- Vastaanotettu kiitos 2
Homer in Baltic
Olen jo jonkin aikaa lueskellut näitä loistavia Hermeetikon juttuja ja keskusteluja ja päätin myös rekisteröityä tälle sivustolle Hermismessujen innoittamana.
Pääasiassa olen ollut kiinnostunut siitä, mitä Suomessa lienee ollut ennen 1100-lukua, niinkuin
Suomen kuninkaat
ja olkoon se tai Ior Bockin saaga totta tai ei niin hienoja juttuja kaikki.
En löytänyt täältä tästä aiheesta keskusteluketjua, joten kysyn nyt teiltä, että onko aihe tuttu ja jo ehkä käsitelty?
Felice Vinci
www.volta.alessandria.it/episteme/ep2vinc2.htm
kisko-seura
t. Kalle Tampereelta
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Itse asiassa olin tuossa yhteydessä italialaiseen Michelangelo Naddeoon (joka kirjoittaa parhaillaan kirjaa Suomalaisten alkuperästä), ja ajattelin johdattaa Vincin ja Naddeon tutukimaan toistensa juttuja.
Vincin kirjoja olisi mukava saada Suomeksi, ja mukavaa olisi jos joku Kisko-seurasta kirjoittaisi aiheesta artikkelin Hermeetikkoon.
Just joo...
Epätieteellinen menetelmähän tuossa on kyseessä: kaveri vertaa satunnaisia paikannimiä (Troija ~ Toija), tutustumatta lainkaan paikannimitutkimuksen tuloksiin. Samanlaisen hypoteesin voisi kehittää vertaamalla minkä tahansa kahden maan paikannimiä, vaikka Suomen ja Burkina Fason. Aina löytyy suunnilleen samannäköisiä paikannimiä, mutta ne vain eivät ole samaa alkuperää.
Jostain syystä nämä tyypit eivät koskaan kokeile teoriaa useammalla alueella, koska silloin he saisivat ristiriitaisia tuloksia ja huomaisivat menetelmänsä onnistumistodennäköisyyden olevan lottoamisen luokkaa.
[url] www.elisanet.fi/alkupera/ [/url]
Jaska kirjoitti: (Vinci-uskovaiset voivat ohittaa tämän viestin.)
Epätieteellinen menetelmähän tuossa on kyseessä: kaveri vertaa satunnaisia paikannimiä (Troija ~ Toija), tutustumatta lainkaan paikannimitutkimuksen tuloksiin. Samanlaisen hypoteesin voisi kehittää vertaamalla minkä tahansa kahden maan paikannimiä, vaikka Suomen ja Burkina Fason. Aina löytyy suunnilleen samannäköisiä paikannimiä, mutta ne vain eivät ole samaa alkuperää.
Jostain syystä nämä tyypit eivät koskaan kokeile teoriaa useammalla alueella, koska silloin he saisivat ristiriitaisia tuloksia ja huomaisivat menetelmänsä onnistumistodennäköisyyden olevan lottoamisen luokkaa.
Mutta älä jaska hutki ennen kuin tutkit. Eihän tämä koko homma edes perustu tuohon kahden nimen yhteneväisyyteen juuri nimeksikään. Sen tietäisit, jos olisit viitsinyt edes vähän lukea.

Kävin Jaska kotisivullasi ja näytät edustavan yliopiston kielentutkimuksen eturintamaa. Hienoa.
Tällaiselle maallikolle Vincin vertailut näyttävät aika vakuuttavilta.
Olisi kiva kuulla sinulta millä perusteella mielestäsi Odysseuksen retket sopisivat paremmin Välimerelle kuin Itämerelle!
Ja keskustellaanko muuten yliopistomaailmassa tämän tapaisista uusista teorioista ja missä laajuudessa?