Harjoittele täällä foorumin käyttöä.

Sinikivi-päivä

Lisää
10 vuotta 7 kuukautta sitten #18837 : VesQ
Vastaus käyttäjältä VesQ aiheessa Sinikivi-päivä

Jukkis kirjoitti: Sitten asiaan eli olin tossa kokoustelemassa seuraavaa ja sitä seuraavaa sinikivi-tapahtumaa. tottakai taotaan niin kauan kun rauta on kuumaa. Katotaan asiaa millä mittarilla vaan, tuo eka sinikivi-tapahtuma oli menestys kaikilla mittareilla mitattuna. missä toisessa yhdistyksen järkkäämässä huuhari-iltamassa on likemmäs satakunta ihmistä? Nyt ei auta päästää tätä voimaa hajaantumaan.

eli alustavana tietona että syksyllä koetettas pitää teemana tuo varpuilu ja heilurointi ja taustateema tietenkin maasähköiset ilmiöt.

Toisella kerralla sitten kun on samalla Tampereen UFO:n 40-vuotisjuhla pidetäänkin teemojen teema. Pidetään Tesla-päivä ja sisältö varmaan on melkoisen vinksahtanut, kuten Tesla-teemaan sopiikin. Vielä en tiedä pukkaisko yleislinjaksi Teslan ittensä ja sen oudot keksinnöt, vai liikkuisiko sähkömagnetismin saralla noin yleisesti - josta ei niistäkään mystisiä juttuja puutu.

Isot plussat täältä Keski-Suomesta! Sinikivipäivä oli täyttä rautaa ja seuraavaa odotellaan malttamattomana. Ja varpu ym maasähköjutut ei voisi olla parempi idea seuraavalle. En tunne tätä porukkaa sen paremmin mutta saattais löytyä hyviä luennon pitäjiä, otaksun. www.maasateily.com/esittely.html

Vielä kun jollain olis tietoa Jalkas-vainaan kaikista oivalluksista...

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

• h3pe
  • Poissa
  • Konkari
  • Konkari
  • To boldly go where Appelgren has never gone before
Lisää
10 vuotta 7 kuukautta sitten #18842 : h3pe
Vastaus käyttäjältä h3pe aiheessa Sinikivi-päivä
Hmmm...
Eikö Jalkas-seurasta löytyisi edustajaa luennoimaan?

Lisää
10 vuotta 7 kuukautta sitten - 10 vuotta 7 kuukautta sitten #18855 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Sinikivi-päivä
Joo, me kyllä puhuttiin tosta Jalkas-seurasta ja minä ainakin suhtauduin asiaan kovin nihkeästi. En ny viitti syitä tässä sen kummemmin esitellä, heillä on oma juttunsa ja meillä omamme.
Sen sijaan maasäteily-yhdistys tulee tottakai, Lefaa tietenkin kysytään ekana mutta jos se on estynyt niin sitten jotakuta toista. ja varpushow tottakai.
Muut vähän vastusti kun sanoin että me mennään kirjastotalon pihaan, siihen puistoon, varpuileen. ne pelkäs että kaupunkilaiset tulee siihen töllään ja se on kaikille noloa, mutta minä totesin että siinähän sitten töllää.

Tarttis vielä löytää heiluri-mies. mun omat opinnot muuten jäi sillon esi-asteelle joka voidaan tässä erikseen kai mainita. ei se homma mulle avautunut vaikka sen kuparipätkän löysinkin sen avulla.

Nyt mulla on muuten elämäni tilaisuus päästä ittekkin ääneen aiheista, joista ei muuten omia luentoja rakennella. minähän oon sillä tavalla outo lintu noissa huuhari-piireissä ettei ne mua päästä lavoillekaan noissa isommissa huuharitapahtumissa, koska vedän yleensä korkealta ja kovaa, ja aiheet on liian eksoottisia suuren yleisön makuun. nyt on kumminki tilaisuus vetää puoli tuntia aiheesta "varpuilu ja tiede" joka tulee äkkiä eksyyn monenkirjaviin teorioihin.

Joka tapauksessa ideahan näissä teema-illoissa on, että joka jaksaa niissä koko päivän, sen pitäisi tietää aihepiiristä suurin piirtein kaikki tietämisen arvoinen. seuraava puhuja jatkaa edellisestä, ja näin syntyy hyvä kokonaiskuva. näinhän se oli tossa arkeologia-päivässäkin; Lehvonen väänsi alussa sen ns. perustiedon, taustat ja yleiskuvat, ja Ridderstad sitten loppupäässä veti hommat zeniittiin uusimmasta uusimman tiedon saralla. Se kaava mun mielestä toimi ja siinä täytyy pysyä. Ei siis mitään sekalaista seurakuntaa sekalaisten aihepiirien kanssa.
Viimeksi muokattu: 10 vuotta 7 kuukautta sitten Jukkis.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #20118 : Jukkis
Nonni. nyt on sitten maasäteily päivä enää loppupistettä vailla. sellainen pärähtää tampereen vanhalla kirjastotalolla lauantaina 21.9 klo 11 - 15.

ohjelmasta sen verran että sen aloittaa allekirjoittanut pamisemalla mitä kaikkee tiedemaailma on varpua tutkinut, ketkä on tutkinu ja millaisia johtopäätöksiä esitetty.

sitten tulee lavalle Lefa, tuo heiluroinnin imaami ja varpuilun generalissimus. hän tekee teistä kaikista varpumestareita jotta pääsette sitten ens kesänä kaivonkatsomispuuhiin. kuten tiedetään, Lefahan on tosi symppis tyyppi.

viimeisenä vaan ei vähäisempänä on sitten Esko Leikas joka puhuu maasäteilystä noin yleisellä tasolla. Näitä maaperässä meneviä ristijuttuja ja sen sellaista.

Tarkoitus olis että jokainen paikallesaapuva ja loppuun asti viihtyvä tietää varvuista, sen mekanismeista ja taustateorioista muutakin että se on joku huru-ukkojen vimpain. paikalla myydään myös suolaista ja muuta särvintä joten paeta ei tartte ainakaan alhaisen verensokerin takia.

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #20296 : Jukkis
en muistanu muuten sanoa että oon heittämässä luentoa jyväskylässä maanantaina 23.9. aiheena on suomen muinaiskuninkaat ja tästä en ole tainnut ennen mitään pitääkään pääaiheena.

mutta jos asustatte jyväskylän kulmilla niin tervetuloa jyväskylän paraseuran tilaisuuteen 23.9 klo 18. kansalaistoimintakeskus Matara, Matarankatu 6

Lisää
10 vuotta 2 kuukautta sitten #20320 : Jukkis
Huomenna lauantaina sitten klo 11 alkaen. viimeinkin selviää miksi muinaiset kivikirkot on rakennettu positiivisten maasäteilylinjojen risteykseen. syykin on selviö, kun joku haudataan kirkon lattian alle kryptaan niin hyvin muumioituu. Ei pölise ja muutu tomuksi ennen aikojaan. samasta syystä kannattaa perunakellaritkin tehdä oikeeseen paikkaan niin ei ala perunat mätäneen.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.267 sekuntia