- Vastaanotettu kiitos 171
trollimielisille
Jukkis kirjoitti: Omasta puolestani olen sitä mieltä että trolli-nimimerkin käyttö oli muuten palstan kannalta pahin virhe ja toisinaan vituttaa omakin rooli heiluttaa täällä luutaa kun mikäkin hirmu.
Trolli on sitten tästä lähtien hiljaa, jollei joku arvaa uutta salasanaa. Rykäisin siihen reilut pari kymmentä merkkiä niin että voi olla kumminkin helpompaa rekata oma nikki.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Jukkis kirjoitti: mulla ainakin on proggiksena ostaa viimeinkin se kamera ja lähtee naksuttaan niitä kuppikiviä oikein urakalla.
Tuommoisella saa hyviä kuvia. Eihän se mikään järkkäri ole, mutta tuskinpa meinaat kuvista lakanan kokoisia julisteita tehdä. Kirjan tai lehden kuvitusta varten se on ihan passeli ja saa sillä kuvattua HD-videotakin.
www.huuto.net/kohteet/fujifilm-finepix-hs10-superzoom/261209082
Itse ostin tuommoisen 2010 kun työt uhkasivat loppua. Ajattelin että sillä saisi talven kulumaan mukavasti, mutta työt jatkuivatkin ja kamera jäi vähemmälle huomiolle.
Sen on sen verran painava, että käsivaralta saa otettua mukavasti lähikuvia, ja 30xzoomaus on kiva lisäominaisuus. Liikkuvien kohteiden poistokin siinä on ja se on vielä sen verran prototyyppiasteella, että välillä toimii ja välillä vähän sinne päin. Se myös toimii AA-paristoilla, joten akuiksi kelpaavat ihan tavalliset ladattavat paristot ja hätätilanteesta kaupasta saa hankittua lisävirtaa.
Tuolla on sellaisella otettuja kuvia:
www.photographyblog.com/reviews/fujifilm...eview/sample_images/
Trolli on sitten tästä lähtien hiljaa, jollei joku arvaa uutta salasanaa. Rykäisin siihen reilut pari kymmentä merkkiä niin että voi olla kumminkin helpompaa rekata oma nikki.
Tää oli kyllä fiksu liike ja koetan sulle kuuluis tästä teosta Leninin kunniamerkki. Kaikkihan me pidämme sananvapauden mittarina anonyymia kirjoittelua mutta käytännön elämässä se tuntuu tuovan ihmisestä vain pahimmat puolet esiin.
Itse ostin tuommoisen 2010 kun työt uhkasivat loppua. Ajattelin että sillä saisi talven kulumaan mukavasti, mutta työt jatkuivatkin ja kamera jäi vähemmälle huomiolle.
Panen korvan taakse, joskin mun tapauksessani yksinkertaisin mahdollinen malli on aina parempi.
- OnWhiteMars
-
- Poissa
- Kultajäsen
-
juppe kirjoitti: Trolli on sitten tästä lähtien hiljaa, jollei joku arvaa uutta salasanaa. Rykäisin siihen reilut pari kymmentä merkkiä niin että voi olla kumminkin helpompaa rekata oma nikki.
Löytyhän sitä pelisilmää vihdoin

Liity Myytinkertojiin.
Jukkis kirjoitti:
Tää oli kyllä fiksu liike ja koetan sulle kuuluis tästä teosta Leninin kunniamerkki. Kaikkihan me pidämme sananvapauden mittarina anonyymia kirjoittelua mutta käytännön elämässä se tuntuu tuovan ihmisestä vain pahimmat puolet esiin.
Ei anonyymiys sinällään ole ongelma, koska häiriköille voi aina näyttää ovea, mutta yhden nikin tarjoaminen kaikkien käyttöön näkyy olevan ongelmallista, koska osa kirjoittelee asiaa ja osa jotain muuta.
Panen korvan taakse, joskin mun tapauksessani yksinkertaisin mahdollinen malli on aina parempi.
Tuo on sekä simppeli että monipuolinen. Palikkatason asetukset säädettyä yhdellä namiskalla ja zoomaus tapahtuu manuaalisesti. Jos mielenkiintoa riittää, tai joku muu viitsii, niin asetuksia voi toki viilata tarkemminkin.
Suosittelen kumminkin ostamaan käytetyn, koska silloin ei kirpaise niin paljon jos sen särkee suutuspäissään. Ei noissa vähän vanhemmissa malleissa mitään oleellista eroa uudempiin ole.
Tietty jos haluat tosi helpon kameran niin Huuto.netistä löytyy kyllä filmikameroitakin.
Luonnollisesti sellainen vaatii turvallisen ympäristön jossa voi olla vapaasti samanhenkisten kanssa.
Ajatus on keksitty jo kauan sitten. Mulla on sellainen kirja kun koulutusyhteiskunnan kritiikki vuodelta 77 jossa kaveri ehdottaa että olisi jokin reikäkortein toimiva tietokone joka listaa nimiä ihmisistä, joilla on samanlaiset kiinnostukset ja ne voi muodostaa sitten omia kerhojaan samojen intressien pohjalta. Kundi toteaa oikeaoppisesti että sellainen kerho opettaa enemmän kuin koulunpenkit yhteensä. Sinänsä hyvinkin oivaltavaa, koska periaatteessa netin keskustelupalstat ajaa tän saman asian, ja missään ei opita niin paljon kuin niitä lukemalla. Erityisesti jos niihin saa kukin tuoda oman panoksensa.
Valitettavasti liian vapaassa yhteisöissä on aina näitä myrkynkylväjiä. Ne koettaa heti supistaa keskustelua vaatimalla että toisten on todistettava jokainen lauseensa väitöskirjan tarkkuudella. Arimmat tyypit ne pelottaa pois, ja sitten kun alkaa se kinavaihe, sivistyneemmät ei viitsi enää sekaantua juttuun. Näin tälläiset skepo-trollit voittaa aina koska se oivalluksia ei synny, keskustelut sammuu ja kokonaiskuva jää aina kerta toisensa jälkeen kehittymättä vain yhden häirikön takia.
Suomalaiset on oikeasti sosiaalisesti arkaa väkeä. Minäkin kirjoittelen tänne ja saan vastaukset yleensä yhdeltä jos toiselta suoraan sähköpostiini privaattina. Näkee että arkuuden lisäksi niitä ihan selvästi kiinnostaa aihepiiri ja ne pystyis tuomaan paljonkin toisille jos ne vaan viittis julkisestikin jotain sanoa. mutta ei ne viitti, ilmeisesti just näiden päivystävien häiriköiden takia. Kai siinä on näillä tolvanoillakin kyse jonkinsortin vallasta – tavallaanhan ne saa kontrolloida toisia ja pelotella niitä mielin määrin. Kai se antaa sitten sitä mielihyvää.
Toivotaan että tuo trolli-nimimerkin paneminen jäihin vähän muuttaisi tilannetta. Mulla ainakin on taktiikkana ollut että heti kun joku myrkynkylväjä tulee lietsomaan terroriaan, panen asiakeskustelun jäihin ja vittuilen tyypille niin kauan että se häipyy. Tarvittaessa viikkojen ajan ja aina ne on lopulta tajunneet yskän. Vasta sitten voidaan jatkaa siitä mihin viimeksi jäätiin. Mun mielestäni sellaset tyypit sais ampua isolla Magnum-44 revolverilla (dumdum luodeilla jotta aivomassa kanssa roiskuu), mutta kai ne kuuluu elämään, ja pitää sopeutua samalla lailla kun hyttysiin ja kevätflunssiin.