- Vastaanotettu kiitos 2
Sekalaisissa puhutaan... no sekalaisia.
Illuminatin värväys
- Morgan Moonchild
- Kirjoittaja
- Poissa
- Jäsen
-
Less
Lisää
6 vuotta 5 kuukautta sitten #34471
: Morgan Moonchild
Illuminatin värväys kirjoittanut Morgan Moonchild
Tupsahti sähköpostiin tuollainen otsikolla Join us if interested:
Do you desire Wealth,Riches,Fame,Spot light & gain Powers by joining the Illuminati order & earn $1,000,000 for member loyalty and to Unlock your destiny. If Interested contact us for more information.
Samainen viesti tuli vielä kahteen kertaan peräkkäisinä päivinä. Luonnollisesti en vastannut mitään, koska tässä elämässä on paljon tärkeämpää henkisyys ja henkiset arvot, kuten esmes tiibetin buddhalaisuus. Tiedän kyllä mistä viesti saattaa olla peräsiin. Kuinka moni teistä vastaisi myöntävästi kutsuun?
Do you desire Wealth,Riches,Fame,Spot light & gain Powers by joining the Illuminati order & earn $1,000,000 for member loyalty and to Unlock your destiny. If Interested contact us for more information.
Samainen viesti tuli vielä kahteen kertaan peräkkäisinä päivinä. Luonnollisesti en vastannut mitään, koska tässä elämässä on paljon tärkeämpää henkisyys ja henkiset arvot, kuten esmes tiibetin buddhalaisuus. Tiedän kyllä mistä viesti saattaa olla peräsiin. Kuinka moni teistä vastaisi myöntävästi kutsuun?
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
6 vuotta 5 kuukautta sitten #34475
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Illuminatin värväys
Alkuperä lienee Nigerian suunnassa. Niihin kannattaa ehdottomasti vastata jotain niin seuraavaks saa sitten tilinumeron johon voi rahojaan postitella.
6 vuotta 5 kuukautta sitten #34482
: juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Illuminatin värväys
Nää huijauskirjeet on vanha juttu eikä niistä oroon päästä . Ensmäinen tunnetumpi brändi synty vissiin 1500-luvulla.
en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Prisoner
Suomessa puhutaan Nigerian kirjeistä vissiin sen takia, että päästään kiroomaan neekereitä. Muualla ne on 419-kusetus erotukseks muualla tapahtuvasta samanlaisesta toiminnasta. Nigeriahan ei oo tässä suhteessa edes pahimpia maita vaan ne taitaa löytyä ihan Euroopasta.
Mä en ole tästä tilastoa nähnyt, mutta vaikuttais kumminkin siltä, että Suomessa olis väestön kokoon suhteutettuna hyvinkin paljon porukkaa, joka haaskaa aikaa häiriköimällä näitä huijareita, ja ainakin media ihannoi näitä urpoja. Uhreja taas käsitellään ihan kuin ne olis normaaleja, joten voitais ajatella, että suomalaiset on poikkeuksellisen tyhmä ja ahne kansa kun tällaisiin uskominen ei kerran ole poikkeavaa.
Ehkä tää toiminta kannattais järjestää valtion monopoliks kun muut bisnekset tuntuu menevän vituiks. Saatais Veikkauksen ja RAY:n lisäks kolmaskin lafka, joka tekee hyvää tulosta kaikissa olosuhteissa.
en.wikipedia.org/wiki/Spanish_Prisoner
Suomessa puhutaan Nigerian kirjeistä vissiin sen takia, että päästään kiroomaan neekereitä. Muualla ne on 419-kusetus erotukseks muualla tapahtuvasta samanlaisesta toiminnasta. Nigeriahan ei oo tässä suhteessa edes pahimpia maita vaan ne taitaa löytyä ihan Euroopasta.
Mä en ole tästä tilastoa nähnyt, mutta vaikuttais kumminkin siltä, että Suomessa olis väestön kokoon suhteutettuna hyvinkin paljon porukkaa, joka haaskaa aikaa häiriköimällä näitä huijareita, ja ainakin media ihannoi näitä urpoja. Uhreja taas käsitellään ihan kuin ne olis normaaleja, joten voitais ajatella, että suomalaiset on poikkeuksellisen tyhmä ja ahne kansa kun tällaisiin uskominen ei kerran ole poikkeavaa.
Ehkä tää toiminta kannattais järjestää valtion monopoliks kun muut bisnekset tuntuu menevän vituiks. Saatais Veikkauksen ja RAY:n lisäks kolmaskin lafka, joka tekee hyvää tulosta kaikissa olosuhteissa.
6 vuotta 5 kuukautta sitten - 6 vuotta 5 kuukautta sitten #34488
: Arthos
Vastaus käyttäjältä Arthos aiheessa Illuminatin värväys
Nää lähettelijäthän on useinmiten jotain intialaisia "ihmisbotteja", eli siis ylemmän huijausfirman halvalla palkkaamia kavereita jotka istuu päivät pitkät tietokoneen ääressä lähettelemässä näitä sähköpostiviestejä ja luomassa feikkiprofiileita instagrammiin, twitteriin ja facebookkiin ym. Intia on muutenkin roskapostityövoiman luvattu maa; pistetään ihmiset tekemään ne hommat joihin botit ei pysty erilaisten estojen ja tunnistautumisien takia.
