Harjoittele täällä foorumin käyttöä.

kehityskeskustelua

Lisää
11 vuotta 5 kuukautta sitten #13796 : Jukkis
kehityskeskustelua kirjoittanut Jukkis
Oon tässä vähän miettinyt. Ekaks kai ton paperilehden tulevaisuutta, jossa on sama helmasynti kun edellisessä, että se jää niin pienen lukijakunnan näppeihin. Ei läpyskässä vikaa ole, mulla ei vaan piisaa aika ja tarmo sitä markkinoida aktiivisemmin, ja jotenkin on ajatus käynyt mielessä, että jos rupeis tekeen verkkoversiota. Jos panis sen sittenkin pysyvälle telakalle kun nuo kolme numeroa tuosta saa vielä tehtyä.

ja nyt ei puhuta PDF-lehdestä. Mulla on ollut mielessä muuttaa koko sivustoa on-line –tyyliseksi, eli sellaiseksi missä olis uutta luettavaa parin päivän välein. Perinteinen etusivu päivittyisi nopeammassa tempossa, ja mahdollisesti voisin upottaa bloginkin vähän minäkohtaisemmille jutuille. Bonuksena avaisin uutisyötteen, mikä olis tärkein uudistus. Meillähän on paljon mielenkiintoisia linkkejä, joiden ongelma on hukkuminen tänne palstalle, sillä harvoinhan linkit aikaansaa värikästä keskustelua. Sen lisäksi vois avata tapahtumakalenterin eli aina näkis mitä tapahtus missä päin suomea – mulla on kuitenkin tässä vuosien varrella anturit kasvaneet kaikkialle. Siinä olis uunituoretta tavaraa vaikka millä mitoin. se on sitten toinen kysymys millä sen kaiken saa dumbattua etusivulle ilman että lopputulos on sekava.
Tiedän tiedän, mutta ei ole tarkoitus kopioida vaikkapa paranormaaliblogia koska meidän jutut on kuiteski niin erilaisia.

Homman vitsi on se, että nykyinen kävijämäärä pitää saada suuremmaksi, enkä epäile etteikö tunnelin päässä olis piankin 200 000 lukijaa kuukaudessa.

Tähän hommaan otetaan föliin kaikenlaisia sitoutumiskykyisiä nettitoimittajia, talkoolaisia ja ideoijia. Rahaa tästä ei tietenkään tuu kellekkään kun nettisivuista harvoin saa bisneksen. mutta varmaa on, että joko syksyllä tai viimeistään ens vuoden alussa panen homman remonttiin ja otan aktiivisemman otteen. Jos teillä muilla pää kumisee nyt tyhjää, niin sitten on tyytyminen siihen, millaiseksi sen väännän. Mitään jälkeenpäin esitettyjä parannusehdotuksia ja korjauksia ei meinaan tietenkään huomioida.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 5 kuukautta sitten #13798 : OnWhiteMars
Vastaus käyttäjältä OnWhiteMars aiheessa Vs: kehityskeskustelua
Kehityssuunta on mielestäni täysin oikea vaikka se tapahtuisi vanhan perinteisen paperin lopettamisen uhalla. Hyvä online-pohja ja aktiivinen verkkokommuuni sekä lukijoiden että tekijöiden osalta kasvattaa varmasti alaa. Ennen kaikkea, se on helpompi, helpompi ja helpompi. Hieman nuoremmat 'haluan kaiken nyt'-sukupolveen kuuluvat innostuvat varmasti konseptista ja näin ollen kaikki hienoudet mitä keskustelupalstallakin näkyy eivät uppoa unholaan vain muutaman aktiivisen ihmisen kirjoittelun lomassa.

Mutta siinä onkin projektia kerrakseen saada kehitettyä yleisöä palveleva ja toimiva konsepti. Osallistun mielelläni projektiin jos ei muuta niin omasta mielestäni hyvillä ideoilla. Ja miks ei sitä joskus jotain jutuntynkääkin voisi heittää sensuurikokoumalle.

Multa iso peukku ylös tälle tulevalle mahdolliselle uudistukselle.

P.S

Ja pitää aina muistaa, että verkon tuoma elinkeinomahdollisuus ei saa jäädä käyttämättä Jukkis. Kunhan se vain ilmenee oikealla tavalla sivustoilla. Painettua jukkis-paitaa kehiin!

Liity Myytinkertojiin.

Lisää
11 vuotta 5 kuukautta sitten #13802 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: kehityskeskustelua
Joo, mulla on melkoisen hyvä näkemys millainen tämä sivusto on heti maailmanlopun jälkeisenä aamuna 22.12 2012.
Ei ole varsinaisesti kyse priorisoinnista, vaan oivasta hetkestä johon pitää tarttua. Näin henkilökohtaisella tasolla. Kun tuo Suomen Mysteerit näkee päivänvalonsa, se todellakin tyhjentää pajatson. Olin aivan tosissani kun sanoin, että tämä pidemmälle en kierrätä vanhoja juttuja, vaan todellakin aion aloittaa – vielä kerran – nollapisteestä. Sitä uutta polkua odotellessa on aikaa, aikaa ja aikaa. Sen takia tämä uudistus, sillä nyt on henkistä tilaa sen kehittämiseen kun ei roikota eilistä painolastia mukana.

Mun mielestä nuo uutissyötteet on ihan rock. Sillä palstan sisällä menee paljon hyvää tavaraa käytännössä hukkaan kaiken tajunnanvirran seassa. Kun hommat keskittää yhteen pisteeseen, niin informaatio jäsentyy keskitettyyn täsmätietoon. Voidaan kai sanoa, että kyse on tiedon kohdistamisesta. Ajan saatossa, kun jengi pääsee kiinni mistä on kysymys, tulee varmaan toisiakin kasaamaan juttuja, ja syntyy ”toimitus” tämän sivuston ympärille.

