muinaiskunkkujen agenda

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #10502 : Jaska
Vastaus käyttäjältä Jaska aiheessa Vs: muinaiskunkkujen agenda

Narian kirjoitti: Tämä hermeetikkolaiset vs. sinä jako tulee esiin lähes jokaisessa viestissäsi. Olet näkevinäsi tänne kirjoittavissa ihmisissä heterogeenisen ryhmän, jonka niputat yhteen milloin mielipiteiden, milloin arvojen ja milloin uskonnon perusteella.

Tarkoittanet homogeenisen ryhmän?
Minusta hermeetikkolaisia yhdistää juuri se minkä mainitsinkin: tieteenvastaisuus ja usko siihen, että tietynlaisen hermeetikkolaisen mielikuvituksen avulla voitaisiin saavuttaa uskottavampia käsityksiä menneisyydestä kuin tieteen keinoin. Toisin sanoen hermeetikkolaiset ovat suurelta osin tietämättömyytensä sokaisemia ja kuvittelevat fantasiaa tiedoksi.

Se että minä en laske itseäni hermeetikkolaiseksi ei kuitenkaan tee mitään asetelmaa hermeetikkolaiset vs. Jaska. Eronteko ei ole sama asia kuin vastakkainasettelu, mikäli tämä tuli sinulle uutisena.

Narian kirjoitti: Vasta äskettäin nimitit tätä ryhmää kultiksi. Annoit siis ymmärtää meidän muiden kirjoittajien – minä mukaanlukien – olevan jonkin kultin jäseniä.

Aivan, ja perustelin näkemykseni. Sinä sen sijaan et ole edes yrittänyt perustella miksette te olisi kultti, joten et ilmeisesti ole kanssani eri mieltä?

Narian kirjoitti: Kane oli kiitettävän diplomaattinen, kun sanoi sinun vain näyttelevän vajaaälyistä. Itse en välttämättä olisi malttanut laittaa sanojani noin hienotunteisesti.

Hui kauhistus. ;) Tunnustat siis ottavasi kritiikin henkilökohtaisesti? Olen milloin tahansa valmis lähtemään kanssasi palikkatesteihin katsomaan, kumpi meistä on lähempänä vajaaälyistä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #10503 : Amonin Kobra
Vastaus käyttäjältä Amonin Kobra aiheessa Vs: muinaiskunkkujen agenda
Älä Jaskarukka katkeroidu vaikkei sua täällä otettu torvisoittokunnan kanssa vastaan Messiaana tai Hänen Sanansaattajanaan. Ihme ajatuskin, että täällä olisi salaliittokultti sua vastaan vain siksi etteivät kaikki allekirjoita ajatuksiasi ja huuda hurraata sille lyöden rumpuja. Ja Jaskanvastaisuus ei ole synonyymi tieteenvastaisuudelle.
Äläkä turhaan uhoa niillä palikkatesteillä. Mulla on Oulun yliopiston kirjoittama todistus tutkimuksestaan että olen täydessä ymmärryksessä, onko sulla Jaska esittää todistusta täysjärkisyydestäsi ? Ja ihan vaan spekuloinnin välttämiseksi: Tutkimus oli amerikkalais-suomalainen ja koski adoptiolapsia, tutkimus kesti 25 vuotta.

Barbarus hic ego sum quia non intellegor me ulli

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #10504 : Tervapiru
Vastaus käyttäjältä Tervapiru aiheessa Vs: muinaiskunkkujen agenda
Voi vittu että on rasittavaa luettavaa. Pysykää asiassa.

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #10505 : rikuturso
Vastaus käyttäjältä rikuturso aiheessa Vs: muinaiskunkkujen agenda
Samaa mieltä. YV:t on keksitty.

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten - 11 vuotta 2 kuukautta sitten #10506 : Narian
Vastaus käyttäjältä Narian aiheessa Vs: muinaiskunkkujen agenda

Jaska kirjoitti: Minusta hermeetikkolaisia yhdistää juuri se minkä mainitsinkin: tieteenvastaisuus

Kuka täällä on tieteen vastainen? En minä ainakaan. Tänne kirjoittamissani viesteissä olen avoimesti vastustanut vain sosialismia/statismia. Olen arvostellut huonoa tiedettä, mutta se ei ole sama kuin olla tiedevastainen. Enkä ole huomannut tiedevastaisuutta muidenkaan kirjoittajien taholta.

Näyttää olevan niin, että ne, jotka näkyvimmin esiintyvät tieteen puolestapuhujina, ovat kauimpina tieteen menetelmien soveltamisesta. On siis tiedettä ja Tiedettä™, vähän niin kuin on skeptikoita ja Skeptikoita. Tuohon ensimmäiseen ryhmään kuuluvat tunnistaa konkreettisista tuloksista, jotka muuttavat maailmaa. Tuohon jälkimmäiseen ryhmään kuuluvat tunnistaa siitä, että he syyttävät arvostelijoitaan ”tiedevastaisiksi”.

