Hakunilassa on paljon siirtolohkareita ja merkillisiä kiviä!

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #35809 : HAKUNILAN UKKELI
Voisko tuo kivikasa olla tullu tosta isoimmasta kivestä? Jos se on lohkeillu ja ihmiset on hajottanut sitä?

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten - 5 vuotta 10 kuukautta sitten #35810 : juppe
Mä käyn iltapäivällä ottamassa lisää kuvia jos kerkiän, mutta mulla on sellanen vaikutelma, että siihen on kasattu kiviä rikotun kiven ympärille. Jos ei oo hirveesti lunta, niin vois ehkä kävellä sen ympäri ja kuvata siitä videon.

Hakunilasta itään näkyis olevan aika hyvin mettää, niin että sielläkin vois joku käydä kattelemassa kiviä. Sipoonkorven kansallispuisto vois olla hyvä paikka alottaa.

www.google.fi/maps/@60.2805334,25.1211774,12633m/data=!3m1!1e3
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 10 kuukautta sitten juppe.

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #35813 : HAKUNILAN UKKELI

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #35814 : juppe

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #35816 : HAKUNILAN UKKELI
Tänks! Hienoja kuvia. Aika vaikuttavan näköinen paikka!

Lisää
5 vuotta 10 kuukautta sitten #35817 : Jukkis
Noissa Hakunilan kivissä on kyllä edelleen jotain joka kiusaa - olen meinaan nähny vastaavia ns. metsälappalaisten alueella. Yks on tuo kuva 079 eli kivikehä isomman seitakivimäisen mestan edessä. Saamelaiset käyttää niitä edelleen. Ne on sellaisia - kivin tai risuin - aidattuja tarhoja joihin pannaan uhrilahja, yleensä poron luita, ja tämä on just sellaisen näköinen. Siinä rinteessä missä oli kans kiviä ympyrän muodossa saattas periaatteessa olla vanha kota/maja -pohja. En pidä tätä ollenkaan mahdottomana etteikö siinä ole voinut ajanlaskun taitteen tienoilla olla jokin kalastusleiri ja ekana on rakennettu uhripaikka. Tiedä vaikka koko paikka olisi valittu noitten siirtolohkareiden takia. Siirtolohkareet on toki siinä luonnostaan mutta jos ne puhuttelee vieläkin, ne on saattaneet puhutella jo silloin.

Yhdessä kuvassa oli kans sen näköinen kivikasa kun ne olis siihen tieten viskottu. Se vois olla jokin myöhempien aikojen kaskiröykkiö, nehän on vähän ton näkösiä. Eli en minä ala tätä torpedoimaan, itse kullakin meistä on yleensä hyvät alitajuiset vaistot aavistaa että ne on muutakin kuin pelkkiä kiviä

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.236 sekuntia