Tässä TED-puheessa tuota huijaussähköpostiasiaa on käsitelty aika hauskasti:
"James Veitch: Mitä tapahtuu, kun vastaa roskapostiin?"
Hyvänä esimerkkinä voi sanoa että jos mulla on esim 100 "seuraajaa" jossain instagrammissa tai muussa vastaavassa palvelussa, niin todellisuudessa mua seuraa noin 30 oikeata henkilöä, ja loput on näitä "ihmisbotteja" jotka siis on ihmisiä jotka käyttäytyy kuin botit; tämä sama pätee kaikilla muillakin sivustoilla internetissä...
Tässä TED-puheessa tuota huijaussähköpostiasiaa on käsitelty aika hauskasti:
"James Veitch: Mitä tapahtuu, kun vastaa roskapostiin?"
Hyvänä esimerkkinä voi sanoa että jos mulla on esim 100 "seuraajaa" jossain instagrammissa tai muussa vastaavassa palvelussa, niin todellisuudessa mua seuraa noin 30 oikeata henkilöä, ja loput on näitä "ihmisbotteja" jotka siis on ihmisiä jotka käyttäytyy kuin botit; tämä sama pätee kaikilla muillakin sivustoilla internetissä...
Viimeksi muokattu: 6 vuotta 5 kuukautta sitten Arthos.
6 vuotta 5 kuukautta sitten #34490
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Illuminatin värväys
Otti muhunkin vähä aika sitten yhteyttä "anna salminen" joka edusti kansainvälistä pokerisaittia ja olis halunnu mainostaa sinikiven sivuilla. Ei mulla mitään vastaan ollu vaan sanoin et laita vaan banneria tuleen niin kiinnitetään. mut eihän se niin ollu vaan bannerin sijasta "sisällöntuottaja" olis tuottanu artikkelin jossa olis piilomainontaa ja parit linkit pokerisivustoille. kun tätä niinku mietti niin eihän siinä ollu mitään järkee vetästä etusivulle viikoks joku piilomainos kun samalla hinnalla olis saanu palkkiin bannerin vaikka vuosikausiksi. Mietin että onko se joku nuori ja tyhmä vai onks tää vedätystä. Suomenkieli oli kumminki niin hyvin hanskassa että ehta suomalainen se oli vaikka tyyli tuoksuikin miehen kirjoittamalle (kirjailija huomaa nämä asiat). ja kun sillä ei ollu koskaan kiire vaan lupas palata asiaan muutaman kuukauden päästä olin jo varma et se oli huijari koska ei kukaan veivaa muutaman kympin bisnestä puolta vuotta.
Yhtä kaikki, roikuin vähän aikaa mukana ihan vaan nähdäkseni koska se pyytää rahaa, jotain rekisteröitymismaksua, kuluja tilisiirtoa varten tai ihan arkisemmin vaikka käyttäjätunnuksia jotta pääsee itte laittaan omat tekstinsä. Ootin myös vähän itte tekstiä sähköpostiin jossa olis ollu sähköpostimato tai linkki olis ees johtanut selainviruksia kuhiseville sivuille jolloin google olis bannannu koko sinikiven. mutta ei mitään. Ei siis mitään. Vaan yks sähköposti muutaman kuukauden välein jossa luvataan palata asiaan. Ei varastanu ees aikaa. Jäi vähän kiusaan mitä se halus mut kaipa se on pakko uskoa et se oli vaan joku pölkkypää pelleilemässä mut pelleily kenen kustannuksella ei sekään mulle koskaan auennut.
Rehellisesti sanoen tää ei oikeen nosta statusta vedättäjien, trollien tai huijarien tasosta millään lailla. Kauheen alkeellista, minä olisin itte veivannu paljon paremmin.
Yhtä kaikki, roikuin vähän aikaa mukana ihan vaan nähdäkseni koska se pyytää rahaa, jotain rekisteröitymismaksua, kuluja tilisiirtoa varten tai ihan arkisemmin vaikka käyttäjätunnuksia jotta pääsee itte laittaan omat tekstinsä. Ootin myös vähän itte tekstiä sähköpostiin jossa olis ollu sähköpostimato tai linkki olis ees johtanut selainviruksia kuhiseville sivuille jolloin google olis bannannu koko sinikiven. mutta ei mitään. Ei siis mitään. Vaan yks sähköposti muutaman kuukauden välein jossa luvataan palata asiaan. Ei varastanu ees aikaa. Jäi vähän kiusaan mitä se halus mut kaipa se on pakko uskoa et se oli vaan joku pölkkypää pelleilemässä mut pelleily kenen kustannuksella ei sekään mulle koskaan auennut.
Rehellisesti sanoen tää ei oikeen nosta statusta vedättäjien, trollien tai huijarien tasosta millään lailla. Kauheen alkeellista, minä olisin itte veivannu paljon paremmin.
6 vuotta 5 kuukautta sitten #34492
: juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Illuminatin värväys
Ei noi tarvii sun rahojas, koska ne nylkee pelaajia. Näissä jutuissa liikkuu niin isot rahat, ettei sitä kannata pilata varastamalla.
Vanha kuvio on, että annetaan jonkun voittaa, niin saadaan lauma toiveikkaita hölmöjä, joiden kanssa pelataan sitten rehellisesti.
Vanha kuvio on, että annetaan jonkun voittaa, niin saadaan lauma toiveikkaita hölmöjä, joiden kanssa pelataan sitten rehellisesti.

Sivu luotiin ajassa: 0.296 sekuntia