2018 14:43 - 30.05.2018 14:46 #40044 : juppe
Ehkä sun kannattais unohtaa se kirja ja tehä lautapeli, koska sehän sopis hyvin roolipeliks. Tälleen juonenkäänteitä sais mukaan tosi paljon kun idea olis siinä, että niitä heitetään koko ajan nopalla.

Voittaja olis se, kuka sattuu oleen syömättä viimesenä.

Tämmösen kun tekis hyvin, niin vois nyhtää muutaman euron ekstraa siitä, että deluxe-versiossa on mukana leffatkin.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Viimeksi muokattu: 30.05.2018 14:46 : juppe.

Lisää
31.05.2018 21:20 #40053 : Jukkis
On tässä kyllä ollu sekin hyvä puoli et ainakin somen puolella alkaa pikkuhiljaa saada arvostelujakin. Ja mikä mukavinta, ihan kehujakin. Sekään ei ole sillain itsestäänselvyys tuntemattomalle nimelle jota ensin kummastellaan aikansa mut hissuksiin alkaa jää murtuun kun vaan tekee itteensä tykö. Aletaan jo suhtautuun kun elokuvaan vertaistensa joukossa.

Tiedä sitten vaikuttiko se et oli ykkösosa vähän aikaa tubessa jaanto näkyvyyttä. Se sai jotakuinkin yli tuhat katsojaa jota itse en pitäny minään aatellen starwreckin sataatuhatta katsojaa. Mut sit mua joku lohdutti ja kerto et starwreck on alottanu jo vuosia aiemmin lyhäreillä ja tehny jotain animaatioitakin välillä ja keränny sitä fanijoukkoonsa vuodesta toiseen. Eli ei se sit kai ihan puskista tullutkaan kuten mä aina oon luullu. Turha siis sittenkään olla kade ja miettiä mitä se teki oikein ja mä en.

Lisää
01.06.2018 17:27 #40059 : juppe
Ehkä tota vois mainostaa silleen, että leikkais ensimmäisen leffan alkupuoliskosta jonkun puolen tunnin version ja panis sen JuuTuubiin pysyvästi. Normitraileri ei välttämättä oo se paras ratkasu kun näkyvyyttä ei oo samalla tavalla kun normimainoskampanjassa.

Pituutta noilla on jotain 2 tuntia plus puol toista tuntia, niin että trailerista olis periaatteessa varaa tehä sellanen, että se vois alkaa levitä ihan omilla ansioillaan. Vaikka se olis paljon tavallista pitempi, niin silti jäis paljon näkemättä.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
03.06.2018 17:46 #40080 : Jukkis
Sainpas tän raakaklipinkin laitettua. Mulla on ollu sen laitto aatoksissa jo kuukausia. Osaks kai siksi että naisten murhe tässä maailmassa on, ettei ne oikeen osaa naurattaa väestöä, minkä huomaa teennäisistä naiskoomikoistakin. Mut jostain syystä tää toimii vaikkei alkujaan hauskaks ollu kirjoitettukaan.

Lisää
03.06.2018 17:55 #40082 : juppe
Totahan pitäis mainostaa silleen, että kun miehet on epäluotettavia näyttelijöitä, niin teit sitten kostoks Suomen ekat naisille tarkotetut kauhuleffat.

Olis niinku ihan oma genre ja kaikki.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
03.06.2018 21:24 #40087 : juppe
Nettimarkkinointi on ihan täys mysteeri. Mä oon kokeillu sitä levittämällä ton opuksen linkkejä ja tulokset on aina ollu ihan jotain muuta.

Siitä on ny 3 pdf-versiota ja epub ja ne elää ihan omaa elämäänsä. Linkkaamalla voi saada jonkun kymmenen latauskerran enemmän, mutta viime kuussa tuli jotain 500 - 600 tekemättä mitään. Se on jotain 3 kertaa enemmän kun huhtikuussa ja tää kuukaus taitaa taas olla hiljasempi. Suosituimmat oli tietty just ne kaks, mitä mä en ees oo paljon linkannu. Joku logiikka pitää sentään olla.

