Maanjäristykset - seuranta ja ennusteet.

Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten #39864 : OnWhiteMars
Vastaus käyttäjältä OnWhiteMars aiheessa Maanjäristykset - seuranta ja ennusteet.
Hawaijilla aikamoista menoa tällä hetkellä. Seuraavassa videossa hyvää kuvaa tapahtumista, itse kommentointi ja kanava minulle tuntematon joten en ota kantaa siihen.

Liity Myytinkertojiin.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
5 vuotta 4 kuukautta sitten #39865 : Super-Electric
Tuo voi jatkua pitkään.. Puu-u A-a on tunnettu näistä hitaista laavavirtauksista.. puoli vuottakin saattaa kestää ja tuhoaa kaiken tieltään kuten tuossa videolla näkyy.

Ehkä pahempi katastrofi on nuo kaasut ja höyryt jotka voivat aiheuttaa tukehtumisia, kun keuhkot täyttyvät rikkidioksidista ja rikkitrioksidista, jotka keuhkoissa muuttuu veden kanssa reagoidessa rikkihapoksi..

Käytännössä koko saaren eteläosa alkaa olla menetetty.. asutukselle kelpaamatonta..

"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"

Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten - 5 vuotta 1 kuukausi sitten #41164 : Super-Electric
No huh... jopas on ollut melkoinen yö ja aamu..

Tuon Fijin M8 järistyksen + parinkymmenen M4-M7 jälkijäristyksen jälkeen koko maapallon maankuori on ollut liikkeessä. Jatkuvaa järistystä jokapuolella ja tulivuoret lähteneet syöksemään tulta ja tuhkaa..

Tällainen syvällä maan sisällä tapahtuva M8 saa mannerlaatat hinkkaamaan toisiaan melkoisella voimalla ja tämä valtava voima leviää nyt näitä laattojen rajapintoja pitkin kaikkialle maapallolla.

Saammekin tulevalla viikolla seurata näitä seurauksia sitten uutisten päälähetyksistä ja sanomalehtien etusivuilta.. hyvä tavaton..

m.twitch.tv/dutchsinseofficial

"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 5 vuotta 1 kuukausi sitten Super-Electric.

Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten - 5 vuotta 1 kuukausi sitten #41171 : Super-Electric
Tästä VolcanoYTn jewtube livestä voi seurata Agung tulivuoren purkautumista livenä.. oonkin seurannut sitä koko päivän kun samassa kuvassa on Indonesian seismografit eri paikkakunnilta.

Mielenkiintoista käyrää piirtäny.. eli jatkuvaa piikkiä pistää tulemaan kun koko päivä on Lombokissa järissyt. Saas nähdä mikä tulivuori lähtee seuraavaks tupruttamaan. Alkaa olla VEI>5 lähtökuopassa.. onko se Rinjani, Agung, Tambora vai Krakatau.. vai joku muu?

No toistaiseksi Rinjanin alla ollut jatkuvaa maanjäristystä. Agung ei ole lähtenyt..vielä.. seurataan tilannetta. Tuosta seismografin käyrästä tulikin mieleeni Teminiten Earthquake.. samanlaista käyrää piirtää tossa videolla kuin tänään Lombokissa.

Lisää
5 vuotta 1 kuukausi sitten - 5 vuotta 1 kuukausi sitten #41223 : Super-Electric

Super-Electric kirjoitti: No huh... jopas on ollut melkoinen yö ja aamu..

Tuon Fijin M8 järistyksen + parinkymmenen M4-M7 jälkijäristyksen jälkeen koko maapallon maankuori on ollut liikkeessä. Jatkuvaa järistystä jokapuolella ja tulivuoret lähteneet syöksemään tulta ja tuhkaa..

Tällainen syvällä maan sisällä tapahtuva M8 saa mannerlaatat hinkkaamaan toisiaan melkoisella voimalla ja tämä valtava voima leviää nyt näitä laattojen rajapintoja pitkin kaikkialle maapallolla.

Saammekin tulevalla viikolla seurata näitä seurauksia sitten uutisten päälähetyksistä ja sanomalehtien etusivuilta.. hyvä tavaton..

Melkoinen viikko takana.. maanjäristyksiä joka puolella planeettaamme, mutta toistaiseksi pysyneet M6 ja alle tasossa.. paitsi nämä E-Ameriikan syvät M7t, jotka uudelleen virittivät maankuoren jännityksen tilaan.. jatkoa seuraa siis pitkälle ensviikkoon ja syyskuun alkuun.

Tulivuoretkin heräilevät.. tämä tämänpäivänen Manam (PNG/PUG -Papua Uusi Guinea) pahin (15 km korkea purkaus) toistaiseksi.

The ash falls were so heavy that trees broke under the weight

www.reuters.com/article/us-png-volcano/p...o-flee-idUSKCN1LA054

I am not crazy.. the weather is (planetary commander)

Lisää
4 vuotta 11 kuukautta sitten #41658 : Super-Electric
Nyt alkais planeetat oleen siihen malliin kohdallaan, että ison magnitudin maanjäristys olis tyrkyllä.. tämä Palu/Sulawesi saattoi olla esimakua tulevasta.. näemme pian

Tässäpä planeettojen linjat suurimpien (11 kpl) järistysten aikaan

arxiv.org/pdf/1104.2036.pdf

Nyt parin viikon kuluttua.. 15 lokakuuta alkaen.. on taas planeetat lähes samalla tavoin kuin Fukushiman tsunamin aikoihin..

Liitetiedostot:

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.263 sekuntia