... suurelta osin tietämättömyytensä sokaisemia ...

Tämä on itse asiassa Suomen tiedefoorumeista se, missä osallistujien kollektiivinen näkökenttä on ehdottomasti laajin. Mikään muu suomalainen foorumi ei pääse lähellekään.

ja kuvittelevat fantasiaa tiedoksi.

No tämä pitää ainakin minun kohdallani paikkansa. Fantasia on tietoa. 100% luotettavaa tietoa.

Se että minä en laske itseäni hermeetikkolaiseksi ei kuitenkaan tee mitään asetelmaa hermeetikkolaiset vs. Jaska.
Eronteko ei ole sama asia kuin vastakkainasettelu, ...

Miksi sitten koko ajan arvostelet hermeetikkolaisia ryhmänä? Sitä paitsi, jos hermeetikkolaiset muodostavat kultin, niin kuin sanot, niin eihän tuossa ole muuta vaihtoehtoa kuin vastakkainasettelu. Kultin ja sen ulkopuolisen maailman välinen pintajännitys on aina korkea. Ja koko kultin olemassaolon olet tehnyt meille tiettäväksi sinä.

Vasta äskettäin nimitit tätä ryhmää kultiksi. Annoit siis ymmärtää meidän muiden kirjoittajien – minä mukaanlukien – olevan jonkin kultin jäseniä.

Aivan, ja perustelin näkemykseni. Sinä sen sijaan et ole edes yrittänyt perustella miksette te olisi kultti,

Käsittelin asian tässä viestissä . Mutta suoraan sanoen, teet itsestäsi naurunalaisen noilla väitteilläsi. Eihän Hermeetikon lukijakunta ole edes mikään konkreetinen ryhmä (osallistujia tulee ja menee, harva on koskaan tavannut toisiaan, yksimielisyyttä on tuskin mistään), eikä tässä ole kellään (muulla kuin Jukkiksella) mitään investoituna, ja johtajakin on kuollut. Jos ainoa yhdistävä tekijä on se, että vierailee tällä foorumilla, niin miten ihmeessä se voisi täyttää yhtäkään kultin tunnuspiirteistä.
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 2 kuukautta sitten Narian.

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten - 11 vuotta 2 kuukautta sitten #10507 : Narian
Vastaus käyttäjältä Narian aiheessa Vs: muinaiskunkkujen agenda

Jaska kirjoitti: Tunnustat siis ottavasi kritiikin henkilökohtaisesti?

En ota henkilökohtaisesti (tämäkin vielä), enhän edes katso kuuluvani mihinkään kulttiin. Tarkoitus oli osoittaa, että tuolla asenteellasi pelaat itsesi lopullisesti ulos näistä keskusteluista – sinua ei oteta täällä vakavasti. Toisaalta kiinnitän tähän väitteeseen huomiota myös siksi, että sosiaalipsykologia on minusta kiinnostava aihealue, varsinkin uskomusjärjestelmät.

Kun käytät kultti-sanaa meistä muista kirjoittajista puhuessasi, teet sen yksinomaan provokaatiotarkoituksessa. Nimittäin riippumatta siitä onko Hermeetikko-foorumi kultti vai ei, jos haluaisit saada jotain positiivista aikaiseksi (itsellesi tai muille), et sanaa käyttäisi. No mikä sitten on syynä siihen, että käytät sitä ...

Täällä kukaan ei ole ottanut kielitieteellisiä mielipiteitäsi tai julkaisujasi vakavasti. Ja mikä vielä pahempaa, minä olen sanonut mielipiteenäni, että koko laitos, jota edustat, on moraalisesti tuomittava: laitoksen toiminta rahoitetaan kansalaisilta konfiskoiduilla rahoilla; maksajat (mukaan lukien yksinhuoltajat, köyhyysrajan alapuolella elävät, jne.) eivät laittaisi latiakaan suomalais-ugrilaiseen kielentutkimukseen ellei rahoja heiltä väkivallan uhkaa käyttämällä anastettaisi.

Olet siis ryhtynyt varastettuun omaisuuteen (et juridisesti, mutta moraalisesti), ja se, mitä sinulla on näyttää siitä tuloksena ei täällä kiinnosta ketään. Ja kun et ole saanut täällä suosiota, alat kiukuttelemaan. Nimittelemään.

Mutta eihän sinun tarvitsisi täällä vierailla lainkaan. Miksi sitten ehdoin tahdoin isket päätäsi seinään? Jokaisen kirjoittamasi viestin jälkeen suosiosi laskee yhä alemmas. Tieteilijänähän sinun kannattaisi käyttää nämäkin hetket mieluummin tieteelliseen julkaisutoimintaan (tai rentoutumiseen), kuin toisinajattelevien foorumille kirjoittamiseen. Miksi siis ”tuhlaat aikaasi”?

Minä tiedän vastauksen, mutta tiedätkö sinä?

Muille tiedoksi: tämä riittää tästä kulttiaiheesta, minun puolestani.
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 2 kuukautta sitten Narian.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.225 sekuntia