Harjoittele täällä foorumin käyttöä.

Talvisia mietteitä

Lisää
6 vuotta 7 kuukautta sitten #35697 : Super-Electric
Vastaus käyttäjältä Super-Electric aiheessa Talvisia mietteitä
Näin vähälumista talvea ei ole ollut aikoihin. Metsässä ja pelloilla on nyt helppo liikkua kun vaan on kunnon kenkät. Tänäänkin on mitä parahin päivä isojen kivien metsästykseen..

"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
6 vuotta 7 kuukautta sitten #35699 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Talvisia mietteitä
Mä oon kans miettiny onko talvet nykyisin jotenkin vähälumisempia ja onko se muutenkin lyhentynyt molemmista päistään. Muistikuva että täystalvi alko mun lapsuudessa joskus marraskuussa ja päätty huhtikuussa kun se nykyisin alkaa keskimäärin tammikuun alussa ja maaliskuun loppupuolella on jo vahvasti kevättä ilmassa. Niin ne puhuu tästä ilmaston lämpenemisestä mut tuntus silti omituiselta että muutos olis näin nopea ja radikaali.

Mitä olen ilmastolaitoksen sivuilta kattellu niin se saattaa olla vaan optinen illuusio. Toisekseen että ennen ei tehty koneellista lumenajoa vaan jalkakäytäville kun satoi paksu matto lunta, se sai olla siinä eikä se käytännössä ehtinyt sulaa pois ennen seuraavaa lumisadetta. Se mitä talkkarit kolas katujen risteyksiin, ei niitäkään kukaan vienyt pois. Nykyisin huoltoyhtiöt lanaa lumet heti kun ne on yli 8cm ja jättää jalkakäytävälle muutaman sentin kerroksen joka käytännössä sulaa pois ensimmäisenä plussapäivänä ja kasat katoavat liukkaasti katujen varsilta. Näin on pitkin talvea asfaltti mustana kesät talvet.

Oleellisempaa on aina missä päin Jupiterin kiertoa ollaan. Se hankaa auringon magneettikenttää ja synnyttää vuoroon vähälumisen ja lämpimän talven ja kerran 11 vuoden kierrossaan, se iskee sitten kunnon hirmupakkaset.Silloin on syytä olla lentotiketti jonnekin kauas jossa ihmiset sopottaa kummaa kieltä ja on aina kuumissaan.

Lisää
6 vuotta 7 kuukautta sitten #35704 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Talvisia mietteitä
Toi johtuu osittain myös siitä, että porukka unohtaa muuttaneensa etelärannikolle ja ihmettelee, minkä takia lunta ei ole yhtä paljon kuin lapsuudessa kotikylässä.

Mä olen muuten aika hämmästynyt siitä, miten tärkeitä Gog ja Magog on muslimeille. Ihan kuin vapaamuurareilta olis nyt jäänyt huomaamatta jotain olennaista, koska ne on nyt vaan jotain, mikä hävitetään maailmasta jahka Jeesus ja Mahdi tulevat ja sitä pidetään Lähi-idässä hyvinkin ajankohtasena tapahtumana.

Kuin vitussa jotkut voi olla näin tyhmiä?

Lisää
6 vuotta 6 kuukautta sitten #35765 : juppe
Noilla on helppo tehdä tunnelmallista ujellusta videon taustalle. Toisessa on myös sekvensserin tapainen, jolla voi tehdä ujelluksen taustalle jatkuvan pimputuksen.

Kaamoksen jämät kun käyttää harjoitteluun, niin keväällä on jo ammattilainen.

play.google.com/store/apps/details?id=co...essing.plasmasoundhd
play.google.com/store/apps/details?id=co...n.android.leon&hl=fi

Lisää
6 vuotta 6 kuukautta sitten - 6 vuotta 6 kuukautta sitten #36013 : juppe
Risumiehen tapaus on kyllä suomalaisuutta puhtaimmillaan.

Kaks vatipäätä riitelee ihan olemattomasta asiasta ja toinen kuvaa sen tosi ovelasti ja panee nettiin. Juntit sitten kattoo videota ihan onnessaan ja syyttäjäkin päättää sekaantua asiaan.

