Homer in Baltic

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten - 11 vuotta 1 kuukausi sitten #9821 : Kane
Vastaus käyttäjältä Kane aiheessa Vs: Homer in Baltic

Jaska kirjoitti: Listaa minulle vaikka mielestäsi uskottavimmat paikannimivertailut niin minä kerron mitä vikaa niissä on. En jaksaisi tuhlata aikaani kokonaisten huuhaakirjojen arvostelemiseen, koska sellainen vaatisi usein kokonaisen toisen kirjan kirjoittamisen.

On totta, että on turha käyttää aikaa turhaan mutta kuten edellä ilmeni, Vinci ei alkujaan ole verrannut mitään nimiä mihinkään, vaan nimet olivat vain hauska lisäkurisioteetti.Vincin tutkimukset perustuvat siis alkujaan matkakuvauksiin, ei nimiin. Vinciä on siis oikeastaan turha yhdistää vakavasti millään tavoin kieliin tai niihin viittaaviin tieteisiin.
Lukemani perusteella Vinci ei esitä tosissaan mitään kovinkaan mullistavaa, sillä historiasta tiedämme kreikkalaisten muutoinkin hilluneen näillä nurkilla. Etäisyyksistäkin sen verran, että Ateenasta kävelee Helsinkiin parissa kuukaudessa.

Just joo...
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 1 kuukausi sitten Kane.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #9822 : finsailor
Vastaus käyttäjältä finsailor aiheessa Vs: Homer in Baltic

Jaska kirjoitti: En toki ole torpedoinut kaikkea täällä, vaan ainoastaan muutamassa sellaisessa ketjussa esitettyjä juttuja, joista minulla sattuu olemaan tieteellistä tietoa.
Listaa minulle vaikka mielestäsi uskottavimmat paikannimivertailut niin minä kerron mitä vikaa niissä on. En jaksaisi tuhlata aikaani kokonaisten huuhaakirjojen arvostelemiseen.

Jaahas, nyt Jaska puhu itsensä kyllä aika pahasti pussiin.
Sanot nyt, että sinulla on tieteellistä tietoa kommentoimiisi asioihin, mutta et näköjään tiedä tästä asiasta otsikkoa ja yhtä paikannimeä enempää.
Lonkalta taidat ampua kaikkea mikä liikkuu, ilman tähtäämistä.
Ei taida olla paljon Jaskan puheisiin uskomista. Tuhlaa vain kaikkien aikaa turhanpäiväisiin kommentteihin.
Minäkin lankesin siihen, mutta Jukkiksen valaisemana en onneksi enään tämän jälkeen.

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #9824 : Amonin Kobra
Vastaus käyttäjältä Amonin Kobra aiheessa Vs: Homer in Baltic
Kane kirjoitti:

sillä historiasta tiedämme kreikkalaisten muutoinkin hilluneen näillä nurkilla. Etäisyyksistäkin sen verran, että Ateenasta kävelee Helsinkiin parissa kuukaudessa.

Ehkäpä joku kaunis päivä tämä reittikin todistetaan Ley-linjojen tai vastaavien avulla. On voitu todistaakin, ei ole vaan mun silmään sattunut.

Barbarus hic ego sum quia non intellegor me ulli

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #9825 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: Homer in Baltic

Kuka se saksalainen insinööri oli, joka tiedeyhteisöä uhmaten lähti etsimään muinaista Troijaa? -Ja löysi!

Näitähän oli aikalaisia kaksikin. Toinen oli tämä Troijan löytäjänä tunnettu Schliemann, ja toinen Kreetan Knossoksen kuninkaanpalatsin (ja lineaari-B savitaulujen) löytäjä Sir Arthur Evans. Tähän sisältyy jännä juttu että ennen kuin Evans edes oli mikään Sir, hän etsiskeli kadonnutta kaupunkia Suomen lapista. Päätyen viimein Inarin Ukonsaareen kaivelemaan.

Koskaan ei ole selvitetty miten ja miksi Evans päätyi tänne tiettömien taipaleiden äärelle, mutta oma henk.koht. epäilyni on aina ollut, että Lars Laestadius, lappalaisuuden ja kasvitieteen expertti kävi laajaa kirjeenvaihtoa eri maiden oppineiden kanssa. Tämäkin arvaus voi olla täysin väärä, ja se mikä Evansin aikanaan ajoi Ukonsaareen, saattaa pohjata kokonaan ei-suomalaisiin vihjeisiin.
Tämä jättää avoimeksi sen kysymyksen, että vaikka Ukonsaari olikin "vain" uhripaikka, onko olemassa jossain todisteita jotka kielisivät kadonneesta kaupungista ihan täällä pohjolan pimeissä öissä?

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #9829 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: Homer in Baltic

Ehkäpä joku kaunis päivä tämä reittikin todistetaan Ley-linjojen tai vastaavien avulla. On voitu todistaakin, ei ole vaan mun silmään sattunut.

Toisaalta olen odotellut jo jonkinaikaa mitä näistä vastalöydetyistä tunneliverkostoista oikein tiedettäisiin. Nehän on kuulemma kivikauden aikaisia, ja hämmästyttävää kyllä, tieto niistä on kulkenut koko ajan ihmiskunnan perimätiedon mukana.
En tiedä onko niillä suoraa yhteyttä ley-linjoihin, mutta näistä samoista tunneleista oli puhetta yhden tutun kanssa jo puoli vuotta ennen kuin tämä uutispommi tuli. Palloteltiin ajatusta – tai hän pallotteli – että kun pleistoseenin loppupuolen katastrofi oli tapahtunut tosiasia, niin kosmiset säteet pääsivät hetken aikaa vapaasti maapallolle. Ihmiskunta siirtyi kokonaisuudessaan maan alle ja alkoi kaivamaan itselleen kulku-uria joita nämä tunnelit sitten edustavat. Miten pitkiä? Sitähän ei kukaan tiedä.

• h3pe
  • Poissa
  • Konkari
  • Konkari
  • To boldly go where Appelgren has never gone before
Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten #9830 : h3pe
Vastaus käyttäjältä h3pe aiheessa Vs: Homer in Baltic
Jukkis kirjoitti:

Ihmiskunta siirtyi kokonaisuudessaan maan alle ja alkoi kaivamaan itselleen kulku-uria joita nämä tunnelit sitten edustavat.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.241 sekuntia