- Vastaanotettu kiitos 493
Harjoittele täällä foorumin käyttöä.
Pikakeskustelu-ikkuna Hermikseen ?
13 vuotta 10 kuukautta sitten #3055
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs:Pikakeskustelu-ikkuna Hermikseen ?
No ihan nyt se ei ole ajankohtaista, koska palstan volyymi ei ole vielä niissä kantimissa, että sillä olisi mainittavaa hyötykäyttöä, mutta ehkä ajan kanssa.
Itse olen kyllä pikkaisen jäävi näissä teknisissä puolissa. Silloin kun kivikaudella opettelin tuon html-kielen alkoi tulla eteen valinta, pysyäkö tekniikan perässä, vai sittenkin keskittyä enemmän sisältöpuoleen. Valitsin jälkimmäisen ihan ajatusrauhan nimissä, ja sillä olen koettanut ratsastaa. Oma elämänihän rakentuu niin että toiset miehet valitsee sivustolla tekniikan, päivitykset, varmuuskopioinnit ja softat, ja minä vaan tuotan sisältöä. Sama se näissä lehti- ja kirjajutuissa, toiset ne taittaa, kuvakäsittelee jne.
Uskon että sillä on kuitenkin hintansa. Mitä enemmän nettimediaa muuttaa sosiaalisen median suuntaan, sen enemmän sanottava typistyy. Kaikesta rupeaa tulemaan tekstiviestimäistä sähkötystä jossa sosiaalisuus (lue: pinnallisuus) tulee pääosaan, ja tärkeät jutut jää taka-alalle, jos niitä enää ajan kanssa pannaan ollenkaan. Viestinnän luonnollinen jatke on jutustelu kuten nyt; kirjetyyliin, vaan kun nopeampi tekniikka antaa myöten; kuin kasvotusten. Nämä on tietty meitä isompia kysymyksiä, mutta ainakin itse haluan pitää edelleen hermeetikon mahdollisimman julkisena, syvällisenä ja aidosti yleissivistystä (ja esim arkeologista tietämystä) kasvattavana. Siihen wanhanaikainen palsta pitkine viesteineen on paras väline, enkä kovin mielelläni tuo sille kilpailevaa instanssia, joka on kertakäyttöinen ja suljettu, joka ei jätä muille jälkeäkään olemuksestaan. Tämä on tietty vain minun kantani, joka suhtautuu tekniikkaan uhkana sitten kun sillä alkaa olla liian ylivoimainen ote ihmisiin. Foucault sanoi kerran että mikään ei muuta ihmisen sosiaalista rakennetta niin tehokkaasti kuin tekninen kehitys.
mutta teidän kannaltanne olen tietenkin pelkkä palveluntarjoaja, en mikään ylidiktaattori.
Itse olen kyllä pikkaisen jäävi näissä teknisissä puolissa. Silloin kun kivikaudella opettelin tuon html-kielen alkoi tulla eteen valinta, pysyäkö tekniikan perässä, vai sittenkin keskittyä enemmän sisältöpuoleen. Valitsin jälkimmäisen ihan ajatusrauhan nimissä, ja sillä olen koettanut ratsastaa. Oma elämänihän rakentuu niin että toiset miehet valitsee sivustolla tekniikan, päivitykset, varmuuskopioinnit ja softat, ja minä vaan tuotan sisältöä. Sama se näissä lehti- ja kirjajutuissa, toiset ne taittaa, kuvakäsittelee jne.
Uskon että sillä on kuitenkin hintansa. Mitä enemmän nettimediaa muuttaa sosiaalisen median suuntaan, sen enemmän sanottava typistyy. Kaikesta rupeaa tulemaan tekstiviestimäistä sähkötystä jossa sosiaalisuus (lue: pinnallisuus) tulee pääosaan, ja tärkeät jutut jää taka-alalle, jos niitä enää ajan kanssa pannaan ollenkaan. Viestinnän luonnollinen jatke on jutustelu kuten nyt; kirjetyyliin, vaan kun nopeampi tekniikka antaa myöten; kuin kasvotusten. Nämä on tietty meitä isompia kysymyksiä, mutta ainakin itse haluan pitää edelleen hermeetikon mahdollisimman julkisena, syvällisenä ja aidosti yleissivistystä (ja esim arkeologista tietämystä) kasvattavana. Siihen wanhanaikainen palsta pitkine viesteineen on paras väline, enkä kovin mielelläni tuo sille kilpailevaa instanssia, joka on kertakäyttöinen ja suljettu, joka ei jätä muille jälkeäkään olemuksestaan. Tämä on tietty vain minun kantani, joka suhtautuu tekniikkaan uhkana sitten kun sillä alkaa olla liian ylivoimainen ote ihmisiin. Foucault sanoi kerran että mikään ei muuta ihmisen sosiaalista rakennetta niin tehokkaasti kuin tekninen kehitys.
mutta teidän kannaltanne olen tietenkin pelkkä palveluntarjoaja, en mikään ylidiktaattori.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
13 vuotta 10 kuukautta sitten #3061
: Narian
Vastaus käyttäjältä Narian aiheessa Vs:Pikakeskustelu-ikkuna Hermikseen ?
Vaikka ymmärrän Metsämenninkäisen tarpeen, olen kuitenkin sikäli Kanen ja Jukkiksen kanssa samoilla linjoilla, etten ole varma tarvitseeko joka foorumissa olla erikseen oma chättitoimintonsa.
Sitä paitsi tämä Hermeetikko-foorumi on niin huonosti moderoitu, että tulee mieleen, että lisätoiminnot vain aiheuttaisivat enemmän sekaannusta, mikä saattaisi karkoittaa vähätkin käyttäjät pois.
Pikaviestitoimintoa kaipaaville suosittelen Twitteriä. Se ei vie tarpeettomasti huomiota työnteolta, mutta mahdollistaa silti yksityisen (ja julkisen) pikaviestinnän silloin kun siihen on aihetta.
En ole toistaiseksi saanut yksityisviestejä, joten en tiedä onko niistä tulevat ilmoitukset riittävän selkeitä vai ei.
Sitä paitsi tämä Hermeetikko-foorumi on niin huonosti moderoitu, että tulee mieleen, että lisätoiminnot vain aiheuttaisivat enemmän sekaannusta, mikä saattaisi karkoittaa vähätkin käyttäjät pois.
Pikaviestitoimintoa kaipaaville suosittelen Twitteriä. Se ei vie tarpeettomasti huomiota työnteolta, mutta mahdollistaa silti yksityisen (ja julkisen) pikaviestinnän silloin kun siihen on aihetta.
En ole toistaiseksi saanut yksityisviestejä, joten en tiedä onko niistä tulevat ilmoitukset riittävän selkeitä vai ei.
- Metsämenninkäinen
-
Kirjoittaja
- Poissa
- Kultajäsen
-
Less
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 9
13 vuotta 10 kuukautta sitten #3064
: Metsämenninkäinen
Pitääkö sitä taas työllistää ammatti-arkeologia ?
Vastaus käyttäjältä Metsämenninkäinen aiheessa Vs:Pikakeskustelu-ikkuna Hermikseen ?
Jukkis, perustelit ihan hyvin miksei peräänkuuluttamaani ikkunaa sulla ois intoa laittaa. Mutta se on aivan hanurista, että uuden viestin merkki vilkkuu ETUsivulla. Erusivulla mä en ainakaan aikaani vietä vaan KESKUSTELUsivulla. Voin olla pitkäänkin, eikä mulla ole tarvetta käydä etusivulla uusiksi kirjatumiseni jälkeen. Eli - saisiko edes sen vilkun uudesta viestistä keskustelu-sivulle mihkä se mielestäni kuuluu ?
Narian, et ole saanut yksityisviestejä ?! Tarvitsee korjata asia....

