- Vastaanotettu kiitos 493
Elokuvapäiväkirja
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44645
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Elokuvapäiväkirja
Mä en oikeen saanu siihen makua noin niinku ensikatselulla. Koitin ettiä toista videoraitaa mutten saanu. pakkohan sellainen on saada tuontastoisessa ohjelmassa mutta sitten pisti silmään että kun pani pari klippiä peräkkäin, niitä pysty käsitteleen vaan yksitellen. Eikä mitään esikatselua ollu josta niitä olis voinu tsiigata kokonaisuutena. Kaippa nekin joidenkin säädösten takana ovat, mut hirveen jäykkähän sellainen ohjelma on jossa jokainen toimenpide pitää tehdä erikseen nappuloiden kautta. On se mulla silti edelleen kakkosvaihtoehtona jos toi DaVinci osoittautuu puutteelliseksi.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
3 vuotta 8 kuukautta sitten - 3 vuotta 8 kuukautta sitten #44647
: juppe
seura.fi/asiat/tutkivat/nain-uudet-troll...n-antifasisteinakin/
Kaikki oikeestaan tietää, että vaalien alla toreilla riehu sitä samaa porukkaa, mikä riehuu netissäkin, mutta sitä ei voi sanoa ääneen kun pitää puhua paskaa. Se on niinku inpormaatiovaikuttamista ja jokasen alempirotusen pellen pitää nyt olla sen asiantuntija.
Vittu että mä inhoan tätä kansaa.
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Elokuvapäiväkirja
Näin uudet trollitilit piinaavat Suomi-twitteriä – hämäävät politiikan keskustelua niin persuina, silakoina kuin antifasisteinakin
seura.fi/asiat/tutkivat/nain-uudet-troll...n-antifasisteinakin/
Kaikki oikeestaan tietää, että vaalien alla toreilla riehu sitä samaa porukkaa, mikä riehuu netissäkin, mutta sitä ei voi sanoa ääneen kun pitää puhua paskaa. Se on niinku inpormaatiovaikuttamista ja jokasen alempirotusen pellen pitää nyt olla sen asiantuntija.
Vittu että mä inhoan tätä kansaa.
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 8 kuukautta sitten juppe.
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44663
Mä oon ny totuuden edessä. kaikki laitejutut, päivittelyt, testailut eri ohjelmilla jne jne on nyt tiensä päässä. On asennettu DaVinci Resolve joka näyttää olevan ainoa (ilmainen) oikeiden elokuvien tekoon tehty kaikenmaailman videoeditorien sijasta. Päältä katsoen siinä on kaikki mitä tarttee.
Nyt lyö sit ramppikuume päälle. Sitä on mielestään jotenkin luova ja tietenkin erittäin älykäs joten joutuu paneen omat luulonsa testiin. Joko tän oppii ja on todellakin älykäs. tai sitten ei; tuskastuu, luovuttaa, ei tajua mitään ja puheet omista viisauksistaan paljastuukin vaan alemmuudentuntoisen ihmisen luuloiksi ja itsepetokseksi jolla selittelee toistuvia epäonnistumisiaan.... tosin on sanottava että tämä on kyllä eka kerta kun rupeen teknisiä asioita opetteleen. Minähän oon aina ulkoistanut ne jutut muille tuottaen itse vain sisällön. Mutta aina ne on joku toinen sitten taittanut, kuvittanut, editoinut ja näytellyt itseni toimiessa vain visionistina ja piällysmiehenä.
mutta on tässä puolensakin, jos alkaa olla vaarana liiallinen vaikeus ja sen myötä kasvojenmenetys, voi aina aloittaa kirjanteon koska se on oivallinen tekosyy luulla edelleenkin olevansa joku neropatti vaikkei opi yhtä hikistä ohjelmaa käyttään.
Nyt lyö sit ramppikuume päälle. Sitä on mielestään jotenkin luova ja tietenkin erittäin älykäs joten joutuu paneen omat luulonsa testiin. Joko tän oppii ja on todellakin älykäs. tai sitten ei; tuskastuu, luovuttaa, ei tajua mitään ja puheet omista viisauksistaan paljastuukin vaan alemmuudentuntoisen ihmisen luuloiksi ja itsepetokseksi jolla selittelee toistuvia epäonnistumisiaan.... tosin on sanottava että tämä on kyllä eka kerta kun rupeen teknisiä asioita opetteleen. Minähän oon aina ulkoistanut ne jutut muille tuottaen itse vain sisällön. Mutta aina ne on joku toinen sitten taittanut, kuvittanut, editoinut ja näytellyt itseni toimiessa vain visionistina ja piällysmiehenä.
mutta on tässä puolensakin, jos alkaa olla vaarana liiallinen vaikeus ja sen myötä kasvojenmenetys, voi aina aloittaa kirjanteon koska se on oivallinen tekosyy luulla edelleenkin olevansa joku neropatti vaikkei opi yhtä hikistä ohjelmaa käyttään.
