Harjoittele täällä foorumin käyttöä.

Sinikivi-päivä

Lisää
10 vuotta 10 kuukautta sitten #16229 : Jukkis
Sinikivi-päivä kirjoittanut Jukkis
Teitin on hyvä nyt jo tietää että minä & taustatiimini olemme ottaneet ja vuokrannneet Tampereen vanhan kirjastotalon musiikkisalin koko päiväksi. ja tämä päivähän on siis 23.2 eli ens vuoden helmikuussa.

Jonkinmoisena seremoniamestarina meinaan vetää taas huiman ohjelman, jonka sisältöä en tosin vielä tiedä, mutta hahmotelmat on jo täydessä höyryssä. Se on selvää että nyt panostetaan ohjelmaan eikä teitä koeteta lypsää rahoista tyhjiksi joten myyntipöytä-kaupustelijatkin pääsee sisään aikas nihkeesti ja lähinnä suhteilla. Kunnianhimoinen tavoite on tehdä huomispäivän esoteriaa huomispäivän formaatilla. Tämähän tarkoittaa että siellä ei siis enää istuta perskannikat hiessä kuuntelemassa loputonta non-stop luentosarjaa jostain kosmisesta aiheesta.
Päinvastoin, ohjelma - mikä tuleekaan olemaan - on toiminnallista, aktiivista ja tuttuun tyyliin luovaa. Ne jotka oli edesmenneillä hermeetikko-päivillä tietää suurin piirtein mitä on odotettavissa.

Toivotan nyt jo kaikki tervetulleiksi. pankaa päivä kalenteriin ja jos teillä on ideoita mitä siellä saisi olla, niin aloitteita otetaan vastaan... alkoikin jo tämä iänkuinen lepäily kyllästyttään.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
10 vuotta 10 kuukautta sitten #16452 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: Sinikivi-päivä
Joo, Sinikivi-päivän teema alkaa muotoutua entistä enemmän tuon muinaistelun puolelle. oikein kunnon finno-ugreiluahan se tulee olemaan jonka näette itse sitten kun ohjelma voidaan julkistaa.

Sitten voin tässä vähän muutakin kertoilla. Viimeisen lehden sijasta tulee siis 33-kartta jota kovasti työstellään. Reiluuden nimissä sitä tuskin pannaan varsinaisesti myyntiin ulkopuolisille. Voin sitä jollain messuilla myydä, sikäli kun tässä niihinkään enää kauheasti mennään näyttäytymään. On näes jalkaa oven välissä ihan oikeisiinkin töihin, vuorotöihin joka rajoittaa myös noita viikonloppuja. Joko tässä alkaa hiljalleen uskoa ja alkaa tavalliseksi?

mutta yksi projekti on. Muahan ottaa noissa omissa pienlehdissä päähän että niiden levikki jää vaatimattomaksi ja hyvät jutut jää ihan muutaman sadan ihmisen tietoisuuteen. Rehellisesti sanoen, ei lehteen kannata kauheasti panostaa ja tehdä yli-laadukkaita juttuja kun ei niitä kukaan lue. Sen verran tulen nettikansaa vastaan, että tuo tutkimani anomalia-puoli tullaan julkaisemaan artikkeleina tässä sivuston etusivulla aina kahden viikon välein. Siinähän on nyt aloitusartikkeli joka vielä ei anna uutta mutta ajan kanssa teema kasvaa ja tulee paljon opettavaista. mutta tohon muinaisteluun laajemminkin.

