Elokuvapäiväkirja

Lisää
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44679 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Elokuvapäiväkirja
Se on vaikeeta kun mikä. Kattellu sen tuhannen opetusvideota ja tehny kaikki niinku siinäkin ja silti ei toimi. Mun ongelma on varmaan toi kielitaidottomuus joka estää sisäistämästä mitä kaikki säädöt on ja mitä ne tekee. Koska se mitä minä tartten on kolmen neljän hanikan päässä joita kaikkia pitää klikata oikeassa järjestyksessä, ei mee ees vahingossa oikein.

Onni onnettomuudessa et on myös yks suomalainen opetusvideoiden tekijä ja just kun se oli yhdessä videossa tekemässä sen mihin sitä tarttisin niin se vaihto videossa ohjelman premiereeen...AAARGH.

Tottakai nään sen maailman joka niiden takana vallitsee kun saa hommat pelaan. Olen melko vissi et efektejä osaa tai oppii sen sata tyyppiä tuhannesta mut ne ei koskaan hyödynnä taitojaan mihinkään. Poislukien jonkun tyhmän ja ällön nettimeemin tekemiseen vaikka ne vois yhtälailla tehdä kaikkien aikojen StarWars -elokuvan - kuten minä tekisin heti jos vaan ymmärtäisin hanikoista jotain.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44680 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Elokuvapäiväkirja

Lisää
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44681 : Jukkis
Näin pitkällä sentään kuten kuva osoittaa. Kaks päivää menny et pääsi ees tänne saakka.

Kuten varmaan kukin arvaakin, seuraava vaihe olis saada toi vihree pois. Yleensä ottaen etsitään vaan työkalu josta voidaan valita että se poistaa videosta kaiken vihreän/limetin välisen ja se on sitten siinä. Joissain toisissa voi olla valintana klikata haluttua taustaväriä pipetillä ja sitten valita valikosta että muuttaa sen läpinäkyväksi. Yksinkertaista kun osaa.

Jostain syystä tässä ohjelmassa ei tunnuta menettelevän niin. Jotenkin pitää koko kuva muuttaa ensin täysvalkoiseksi ja mennä värivalikkoon väänteleen ja käänteleen kaikenlaisia hanikoita kunnes saturaatiota vääntämällä kuvan pitäs palautua ilman taustaa. Tai näin ainakin teoriassa. Opetusvideoiden ja mun version painikkeiden sijainnit ei tunnu kohtaavan enkä rehellisesti sanoen ees ymmärrä miksi tämä pitää tehdä tolkuttoman monimutkaisesti. Opetusvideoissa vieläpä ärsyttävästi vain valitaan hanikasta tietty toiminto ja homma rokkaa... mulla ei. Mikä tarkoittaa että edessä on vielä kolme tuntia lisää opetusvideoita... mutten viitti tässä vaiheessa enää periks antaa.

Lisäksi tietokone otti ja kaatu viimeisimmän spektaakkelin aikana. se kaatu liiallisten youtube-videoiden takia ja on kaatunu kerran pari pelkkien nettisivujenkin takia. Tosin nyt harvemmin kun asensin uuden näytönohjaimen ja päivitin kaikki ajurit mutta alkaa tulla epäilys, kestääkö tää millään tulevia vuosia?
Liitetiedostot:

Lisää
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44686 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Elokuvapäiväkirja

Lisää
3 vuotta 8 kuukautta sitten #44689 : Jukkis
Täytyy tuota testata.
Ihan selvyyden vuoksi kerrottakoon et kun tuossa ylävideossa homma näyttää noinkin simppeliltä että jopa lapsikin osaisi ja minä en, niin ihan maineeni takia kerron vähän tästä ohjelmasta.
Sehän jakaantuu neljään viiteen pääosioon eli leikkaus- media- editointi- efekti- ja värinoodiin. Minä olen pyöriyt tuossa efektiosiossa eli fusion node -tilassa. Ylläoleva video on vuorostaan edit noodissa ja siinä on ihan erilaiset työkalut kun muissa osioissa. Voi tuntua hassulta että ohjelma on jaettu osiin, mutta onpahan toiminnoilla sitten ainakin syvyyttä ja vain taivas on kattona. Ei tätä varmaan kukaan voi oppia kokonaan mutta jos oppii, onpahan aikas guru

Lisää
3 vuotta 8 kuukautta sitten - 3 vuotta 8 kuukautta sitten #44690 : Jukkis
Joo mä testasin ja siinä oli sellanen murheentynkä, jota en oo muistanu kertoo, et itsekukinhan voi muutella työtilaa haluamansa näköiseksi. Tämä kaveri on poistellu, siirrelly ja lisäilly moduleita eikä sen ulkonäkö muistuttanu millään lailla omaani. Joten halutut painikkeet jäi myös pimentoon ja nappi mistä luulin ne löytäväni, ei tietenkään ollu aktiivinen ennen kun menee jonnekin josta ne saa aktiivisiksi.

mutta joo, menin toisella ohjeella jahka ensin selvitin mitkä on näppiksessä shift ja space koska näemmä ilman niitä ei pääse haluamaansa. Onhan se nyt selvää ettei siinä olis haastetta jos kaikki lukis suoraan valikoissa. sieltä sitten kolmen eri järjestyksessä olevan valinnan kautta pääsin värimoodissa vihdoin viimein hanikkaan josta voi poistaa kaiken vihreän. Tadaa! ja tausta muuttu kun muuttukin harmaaks ja ainoa murhe on enää että nyt on sitten vihreän sijasta harmaa tausta... on siis monia eri tapoja eri moodeissa päästä haluamaansa ja mun tapauksessa ne päättyy joko umpikujaan tai jää jokin kohta tekemäti.

Siis onhan tossa pikavalinnassa clear color -painike jota painamalla vaan ei tapahdu mitään... tai ehkä tapahtus jos sen sais aktiiviseksi. Verrattuna maksulliseen Sony Vegas (jonka videoita oon kans kattellu) kaikki on pikavalintoina ylävalikossa sen kun painelee vaan ja valitsee "läpinäkyvä" mutta tässä ohjelmassahan se olis aivan liian helppoa. Alan nyt tajuta mitä sillä on tarkoitettu että ohjelma vaatii "pientä perehtymistä" koska täähän tuntuu olevan insinööritaidon huipentuma jossa kaikki toiminto pitää olla kahden tai kolmen peräkkäisen vaiheen takana.
Viimeksi muokattu: 3 vuotta 8 kuukautta sitten Jukkis.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.413 sekuntia