Suomalainen on olevinaan hurja peto, mutta ansaitsemaansa julkisuutta se ei kestä ollenkaan. Edes murtovarasta ei saa kuvata ilman lupaa, koska sillä on yksityisyydensuoja jonkun muunkin kodissa. sananvapauden rajoittamisesta voidaan keskustella ja diktatuurista haaveilee moni, mutta tästä ei tingitä.

Risumies sitten erakoituu ja kai ryyppää ittensä hengiltä. Sitä sitten aletaan tietty käyttää riidan haastamiseen, koska suomalaiset nyt vaan on sellaisia..Tiedä vaikka saataisiin vielä joku muukin hengiltä.

Ei tarviis kuin muuttaa nimet niin vois tehdä käsikirjotuksen, jonka vois myydä muualle absurdina komediana. Ranskalaisille varmaan kelpais, koska ne tykkää Arto Paasilinnankin jutuista. Ne on vaan käsittäny ne niin, että ne on roisia satiiria, vaikka ne on ihan tavallista suomalaisuutta, johon on pantu vähän mielikuvitusta sekaan, ettei kukaan luulis tulleensa loukatuks ja tulis silmille.
Viimeksi muokattu: 6 vuotta 6 kuukautta sitten juppe.

Lisää
6 vuotta 6 kuukautta sitten #36055 : juppe
Mulla oli taas kohtaaminen pakolaisien kotouttamisen kanssa.

Niitä oli nyt viety sauvakävelemään ja ihan hyvin näky sujuvan, paitti siltä suomalaiselta tyypiltä, joka oli ulkoiluttamassa niitä. Se marssi siinä pakolaisien rinnalla polleen näkösenä väärällä puolella kävelytietä. Oli mielestään liian tärkee väistään vastaantulijoita ja neekerit mutkin päästi siitä välistä, vaikka niitä kulki kaks rinnan ja laitimmaiset joutu astuun asvaltin ulkopuolelle elikkä tähän aikaan vuodesta kai suunnilleen mutaan.

Kun ei tarvii enää olla yhtään kohtelias suomalaisille, niin voin kertoa, että se näytti siltä kun joku vassarispuge olis ollu ulkoiluttamassa neekereitä. Tietty se saatto olla kommunistikin, mutta nää esiat ei näy ennen kun veressä on niin paljon promilleja, että riidanhalu näkyy koko komeudessaan. Jos ei kestä eriäviä mielipiteitä ollenkaan, niin sitten on kommunisti. Kävelysauvat ei selkeesti ollu sen juttu ja tutumpi ulkoilumuoto olis varmaan nelivetona baarista kotiin.

Mä oon ennenkin huomannut, että kotouttamisen ongelmiin kannattais ettiä syytä kotouttajista, koska yks mätä omena riittää pilaamaan kaikki muutkin jos se saa tarpeeks aikaa.

Oppilaitosolosuhteissa näkyy samantapasta riidan haastamista ja siellä se on helpompi määritellä, koska ammattikunnat suosii eri puolueita. Eniten tuntuu vituttavan metallin porukka, joka on kanssa paljon vassareita, kommareita ja mitä lie anarkisteja. Mäkin olin niitten kanssa parilla oppitunnilla, missä taustalla soi koko ajan Siunaa koko maailmaa. Siinä oli välissä suljettu ovi, raolleen jätetty ovi, aula ja vähän käytävää, niin että pakolaisien korvat on ollu kovilla.

Mun mielestä on syytä epäillä, että näitten luokkasotapuheet on vaan hämäystä ja ne valmistautuu tappeleen keskenään. Metallin porukka on jo aika hyvin karkotettu Vasemmistoliitosta. Kai se jossain vaiheessa järjestäytyy itte ja sitten voidaan alottaa turpaan vetämisen SM-kisat.

Metallin puolella oli sillon kaiken näköstä porukkaa yrittäjistä alkaen enkä mä huomannu, että ne olis suututtanu ollenkaan.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.216 sekuntia