Oon käyny pitkään neuvotteluja Ultra-lehden kanssa, että esim muinaistelu vois olla aihepiiri joka kannattas tuoda edes näytille laajemmalle NewAge-jengille. Sen takia mulla on diili, että saan kirjoittaa siihen lehteen vuoden alusta alkaen sellaiset 4-6 kk ihan puhdasta ugrilaista muinaistelua tai muita historiallisia outouksia. Tammikuun Ultraan tulee ensimmäinen artikkeli johon olen pyrkinyt koostamaan kaiken mahdollisen kotimaisista riimukivistä ja –kulttuurista.
Sen näkee sitten, kiinnostaako nää ihmisiä oikeasti. Jos se ei näy irtonumeroiden tai tilausten kasvuna, niin sitten unohdetaan koko juttu puolen vuoden päästä. Jos näkyy, siitä tulee kiinteä osa lehden sisältöä.
ja jos ja kun Sinikivi-lehti nyt lopettelee, niin oon neuvotellu lukijoilleni diilin Ultran tilaamisesta seuraavaksi puoleksi vuodeksi suhtkoht edullisesti. Siis niihin joihin aion kirjoitella. Tilausjutun panen joulukuussa kartan mukaan, mutta tehän sen päätätte aivan vapaasti. sehän on selvää etten tietenkään teitin osoitteitanne anna niille mistään hinnasta, vaan jotta luottamuksellisuus säilyy, poltan tammikuussa kaikki osoitekortit grillillä ns. pyhässä rituaalissa. :dry:

Lisää
10 vuotta 10 kuukautta sitten #16469 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Vs: Sinikivi-päivä
Muista sitten videoida tilaisuus ja panna se YouTubeen, sillä ilmainen mainos ei koskaan ole pahasta.

DVD-versiokaan ei kai olisi huono idea jos sitä myisi nykyiseen tyyliin halvalla ja kannustaisi porukkaa kopioimaan sitä vaikka ostarilla jaettavaksi. Tulee ilmaista mainosta muille tuotteille.

Lisää
10 vuotta 10 kuukautta sitten #16473 : Jukkis
Joo, tässähän on taustalla sekin, että tänä vuonna ei ole tampereella huuhari-messuja ollenkaan. Äitimaa-messu kun pisti pillit pussiin. Sehän on tietenkin selvää että moinen tyhjiö täyttyy vauhdilla ja pari yrittäjää onkin kiilaamassa tänne toisista kaupungeista.
Ei sillä, näkisin itseni mieluusti kaupungin messukeisarina mutta tiedostan senkin, että ihan taskut tyhjinä ei paljoa mitään tehdä. Miljoonan taalan paikka menee sivu suun, ellen sitten ponnistele syksyn eteen?

Nyt tehdään kuitenkin tämä, sillä jostainhan se on aloitettava. Mun ongelma on tuo ohjelman eläminen koko ajan, sillä esiintyjistähän ja niiden suostumuksien ehdoilla tässä mennään. Oli alkuperäinen idea ettei mitään hemmetin luentoja vaan kaikkea actionia; tsemppauskouluttaja, varpu-show, suuri panelikeskustelu, kotidokkarin ensi-ilta, ja jos mikään ei kiinnosta, on sitten parikin valokuvanäyttelyä.
Vaan eihän tämä ohjelma voi olla esittäjiään kunnianhimoisempi. Valtaosa pyydetyistä vetoaa kiireisiinsä, osa ei vastaa ollenkaan ja loput on ihan kauhusta jäykkinä että mitä pitäs niinku tehdä. Osa onneksi tulee toteutumaan.
Realiteetit sanoo että ainoa jota voi tehdä, on siis sittenkin istua kuuntelemassa luentoja, ja tiedän niiden luennoitsijoiden suostuvan helpollakin, jotka omissa silmissäni jauhaa sitä tavanomaista puutaheinää, jota en itte viitsi kuunella yli viittätoista sekuntia. Juuri sitä mitä piti välttää, olisikin päivän päärunko.

Ei tässä kuitenkaan anneta periksi. Salin täyttäminen ei ole ongelma, pikemmin se että väkeä voi tulla liikaakin. Ongelma on kyetä tarjoamaan oikeasti jotain erilaista ja sellaista josta puhuttaisiin ja muisteltaisiin pitkään. Mulla on kyllä teoria miten tämä juttu tehdään, ja meinaan sillä konseptilla sen tehdäkin, sittenhän nähdään miten se puree.

