Uusi ja laadukkaampi koronaketju

Lisää
09.08.2021 22:22 #48812 : Heinonen
Vastaus käyttäjältä Heinonen aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Intiassa ilmaantuvuusluku on Suomea alhaisempi ja kaiken lisäksi laskussa. Huomion arvoista on, että siellä rokotusksttavuus on 25% luokkaa.

Kyllähän eri maiden luvut näyttävät hirveitä kun niitä alkuun katsoo, mutta kun niihin perehtyy tarkemmin, eivät ne niin hirveitä olekkaan. 

Israelissa on maailman korkeimpia rokotekattavuuksia ja vasta julkaistun tutkimuksen mukaan siellä 40% sairaalapotilaista on rokotteen saaneita. 1% sairaalassa on niitä, jotka ovat sairastaneet koronan. Ja laumaimmuniteetista ei saanut puhua.

Sanoisin että ihan kelpo käsi tässä on ihan ilman rokotettakin. Korona ei 99,98 prosentin varmuudella tapa minua, mutta on todennäköistä että joskus minä saan syövän. Ellen sitten kuole ennen sitä. Paljon on pelottavia asioita liikkeellä, eikä kärsimyksiä voi välttää, ja varmaa on vain kuolema. Parempi kuitenkin lopettaa pelkuruus ja elää elämää.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.08.2021 07:39 #48813 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Intiassa taisi olla kyse siitä että siellä syntyi uusi variantti ja ainahan ne syntyessään on mitä vaarallisempia. Ne onneksi muuntautuu vähemmän vaarallisiksi muutamassa kuukaudessa ja taivaita kohti sojottavat kuolinmäärät tasoittuu yhtä nopeasti kun alkoikin. Israelin jutussa taas on kyse jostain tilastointikummituksesta.

mutta joo. Mitä olen rokotehaluttomuutta koettanut ymmärtää niin se ideologinen vastustus ei ole kovin suurta, joskin se on äänekästä ja pitkälle organisoitua. Sitten on nämä pullukat jotka suhtautuu omaan terveyteensä samalla anarkialla kun kaikkeen muuhunkin. Vähän tälläisiä meikäläisiä jotka kasvattaa mahaansa ja elää einespurilaisilla ja elämäntavoissa olis rukkaamista. Suhtautuu koronaan samoin tavoin kun elintapoihinsa eli silkalla välinpitämättömyydellä. Huolestuttavaa sinänsä. Itse kun kuulun johonkin antti heikkilän postituslistaan se sano jossain niistä että esim kakkostyypin diabetes ts kohonnut verensokeri koskettaa elämänsä jossain vaiheessa kolmea suomalaista neljästä. En ole tarkistanut pitääkö kutinsa mutta voi hyvin pitääkin ja meidän kansanterveys ei ole niin hyvä kun saisi olla.
Mutta suurimman ryhmän ehdottomasti muodostaa kaikki ne, jotka taktikoi sen varaan että kun kaikki muut ottaa rokotteen, rokotettu pysäyttää viruksen ja itse voi vaan olla kun ellunkana siellä seassa. Jos on rokotteessa häikkää, toiset ottaa riskin. Se on ollut selvästi suuri järkytys että rokotettu levittää tautia ihan samalla tavalla kun kaikki muutkin. Tämän järkyttävän huomion kuulee pitkin somea ja nettiä kun rokottamaton tuntee itsensä huijatuksi.

Tietenkin on niin että rokottamaton voi ottaa riskin. Venäläisessä ruletissakin on kumminkin viisi tyhjää panospesää. Yhtä lailla jälki-covid jossa pahimmillaan aivojen kognitiiviset ominaisuudet heikkenee niin, että 50-vuotiaalla on hyvin äkkiä 60-vuotiaan aivot on yhden suhde sataan. 99 saa lieväoireisen koronan ja se sadas vaikean mysteeritautineen. Mutta sauma että itse on juuri se sadas on tietenkin pieni mutta aika varmaa että jokuhan se kumminkin on. Siinä on siis pelivaraa ottaa riski. Itse en kyllä ottaisi moista riskiä koska sen ottaminen näin arkijärjellä on tietenkin järjetöntä

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.08.2021 11:40 #48815 : Heinonen
Vastaus käyttäjältä Heinonen aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Tietenkin ymmärrän niitäkin ihmisiä, jotka ottavat rokotteen. Siinä on kysymys ennen kaikkea oman tarttumispelon lieventämisestä, ja ehkä se on monille hyvä. 

Minä en myöskään vähättele koronaa. Ei mikään sairaus ole leikin asia. Mutta mitään sairautta ei voi kitkeä hinnalla millä hyvänsä.