Google Url on saanu lopetustuomion ja sen takia tilastotiedot selaimista ja laitteista on kadonnu vissiin sen takia, niin että enää ei voi ees haaveilla tietävänsä ketkä panee laskureihin liikettä.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
03.06.2018 21:58 #40088 : Jukkis
Mä oon jo hyväksyny sen et mulla on ollu näissä hommissa kirous päällä. Se kai alko jo tuolta hermeetikosta. Katetuottolaskelman mukaan niitä olis pitäny myydä 120-130 et olis päässy omilleen ja 150 kohdalla oli sit se raja että olis ruvennu saamaan taskurahaa. Eikä se tilauskanta kai sit kertaakaan noussu yli 115 tilaajan. Osaks kai siks et toi laiskanpulskea taittajani teki lehtee sillon kun huvitti, eli suurinpiirtein puolisen vuottakin myöhässä ja jengi sit kypsy siihen niin et toisesta päästä tilauksia peruttiin samassa suhteessa kun niitä tuli. Vaikkei se sillain henkkoht, teki ittelleen saman kuprun tän piraatti-hermeetikkonsa kanssa.

Mitä sitten kiertelin messuja kirjojen kanssa niin kuvio oli aina sama. Yleensä sai pöytäpaikkansa hinnan ja pienen tuntipalkan a kymppi tunti koska kirous esti nettoomasta enempiä.

Sama kaavahan sen on tän sivuston kanssa. 40 000 lukijaa ja mainostarjouksia tulee mut sitkeesti se on pysyny 20 000 lukijassa. Ja tää mun uus ilme on tuonu uutta lukijakuntaa sitä mukaa kun toiset se sit karkottaa. Plus miinus nolla siis.

Jotenkin on vaan olemassa salaperäinen taso jota ei voi ylittää. Elokuvista en viitti ees puhua koska se on vielä niin lapsenkengissään.

Liityin sit sanastoonkin ja sain kirjastojen rojalteja. Ootin jotain kahtakymppiä ja toivoin viiskymppistä. Ne makso 1500e brutto (joka meni pääosin autoon et sai sen leimasta läpi) eikä se sit ilahduttanutkaan. Aavistin sen kautta paljonko oon lihottanu noita kustantajia näitten vuosien aikana ja itte on samassa pisteessä kun alottaessaan

Lisää
03.06.2018 23:08 #40089 : juppe
Ehkä kannattais kehitellä tota lajityyppiä, missä naiset tappaa stereotyyppisiä äijiä kun se musta nahkatakki ei kummiskaan vaikuta oikeesti mihinkään. Paitti tietty että erottuu paremmin pusikosta.

goo.gl/GhVR1Y
goo.gl/owH1GR
goo.gl/PS5cM2
goo.gl/jqhdLG
goo.gl/Y36JMZ

Lisää
03.06.2018 23:35 #40090 : Jukkis
Naisten kanssa on vaan sillain helpompaa. Niille merkkaa jotain miltä ne näyttää ja miltä ympäröivä elokuvakin näyttää. Niitten kanssa on sillain inspiroivassa ilmapiirissä.Paljon tulee sellaisia ehdotuksia mitä ei itte hoksaakaan. Miehetkin on ihan cool mutteihan sille mitään voi että intti on ne pilannut. Ne on paljon passiivisempia, tekee just mitä käsketään muttei yhtään enempää. En mä nyt sano että ne missään nakkisuojassa pysyttelee mut sillain paljon hiljasempia ja jäyhempiä. Tää on yks syy miksi mun elluissa nähään aina enemmän naisia kun miehiä. ja kai siinä vaikuttaa että on saanut kasattua ihmisiä jotka on aina vapaaehtoisia ja innolla mukana kun taas miesväestö ottaa nää enemmän projektin kannalta ja aina saa ettiä uudet naamat. Muutamin virkistävin poikkeuksin tietty.

ja niinhän sitä sanotaan että mikään suunnitelma ei voi olla parempi kun sitä toteuttavat tahot. Kun mun kohdalla on näin niin on näin.

Lisää
05.06.2018 19:12 #40141 : Jukkis
Sainhan mä sen saakutin trailerin puskettua sieltä alun neljän kuukauden väännön jälkeen. Hirvee työsarka ja sit sitä jo vähän huomaakin että parasta ennen -päivä on menny jo. Noh, onneks ei tartte tätä enää tän enempiä tuputtaa vaan kääntää katseet eteenpäin. mutta tässä helmi joka on - uskokaa pois - neron käsialaa.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.312 sekuntia