Lisää
10 vuotta 10 kuukautta sitten #16474 : Susibelle
Vastaus käyttäjältä Susibelle aiheessa Vs: Sinikivi-päivä

Jukkis kirjoitti: Oon käyny pitkään neuvotteluja Ultra-lehden kanssa, että esim muinaistelu vois olla aihepiiri joka kannattas tuoda edes näytille laajemmalle NewAge-jengille. Sen takia mulla on diili, että saan kirjoittaa siihen lehteen vuoden alusta alkaen sellaiset 4-6 kk ihan puhdasta ugrilaista muinaistelua tai muita historiallisia outouksia. Tammikuun Ultraan tulee ensimmäinen artikkeli johon olen pyrkinyt koostamaan kaiken mahdollisen kotimaisista riimukivistä ja –kulttuurista.
Sen näkee sitten, kiinnostaako nää ihmisiä oikeasti. Jos se ei näy irtonumeroiden tai tilausten kasvuna, niin sitten unohdetaan koko juttu puolen vuoden päästä. Jos näkyy, siitä tulee kiinteä osa lehden sisältöä.

Jotenkin Ultra-lehti tuntuu kuivuneen niin että viime aikoina mielenkiintoisinta luettavaa ovat ilmoitukset. Tai ehkä vika on minussa, mutta olin jo harkinnut tilauksen lopettamista. Hienoa uutta aluevaltausta lehdeltä ja kiinnostus on heti koholla. Rajatieteen uusia rajoja :)

Lisää
10 vuotta 10 kuukautta sitten #16476 : Jukkis
Joo, ajattelin ainakin yrittää tällä aiheella, vaikka pahaa pelkäänkin että aihepiiri ei välttämättä pure. Se on vähän monimutkaista, miksi ei toimi. Ei nyt yleistellä mutta muinaistelun harrastaja on yleensä mies, iältään siinä 30v ikäkorvilla. Se on aiheesta kauhean innoissaan kunnes sille tulee muita harrasteita, perhettä, työjuttuja jne eli kaikkea sitä keski-ikäisyyteen kuuluvaa. Aihe vähän kun hiipuu pois. Sitten siitä tulee vähän samanlaista kun munkin suhteesta esim afrikan sarvikuonoihin. Mun mielestä on tärkeetä että afrikassa on sarvikuonoja, olkoonkin että yhtään en oo koskaan nähnyt, enkä aio pistää tikkuakaan ristiin niiden suojelemiseksi. Silti se on mulle tärkeää. On se keski-ikäistyvillekin tärkeää että on muinaistutkimusta, harrastusta ym mutta ei ne enää oo siinä jutussa mukana, eikä aiokaan tukea asiaa millään lailla. Kysyttäessä aihe on kuitenkin tärkeä. Tärkeää että Ultrakin alkaa julkaisemaan artikkeleita, vaikka lehteä ei aiokaan tilata, saati ostaa irtona tai edes selata kirjastossa.
Reaalisesti odotan sitä samaa apaattista hiljaisuutta, flegmaattista fiilistelyä mutta koetan silti.

On tietenkin ihan oikeita harrastajiakin. Ne on ehkä noita luontoihmisiä paremmin, ja ne vähän vierastaa paperille pantuja juttuja, kun se homma on kuitenkin niin kokemuksellista enemmän kuin tutkivaa. Elämyksellistä. Sellaista johon on henkilökohtainen tunneside.

Kun niinku miettii sitäkin porukkaa joka vielä takavuosina linkitteli noita kiviään tänne, niin onhan sekin sillain hiipunut hiljalleen pois. Tullut muita juttuja tilalle, keski-ikäistytty ja keskitytty lähinnä elektroniikkaan tms. Ei voi kuulkaas mitään, kuten on tullut sanottua; hyvät jutut kestää vaan vähän aikaa. Sitten se jengi vaan hajoo eikä hajuakaan mihin ne kaikki sittemmin päätyy.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.227 sekuntia