Globaalit rajoitustoimenpiteet ovat rikos ihmisyyttä vastaan, ja uhka demokratialle. 

Tietysti tässä on edelleen sekin vaihtoehto, että Jukkis vetelee näitä tarinoita ihan kieli poskella. En kyllä tiedä mikä pointti siinäkään olisi, mutta hauskaa tämä on sitten molemminpuolisesti.

 

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.08.2021 21:03 - 10.08.2021 21:03 #48816 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Sulle voin toki kertoa että mulla on ollu hyvät syyni menettää ns. järkeni tässä asiassa. Ei se johdu koronasta itsestään niinkään vaan näistä vaihtoehtoporukoista joiden seassa on pitkään näkynyt ei-toivottuja ilmiöitä. Minä olen vanhan polven vaihtoehtoilija ja näen porukan ajautuvan jonkinlaiseen pahantahtoiseen kulttiin. Nää some-maailman narsistit pyrkii kasaan omia opetuslapsiaan jolle ne qanonimaisessa hengessä opettaa elämänilon sijasta vihaa ja yhteiskunnanvastaisuutta. Niiden jutut on kun jostain lahkojohtajilta - ei mitään lääkäreitä vaan rukouksia. Niillä ne kattoo ketkä tottelee samalla kun eristää niitä ympäristöstään messuamalla juttujaan. Genre on menossa epäterveeseen suuntaan.

Olin minäkin rokotekriitikko sikapiikin aikaan. Silloin oli tää rokotusinfo joka vaan tarjosi tietoa muttei ohjeistanut millään muotoa mikä on itsekunkin päätös asiassa. Se oli hyvin eettistä toimintaa eikä edes provosoitunu vaikka P.Puska pelas likasta peliä sitä vastaan. Paljon on vettä menny tammerkoskesta noista päivistä.
Nykyinen rokotekriittinen tyyppi keksii ja levittää mielikuvitusjuttuja ja pelottelee minkä kerkee itsekeksimillään jutuilla. Suorastaan ohjeistaa ettei rokotetta pidä ottaa koska tietää paremmin. Ne jutut, aina tuolta maskipakkojen vastustamisesta on täysin vastuutonta ja paheksuttavaa. Hyvätkin tyypit tiedän tähän sortuneen ihmispaineessa. Tälläsiä tyyppejä vastaan käyn vastakin sotaa. Ei kellekään ole hyväksi kuunnella noita narsisteja ja fanaatikkoja.sillä niiden kanssa joutuu eksyksiin ja negatiivisuuden kierteeseen ja vähintään vieraantuu yhteiskunnan toiminnoista
Kun sinäkin asiaa mietit tältä kantilta niin en minä niin väärässä ole
Viimeksi muokattu: 10.08.2021 21:03 Jukkis.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.08.2021 22:24 #48817 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Eihän nää nykyset sekopäät tee muuta kun plagioi foliojuttuja netistä ja kiukuttelee kun pelkästään sillä ei pääse guruks.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.08.2021 22:30 #48818 : Heinonen
Vastaus käyttäjältä Heinonen aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
No meikäläinen ei kyllä kuulu mihinkään kulttiin. Mahdollisimman objektiivisesti yritän asioita käsitellä ja monta kertaa vaihtoehto tyypit ovat osanneet tarjota omasta mielestäni uskottavampia selityksiä tai teorioita.

Varmasti on huolestuttavia ilmiötä liikkeellä. En minä kiistä, että tuolla on monta hörhöä äänessä, joiden jutut ovat todellakin vastuuttomia. Mutta mikä idea silti on olla eri mieltä ihan vain koska joku Tiihonen, Turtiainen tai mv-lehti on jotain mieltä. 

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10.08.2021 22:57 #48819 : Juhnu
Vastaus käyttäjältä Juhnu aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju

No meikäläinen ei kyllä kuulu mihinkään kulttiin. Mahdollisimman objektiivisesti yritän asioita käsitellä ja monta kertaa vaihtoehto tyypit ovat osanneet tarjota omasta mielestäni uskottavampia selityksiä tai teorioita.

Varmasti on huolestuttavia ilmiötä liikkeellä. En minä kiistä, että tuolla on monta hörhöä äänessä, joiden jutut ovat todellakin vastuuttomia. Mutta mikä idea silti on olla eri mieltä ihan vain koska joku Tiihonen, Turtiainen tai mv-lehti on jotain mieltä. 
 