Pitääkö sitä taas työllistää ammatti-arkeologia ?
13 vuotta 10 kuukautta sitten #3066
: JiiKoo
Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.
Vastaus käyttäjältä JiiKoo aiheessa Vs:Pikakeskustelu-ikkuna Hermikseen ?
Metsämenninkäinen kirjoitti:
Yksityisviestien asetuksista on nyt mahdollista asettaa vaihtoehto, että uudesta yksityisviestistä ilmoitetaan sähköpostiisi (siihen, jolla olet rekisteröitynyt Hermeetikkoon). Oletuksena on, ettei sähköpostia lähetetä, ellei käyttäjä itse muuta asetusta.
JiiKoo
Tässä foorumi-yksityisviestiyhdistelmässä ei ole mahdollista vilkuttaa merkkiä yksityisviestistä foorumilla. Foorumi päivitetään ennen kesää uudempaan versioon, jolloin tod.näk. merkkilippu on mahdollista esittää.Jukkis, perustelit ihan hyvin miksei peräänkuuluttamaani ikkunaa sulla ois intoa laittaa. Mutta se on aivan hanurista, että uuden viestin merkki vilkkuu ETUsivulla. Erusivulla mä en ainakaan aikaani vietä vaan KESKUSTELUsivulla. Voin olla pitkäänkin, eikä mulla ole tarvetta käydä etusivulla uusiksi kirjatumiseni jälkeen. Eli - saisiko edes sen vilkun uudesta viestistä keskustelu-sivulle mihkä se mielestäni kuuluu ?
Yksityisviestien asetuksista on nyt mahdollista asettaa vaihtoehto, että uudesta yksityisviestistä ilmoitetaan sähköpostiisi (siihen, jolla olet rekisteröitynyt Hermeetikkoon). Oletuksena on, ettei sähköpostia lähetetä, ellei käyttäjä itse muuta asetusta.

JiiKoo
Kokemus on asia, jonka saat heti kun olisit tarvinnut sitä.

Sivu luotiin ajassa: 0.275 sekuntia