Tuleeko tappaja-influenssa Suomeenkin?
Just joo...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Kirjaltaja
-
- Poissa
- Jäsen
-
Hunajatuotteet ovat myös aika tykkejä vastustuskyvyn boostaamiseen:
Propolis
Royal Jelly-, siitepöly, propolis-hunaja
Etenkin tuo propolis on ilmeisesti aika tuhtia tavaraa.
Propolis on se aine, mikä tekee mehiläispesästä luonnon steriileimmän paikan – tuhoten pahat bakteerit, sienet, homeet, parasiitit kuin viruksetkin. Mehiläiset vuoraa tällä aineella pesänsä sisääntuloaukot, ja homma on sillä selvä.
Kirjaltaja kirjoitti: Eiköhän tämäkin pandemia floppaa yhtä nolosti kun aikaisemmatkin. Iso-D:n tankkaaminen sen sijaan kannattaa aina, itselle maistuu 250mg päivässä. Ei maksa juuri mitään iHerbistä ja vaikutaa samalla terveyteen kymmenillä muillakin tavoin.
Tarkoittanet mikrogrammaa milligramman sijaan

Älä hyvä mies kuitenkaan noinkaan isoja annoksia vedä. Bibliofiilien maailma tarvitsee sinua!
D-vitamiinibuumin myötä on Suomessakin jo mm. munuaisia poksahdellut kun herkkäuskoiset hihhulit vetää pitkään isoja annoksia. Tuskimpa tohtoritolonen näistä varoittaa?
Yksilöllinenhän tuo toksinen raja on, mutta aurinkoisen kesän jälkeen aika paljon hirvittää monen vetämät annokset. Nyt toisaalta on herkullinen tilanne sikäli, että tullaan näkemään laajemmassa määrin D-vitamiinin yliannoksen rajat - ja kliiniset oireet.
Ja tämän kaiken meille mahdollistaa ihmiset, joille uskotellaan D-vitskun kaikkivoipaisuutta. Määrä tekee myrkyn ja rajansa kaikella.
Kukaanhan ei näe ristiriitaa influenssilla ym. pelottelun ja D-vitamiinimainosten välillä?
Itse käytän 2 000 IU:n nappeja ylläpitoannoksena, ja silloin, kun on tarve nostaa 25(OH)D tasoja otan jonkin aikaa useamman napin päivässä. Tavoitteena on pysyä aina vähintään yli 75 nmol/l. Eikä haittaa, jos menee yli sadan, kunhan ei paljoa mene.
Hommassa vaikuttaa napin laatu (imeytyvyys) vähintään yhtä paljon, kuin se, mikä luku purkin kylkeen on painettu.
Sitten ei muuta kuin linkkiä peliin?frank kirjoitti: D-vitamiinibuumin myötä on Suomessakin jo mm. munuaisia poksahdellut kun herkkäuskoiset hihhulit vetää pitkään isoja annoksia.
Tolosen D3-kannan voi lukea tästä . Suositus näyttäisi olevan 100–250 μg (4 000–10 000 IU) päivässä. Ei mainintaa munuaisten poksahtelusta.Tuskimpa tohtoritolonen näistä varoittaa?
Kyllä. Paitsi, että minä en ainakaan auringossa juuri koskaan oleskele. Ja siksi ryynään D-vitamiiniä kesät talvet. Niillä, jotka ovat heti pihalla kommandona, kun aurinko vähänkään pilkistää, tilanne on ehkä toinen.Yksilöllinenhän tuo toksinen raja on, mutta aurinkoisen kesän jälkeen aika paljon hirvittää monen vetämät annokset.
En minä ainakaan näe. Tämä D-vitamiinihapatushan on kuitenkin aika uusi trendi. Minä yhdistän tuon jokasyksyisen influenssapelottelun puhtaasti rokotebisnekseen. Halvemmaksi tulisi, jos THL jakaisi jokaiselle kansalaiselle purkin D3:sta, kuin tilaisi ulkomailta kalliita ja haitallisia rokotteita. Mutta THL:n toiminnan lähtökohtana ei ilmeisesti olekaan kansalaisten terveys ja hyvinvointi, vaan joku ihan muu.Kukaanhan ei näe ristiriitaa influenssilla ym. pelottelun ja D-vitamiinimainosten välillä?