Se on sitä vanhempien ikäluokkien (alitajuista) periaattellista poliittista jaottelua. Maajusseissa on selvästi nyt alkanut tulla tarpeeksi nuorempia sukupolvia, eikä enää periaatteesta äänestetä Kepua. Samoin tämä maskihomma meni, silloin kun niitä ei ollut varastossa, löytyi kyllä tutkimukset niiden tehottomuudesta (kuitenkin tarpeeksi iso osa uskoo, koska SDP:n on heidän mielestään pakko olla ainakin Persuja oikeammassa. Suurinosa ei varmaankaan kuuntele tai lue mitä poliitikot ja asiantuntijat tiedottaa. Kun vaan jaksaa paneutua asioihin huomaa, ettei siellä kukaan tiedä oikein yhtään mitään. Ihan naurettavilla perusteluilla ajetaan asioita.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.08.2021 01:30 - 11.08.2021 01:31 #48820 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Remember Beta? New data reveal variant’s deadly powers

People infected with a variant first identified in South Africa are more likely to die than those infected with other variants.

www.nature.com/articles/d41586-021-02177-3
Viimeksi muokattu: 11.08.2021 01:31 juppe.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.08.2021 06:38 #48821 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
En suinkaan tarkoita leimata ketään läsnäolevaa kulttilaiseksi. Viittaan vaan yleiseen ilmiöön kun halla-aho siivosi tätä laitaoikeistoa pois ja ne keksi uuden kodin newagereiden piireistä. Qanon toimi siinä oivana saranana.

Sehän on porukka joka pääsi kansankiihotuksen makuun jo pakolaisaallon aikana ja niiden vallanhimo villitsijöinä on loppumaton. Ne nää koronarajoitus -vastaiset jutut keksi ja looginen jatke oli kehittää koronarokote -vastaisuuskin. kiihotuspuheissa ei tietenkään älyä kaivata, kunhan vedetään kybällä ja paljon. Haetaan sitä asetelemaa me vastaan muut ja pehmeemmät newagerit on kun pehmeetä savee jota muovataan. Aikaa myöten niistä kasvatetaan poliittinen liike jonka tärkein agenda on yhteiskunnanvastaisuus ja luoda epäilyksiä kaikkia yhteiskunnallisia instituutioita vastaan.

Se pitää nähdä näitten kaikkien koronajuttujen taustalla, eräänlaisena primus motorina. Hyvänä puolena tietenkin että kun siinä kiihotetaan ihmisestä nurjamielisyyttä ja vihaa esiin, aikain kanssa viha on polttoaine joka palaa nopeasti loppuun. Mutta kuten sanoin aikanaan rasistiliikkeistäkin: viha on asia jossa ei pilaa kun ittensä. Viha on sama kun kehon krooninen stressitila ja vihaamalla vähemmistöjä ei saa yhteiskunnallisesti aikaan mitään mutta itelleen liudan somaattisia sairauksia.

Mulla loppu aikanaan ymmärrys tyystin rokote- ja maskipakko- vastaisiin liikehdintöihin kun tajusin että nää tiihoset ym todellisuudessa johtaa koko tätä liikettä ja suoltaa siihen polttoainetta vaiikkakin ne on kätkeneet itsensä tosi syvälle toisten ihmisten selkien taa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.08.2021 09:46 - 11.08.2021 09:57 #48822 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Tää on vaan joku talonpoikaiskapina kun liikkeellä on sellasia suuruudenhulluja, keillä ei oo mitään omaa, mutta guruks pitäis päästä, elikkäs niille on selkeesti poliittinen meininki kun suuruudenhulluus ei pääse muissa piireissä kasvaan samalla tavalla. Jengi osaa seurata samoja tubettajia ilman niitäkin ja sen takia pakolaistusnamistakin kehitty sellanen kansallismielinen liikehdintä, missä on hirvee määrä johtajia tappelemassa muutamasta harvasta uteliaasta, keitä ne vois saada kannattajis jos ne maittais olla tappelematta keskenään.

Puuttuu kokonaan nää oikeet gurut, ketkä jaksaa tehäkin jotain elikkä vääntää sitä omaa juttua samalla innolla kun joku Ior Bock, ja nää tyhjäpääpaskiaiset sitten plagioi niitten juttuja. Dänikenin teorioille on käyny jo ajat sitten silleen, että ne on kierrätetty pilalle ja niistä on tullu sekopääpiireissä joku vaiettu totuus, vaikka alkujaan ne levis kirjakerhojen kautta kun niistä ei ollu mitään haittaa kenellekään. Joku majatalonpitäjä vaan oli keksiny joutessaan, että avaruusolennot rakensi pyramidit ja se oli ihan mielenkiintonen ajatus.