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44664
: Amidontti
Vastaus käyttäjältä Amidontti aiheessa Elokuvapäiväkirja
Tässä on nykyaikainen tapa tehdä elokuvia, 360 VR video:
Jos tekee 360 VR elokuvan niin siinä on paljon enemmän haastetta koska kuvaustilassa ei saa olla ylimääräisiä avustajia vaan kaikkien pitää olla elokuvan roolihahmoja. Elokuvan joutuu katsomaan monta kertaa jos aikoo nähdä kaiken elokuvasta. Hyvä asia on se että kameraa ei tarvitse erikseen käännellä vaan katsoja itse kääntää siihen suuntaan mihin haluaa katsoa.
Minulla on jo vermeet joten ensi kesänä pitää jotain luontovideota tehdä.
Jos tekee 360 VR elokuvan niin siinä on paljon enemmän haastetta koska kuvaustilassa ei saa olla ylimääräisiä avustajia vaan kaikkien pitää olla elokuvan roolihahmoja. Elokuvan joutuu katsomaan monta kertaa jos aikoo nähdä kaiken elokuvasta. Hyvä asia on se että kameraa ei tarvitse erikseen käännellä vaan katsoja itse kääntää siihen suuntaan mihin haluaa katsoa.
Minulla on jo vermeet joten ensi kesänä pitää jotain luontovideota tehdä.
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44673
Täytyy sanoa tosta DaVinci Resolvesta että siinä on todellakin kaikki mitä ihminen tarttee. Työkaluja on niin paljon ettei niitä tuu oppiin puoliakaan. Toki tässä on uus murhe että kun se on ton tason ohjelma niin ilman isoa näyttöä ei tuu mistään mitään, sillä ei tolla voi editoida minkään esikatselu-pikkuruudun kautta.
Toki mulla on aatoksena vaan oppia efektoimaan ja mitä tulee leikkaukseen ym niin sellaset menee periaatteessa ihan millä vaan, millä se on helpointa. mutta vielä en ole onnistunut kertaakaan tekeen mitään oikein mut joka päivä lähempänä ja jokainen turhakin yritys opettaa aina jotain. Tunuu et eka onnistuminen on enää 36h päässä viimeistään. Sit sitä voikin tehdä videoita jossa keskustelee ittensä kanssa tai järjestää kokonaisen panelikeskustelun seittemän ittensä kanssa.
Toki mulla on aatoksena vaan oppia efektoimaan ja mitä tulee leikkaukseen ym niin sellaset menee periaatteessa ihan millä vaan, millä se on helpointa. mutta vielä en ole onnistunut kertaakaan tekeen mitään oikein mut joka päivä lähempänä ja jokainen turhakin yritys opettaa aina jotain. Tunuu et eka onnistuminen on enää 36h päässä viimeistään. Sit sitä voikin tehdä videoita jossa keskustelee ittensä kanssa tai järjestää kokonaisen panelikeskustelun seittemän ittensä kanssa.
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44677
: juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Elokuvapäiväkirja
Toisaalta toi on pelkästään helvetin raskas ja turha jos ei oo tekemässä leffaa valkokankaalle, mutta tää aika on niin suuruudenhullu, että varmaan toi on toimiva liikeidea.
Halpisleffojen surkeita jatko-osiakin tehään silleen, että luetaan toiveikkaitten lähettämiä kässäreitä niin kauan, että löytyy joku joka ei oo niin huono, että yleisö lähtis karkuun. Välillä joku brändi ehditään julistaa kuolleekskin kun posti ei tuo kymmenessä vuodessa kun tuhat liian surkeeta kässäriä.
Halpisleffojen surkeita jatko-osiakin tehään silleen, että luetaan toiveikkaitten lähettämiä kässäreitä niin kauan, että löytyy joku joka ei oo niin huono, että yleisö lähtis karkuun. Välillä joku brändi ehditään julistaa kuolleekskin kun posti ei tuo kymmenessä vuodessa kun tuhat liian surkeeta kässäriä.

Sivu luotiin ajassa: 0.226 sekuntia