Niin, olen ikäpolvea, joka on elänyt aikaa, jolloin kaiken maailman tuhka- ja vesirokot sairastettiin osana luonnollista elämää ja influenssa edusti sitä rään valumista nenästä, joka haittasi lähinnä koulutunneilla.Narian kirjoitti: Minä yhdistän tuon jokasyksyisen influenssapelottelun puhtaasti rokotebisnekseen. Halvemmaksi tulisi, jos THL jakaisi jokaiselle kansalaiselle purkin D3:sta, kuin tilaisi ulkomailta kalliita ja haitallisia rokotteita. Mutta THL:n toiminnan lähtökohtana ei ilmeisesti olekaan kansalaisten terveys ja hyvinvointi, vaan joku ihan muu.
En itse asiassa muista tarkkaa vuotta koska rokotukset alkoivat mutta ne olivat kohdistettu yksinomaan vanhuksille. Tästä tuli mieleen kuinka käytännössä kaikki 70+ ystäväni sairastuvat joka ikinen kerta keuhkokuumeeseen lennettyään muualle kuin kotimaahan. Tätä ei tietenkään toitoteta minkäänlaisena vaarana vaikka kuoleman riski tässä ikäryhmässä on todennäköisempää kuin selviäminen. Jos tähän olisi olemassa rokote, mediassa tulisi lentämisestä suuri vaara vanhuksille ja lopulta kaikille.
Muistatteko hepatiitin? Hepatiittirokote otettiin yleensä suositusten mukaan vain jos matkustettiin tyyliin Biafran ja Swasimaan kaltaisille alueille. 90-luvulla hepatiitista tuli yhtäkkisesti koko maailman vitsaus. Agressiivinen ja syyllistävä rokotemainonta kesti vuosia ja koko ajan annettiin ymmärtää, että hepatiittirokote olisi pakollinen. Muistan monta tapausta terveyskeskuksessa missä, varsinkin hieman vanhempi henkilö, valitti sitä kuinka hän oli varannut ajan hepatiittirokotukseen ja joutunut yllätyksekseen hakemaan rokotteen itse apteekista ja maksamaan siitä maltaita. Hassua muuten, että kukaan tai mikään valvova elin ei puuttunut selvästi hyvien tapojen vastaiseen, harhaanjohtavaan ja ehkä jopa terveydelle haitalliseen mainontaan.
Vielä unohtamatta parin viikon takaista lääkärikäyntiäni. Koska talven kuiva ilma rasittaa silmiä päätetyöskentelyssä, hain silmätippoihin reseptin. Lääkäri sanoi, että hän kirjoittaa reseptin myös Buranalle. Sanoin, että en tarvitse Buranaa mihinkään mutta tästä huolimatta sain mukaani reseptin megapurkille Buranaa. Jos olisin lääkäri ja omistaisin lääkefirmojen osakkeita, niin "määräisinkö" tarpeettomia lääkkeitä asiakkaille?
Just joo...
jutun vitsi on vieläpä siinä, että vaikka kaikki tiedämme narkolepsian syyn olevan tehosteaineessa, ei tämä välttämättä ole koko totuus. Syy saattaa olla myös osittain rokotteen H1N1 –ainesosassa. Ainakin tällä hetkellä lääkekorporaatiot itse vetävät nyt kovaa kyytiä rokote-eriään markkinoilta, ne tietävät jotakin sellaista jota me emme. Meidän ongelma on, että tällä hetkellä on lähes mahdotonta saada influenssarokotetta, jossa tätä H1N1 –ainesta ei esiintyisi. Suomeksi tämän pitäisi tarkoittaa – paniikkia lietsomatta – että ainakin teoriassa narkolepsian kaltaisten neurologisten sairauksien uhka piilee nyt kaikissa rokotteissa. Niissä samoissa joita THL niin suosittelee ottamaan. Tarina kai tarkoittaa, että mitään ei ole otettu opiksi, ja kansalaisten turvallisuus tuntuu olevan täysin yhdentekevä asia.
Kokonaiskuvassa tulee kyllä hyvin ilmi, että koko ajatus influenssan voittamisesta rokotteilla on lääkeyhtiöiden harharetki, epäonninen hölmöntölmäys tautimaailmaa vastaan jonka ainoat ruumiit syntyy omista aseista.