Meistä tulee vielä suurin ja kaunein.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Susibelle

Lisää
11 vuotta 5 kuukautta sitten #13808 : Jukkis
Jeps, alustavasti olen hahmotellut tämän tyylistä etusivua.
Tietenkin nuo pääkirjoitukset jatkaa kuten tähänkin asti, mutta ne varmaan joutuu tila-ahtauden takia meneen noihin ”lue lisää” tyyppisiin laatikoihin.

Sen lisäksi teen siihen jotain kevyempää sarjaa; henkilökohtaisempaa. ainahan ei viitti omia syvämietteitä kertoilla, vaan vaikka toistenkin haastatteluja yms.

Mun tekis kyllä mieli päästää ääneen kuukauden kynävieraskin, mutta mulla on sellainen kutina, että nämä sinänsä hyvät ideat ei aina toimi käytännön tasolla.

Kolmanneksi tulee se kuningasideani eli ”uutisankka” osio. Siihen tulee uutisia maailmalta. Linkkejä, joiden pihvi on kerrottu parilla lauseella ja linkki alla. Rokotusinfon formaatti on ihan hyvä. Ajattelin pääpainon olevan kaikessa kerettiläisessä tieteessä, jotka haastaa vallitsevat bulkki-teoriat. Ei siis mitään paranoia.org –sivujen suttuisia videoita argentiinasta löydetystä ufosta – tiedätte kyllä mitä tarkoitan. Jotain sellaista jolla on oikeasti annettavaa kansansivistykselle. Laadukasta uutisvirtaa. Tähän hommaan tosin tarvitaan kymmenittäin silmäpareja. Otan tähän alle mallitapauksen.

Esimerkki:
David Pratt luettelee ongelmia nykyisessä mannerlaatta-teoriassa. Asia jonka opimme jo koulussa, saattaakin pohjata vain teoriaan – ja varsin huonoon sellaiseen.
www.davidpratt.info/lowman.htm

Sitten on tietenkin tulevat tapahtumat. En näe mitään syytä rajoittaa millaista virtaa siitä muodostuu. Tapahtumia, messuja, luentoja, kirjanjulkistuksia, uusien kauppojen avajaisia, yhdistyksien tempauksia jne loppumattomana virtauksena. aina jossain päin Suomea. Koetan vaan vähän kattoa että olisivat jollain lailla undergroundia, että mitään Prisman avajaisia on tietenkään turha tarjota. Niiden arkistoimisessa ei myöskään ole mitään mieltä. Tämän voinee toteuttaa myös bannereilla, jos lopputulos on siisti. Maksuton.

En kokonaan ole haudannut ajatusta esoteerisesta tietosanakirjastakaan. Mutten oo keksiny siihen runkoa.

Jos jotain tulee vielä mieleen, kuuntelen kyllä

Lisää
11 vuotta 5 kuukautta sitten #13819 : Turms kuolematon
Vastaus käyttäjältä Turms kuolematon aiheessa Vs: kehityskeskustelua
Kirjallisuudelle joutaisi olla oma osastonsa, jotta kirjoja voisi helposti bongata luettavaksi, eivätkä ne hukkuisi lukuisiin keskusteluihin. Siihen voisi linkittää ilmaiset pdf kirjat kanssa. Myös videolinkit yhden otsikon alla olisi käytännöllistä. Esim. kiinnostavat dokumentit ja tietoiskut youtubessa, joista ei ole tarpeen aloittaa erillistä keskustelua.

Lisää
11 vuotta 5 kuukautta sitten #13827 : Jukkis
Ehdottoman hyvä idea tuo kirja-arvostelupuoli. Tosin olen sitä tehnyt jo hyvän aikaa TuulaMarian Kirjaikkunassa. Täytyy panna omillekin sivuille linkki ja maininta aina uuden arvostelun kohdalla.
Tosin on sanottava, että reippaan alun jälkeen homma latistui aikas nopeasti. Osasyynä varmaan se, että kirjoitan ihan oikeita arvosteluja, enkä vaan kehu kun on kivat värit kannessa ja sitä lukiessa tuli hyvälle mielelle. Tosin ainakin koetan olla rakentava kritiikissäni, mutta pelottaahan se antaa kirjaansa allekirjoittaneen käteen. En kyllä tajua miksi, sillä pystyn halutessani tekeen aikas korkeatasoisiakin arvosteluja, tässä yksi parhaistani.
tuulamaria.fi/Tuulamarian_kirjaikkuna/Su...a_Sami_Haavisto.html

Toinen mikä latistaa että kun mulle ei kukaan uskalla arvostelukappaletta lähettää, ostan ne rahalla. Tulee vaan niin harvoin lukemisen arvoista vastaan, ettei tosikaan. Kirja kerran vuodessa – kaksi parhaassa – on yleensä lompakkonisisällön arvoisia. Viimeisin taisi olla tuo teos FBI, jonka muuten ryttäsin melkoisen perusteellisesti kapea-alaisesta sisällöstään.
tuulamaria.fi/Tuulamarian_kirjaikkuna/FB...liisin_historia.html

Lähetän muuten aina linkin arvostelusta kustantajallekin. kehuihin ne vastaa joskus, kritiittisiin ei koskaan. Aika outoa, tai ei nyt niinkään. Ei niitä kiinnosta kritiikki rakentavassa mielessä, ne funtsaa vaan että tää on negatiivista arviota joka saattaa vaikuttaa myyntilukuihin. se niitä kiinnostaa, ei sisältö.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.295 sekuntia