Eihän nää jutut oo koskaan ollu poliittisia, niin että nykyset sekopäät on selkeesti feikkejä ja niistä on helppo pysyä kaukana. Ei saanu Kristallipuoluekaan vaaleissa yhtään valtuutettua, vaikka sen paskajutut leviskin netissä ongelmaks asti.
Viimeksi muokattu: 11.08.2021 09:57 juppe.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11.08.2021 12:39 #48823 : Juhnu
Vastaus käyttäjältä Juhnu aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Itse pidän selvänä ettei korona ole ohi ennenkuin pysyvä laumaimmuniteetti saavutetaan. Rokotukset vain estää terveydenhoitoa ylikuormittumasta.
Ihmettelen miksei laumaimmuniteettia voi myöntää lopulliseksi ratkaisuksi. Jos näin ei olisi niin ihmiskuntaa ei varmaan enää olisi olemassakaan tai
ei kohta sillä logiikalla olekkaan.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.08.2021 12:09 #48824 : koizilla
Vastaus käyttäjältä koizilla aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
200 teholla flunssan takia vuonna 2016, ja ilmeisen hyvin kesti tuolloin sairaanhoito. Nyt on ollu jopa 1.5v aikaa lisätä tehohoitopaikkoja. En tiedä onko niin edes haluttu tehdä. Mutta nyt teholla ehkä alle 10, ja puhutaa et tehohoitopaikat vaarassa. Tuskin edes tiedetään miksi he ovat teholla, ehkä jopa ihan muista syistä kun korona, mutta sattuu olemaan positiivinen pcr löydös jonka voi löytää mistä vaan, vaikka limonadista. Ymmärrättekö te yhtää miten teitä kusetetaa.


https://ibb.co/VtHvzF8

 
Liitetiedostot:

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.08.2021 13:54 #48825 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Siinä on kaiketi kysymys enemmän rahasta kun varsinaisista vuodepaikoista. Yksi päivä teholla maksaa 3000e ja keskimäärin niissä ollaan viikko eli loppulasku - jonka onneksi veronmaksajat maksaa eikä asianomainen - on siis 30 000e. Jos me aatellaan se niin, niin kymmenen ihmistä maksaa jo 300 000e.

Kusetuksesta tulee mieleeni et monet mun facebook -tutut on hörähtäneet näihin anti-korona juttujen levittämiseen. Eilen opin että sureva isä suree tytärtään joka kuoli hetikohta rokotteenoton jälkeen eikä viranomaiset tee muuta kun koettaa lakaista jutun maton alle. Ja rehellisesti sanoen ei jutussa ole mitään mitä voi todistaa - se voi olla totta tai sitten näitten kaistapäitten kehittelemää juttua tyhmille. Toisessa videossa esitetään järktyttävää kuvamateriaalia kun joku kaatumatuauti iskee hetikohta rokotteenoton jälkeen. Kolmas tieto kertoo että maltalla on 90% sairaalassa olevista saanu jo kaksi piikkiä niin vaan mennään teholle. Yleensä nää levittäjät ei saa tarkentavia kysymyksiä tai kyseenalaistuksia koska kysyjä tietäis saavansa sakin kimppuunsa ja seuraisi pitkä vänkääminen. Tää maltan esittäjä ei epäonnekseen omannu kavereissaan pelkkiä rokotekriitikoita. Alle tunnin selvisi että tämä ns. uutinen on pelkkää fuulaa jossa ei ole totta siteeksikään.
Minen sano tähän ite mitään. On aika selvää että koko rokotekriittinen liikehdintä nojaa pelkkään valehteluun. Kun ei ole oikein heittää faktoja pöytään, niitä keksitään itte ja toivotaan et tyhmät ne nielee ja fanaattisesti höyrähtäneet niitä sit levittäs eteenpäin. Mutta mitä arvoa on liikkeellä joka ei pysty puhuun totta missään kohtaa?

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.08.2021 14:28 #48826 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
Antivaxxaaminen alkaa olla Itä-Euroopassa niin iso juttu, että siellä kannattaa jo palkata apua länsimaista, että kapinaliike pystyy teeskenteleen, että se ettii itte keksityt jutut muualta maailmasta. Venäläisiähän siitä on syytetty, mutta niitten Sputnik-jutut ei kummiskaan oikein taho levitä EU-maissa vaan niitten tilalla on EU:n rokotteita mustamaalaava paska.

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
12.08.2021 15:52 #48827 : Etsijä197
Vastaus käyttäjältä Etsijä197 aiheessa Uusi ja laadukkaampi koronaketju
2016 oli teho- ja valvontahoidossa noin 200 ihmistä influenssojen takia. Tuo ei tarkoita sitä että kaikki oli teholla. Valvontahoito on eri juttu kuin tehohoito. Tehohoito on teho-osastolla. Valvontahoitoyksikkö on erillinen osasto sairaaloissa.

Tieto lisää tuskaa

Kirjaudu tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.182 sekuntia