Harjoittele täällä foorumin käyttöä.
mokkula
12 vuotta 2 kuukautta sitten - 12 vuotta 2 kuukautta sitten #9673
: Kane
Just joo...
Vastaus käyttäjältä Kane aiheessa Vs: mokkula
Siksi kun se on ollut minun työni mistä olen saanut palkkaa. Arvaa onko kukaan uskonut ennen asennusta, että mokkula olisi erittäin huono hankinta vaikka kuinka olisi todistellut? :laugh:Narian kirjoitti: En hetkeäkään epäile tuota, ettei toimivaa "mokkulaa" ole tullut vastaan. Mutta miksi sä sitten olet niitä 10 vuotta asennellut, kun ei ne kerran toimi?
Just joo...
Viimeksi muokattu: 12 vuotta 2 kuukautta sitten Kane.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
- Amonin Kobra
-
- Poissa
- Täysjäsen
-
Less
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 4
12 vuotta 2 kuukautta sitten #9674
: Amonin Kobra
Barbarus hic ego sum quia non intellegor me ulli
Vastaus käyttäjältä Amonin Kobra aiheessa Vs: mokkula
Kane kirjoitti:
Mokkulaa huomattavasti paremmin toimii siis se kännykkä, koska se on paljon uudempaa teknologiaa kuin se saatanan mokkula. Eli lähes kaikissa 2000-luvun kännyköissä on "mokkulointimahdollisuus". Nyt ihmisille vain myydään samat yhteydet moneen kertaan.
Kirjoitin jo aikaisemmin, että mulla toimii asia just toisinpäin. Nokia E7 + 15 M Saunalahti tomii modeemina kotikoneessa huonommin kuin R-kioskin prepaidmokkula johon on siirretty sama SIM-kortti. Kirppikseltä löydetty Nokia 3110c toimii samassa hommassa myös E7:aa paremmin. Mutta mitä näistä vänkäämään jos asiantuntijat tietävät paremmin. Kolme vuotta tällainen systeemi ollut mulla käytössä. Aloitin kyllä Nokia E90 + Elisa. Siis mokkula on varmatoimisempi vaikka hieman hitaampi. Ei ainakaan saa aikaan mitään virtapiikkejä koneessa. Ja mitä tein ennen sitä ? Kävin kirjaston koneella...
En aio hankkia valokuitukaapelia enkä vety-ydinjäähdytteistä tietokonetta. Ajaisinhan mä Ferrarillakin jos olisi varaa. Tampereen suunnalta en ole kotoisin, käynytkin lähinnä sen, minkä Pohjanmaan juna siellä pysähtyy.
Mokkulaa huomattavasti paremmin toimii siis se kännykkä, koska se on paljon uudempaa teknologiaa kuin se saatanan mokkula. Eli lähes kaikissa 2000-luvun kännyköissä on "mokkulointimahdollisuus". Nyt ihmisille vain myydään samat yhteydet moneen kertaan.
Kirjoitin jo aikaisemmin, että mulla toimii asia just toisinpäin. Nokia E7 + 15 M Saunalahti tomii modeemina kotikoneessa huonommin kuin R-kioskin prepaidmokkula johon on siirretty sama SIM-kortti. Kirppikseltä löydetty Nokia 3110c toimii samassa hommassa myös E7:aa paremmin. Mutta mitä näistä vänkäämään jos asiantuntijat tietävät paremmin. Kolme vuotta tällainen systeemi ollut mulla käytössä. Aloitin kyllä Nokia E90 + Elisa. Siis mokkula on varmatoimisempi vaikka hieman hitaampi. Ei ainakaan saa aikaan mitään virtapiikkejä koneessa. Ja mitä tein ennen sitä ? Kävin kirjaston koneella...
En aio hankkia valokuitukaapelia enkä vety-ydinjäähdytteistä tietokonetta. Ajaisinhan mä Ferrarillakin jos olisi varaa. Tampereen suunnalta en ole kotoisin, käynytkin lähinnä sen, minkä Pohjanmaan juna siellä pysähtyy.
Barbarus hic ego sum quia non intellegor me ulli
12 vuotta 2 kuukautta sitten #9678
Just joo...
Joo, Kobra puhuu asiaa, sillä mikään ei toimi yhdessä niin huonosti kuin Microsoft + Nokia. Olen ihmetellyt aina miksei kaksi näin suurta valmistajaa ole viitsinyt luoda yhteistä pohjaa kunnolliselle yhteistyölle. Käsi ylös kaikki jotka ovat joutuneet taistelemaan Noksun paskasoftan kanssa.
Ainoa mitä voin tällä hetkellä oikeasti suositella on Samsung Androidilla.
Ainoa mitä voin tällä hetkellä oikeasti suositella on Samsung Androidilla.
Just joo...
12 vuotta 2 kuukautta sitten #9702
: juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Vs: mokkula
Vaihdoin talvella puhelinliittymän halvempaan ja sain siinä sivussa mokkulan. Sitä on sitten tullut kokeiltua vanhassa tietokoneessa ja tulokset ovat olleet sitä mitä voi odottaakin: yhteys ei ole megaa nähnytkään. Nettiyhteys tuo välillä mieleen 90-luvun halpamodeemit ja on parhaimmillaankin käsittämättömän hidas.
Jouluna pidin vähän lomaa ja tein Windows XP:n puhtaan asennuksen, johon hain kaapeliyhteydellä vain uusimman service packin. Muut päivitykset panin huvikseni tulemaan mokkulan kautta ja sepäs otti ja kesti.
Vanha kunnon Sony Ericsson W610i säilyttää yhä asemansa mokkulana. Lisäksi se on mainio kakkospuhelin, koska sitä on vaikea saada vahingossa rikki ja akun kesto on jotain aivan muuta kuin älypuhelimissa. Bugeista ei ole ollut havaintoja vuosiin. Itse asiassa sitä tulee käytettyä paljon enemmän kuin HTC:n paperipainoa, mutta korjasin juuri ongelman tilaamalla uuden pienen ja kätevän Sony Ericssonin. Sen rinnalle saatan jossain vaiheessa hankkia jonkin isompinäyttöisen Samsungin kapulan, jota ei taas tule ihmeemmin käytettyä.
Nokioihin en enää koske, sillä niiden antennit kuulemma tehdään nykyään sillä viisiä, että herkkyys katoaa parissa vuodessa.
Jouluna pidin vähän lomaa ja tein Windows XP:n puhtaan asennuksen, johon hain kaapeliyhteydellä vain uusimman service packin. Muut päivitykset panin huvikseni tulemaan mokkulan kautta ja sepäs otti ja kesti.
Vanha kunnon Sony Ericsson W610i säilyttää yhä asemansa mokkulana. Lisäksi se on mainio kakkospuhelin, koska sitä on vaikea saada vahingossa rikki ja akun kesto on jotain aivan muuta kuin älypuhelimissa. Bugeista ei ole ollut havaintoja vuosiin. Itse asiassa sitä tulee käytettyä paljon enemmän kuin HTC:n paperipainoa, mutta korjasin juuri ongelman tilaamalla uuden pienen ja kätevän Sony Ericssonin. Sen rinnalle saatan jossain vaiheessa hankkia jonkin isompinäyttöisen Samsungin kapulan, jota ei taas tule ihmeemmin käytettyä.
Nokioihin en enää koske, sillä niiden antennit kuulemma tehdään nykyään sillä viisiä, että herkkyys katoaa parissa vuodessa.
12 vuotta 2 kuukautta sitten #9734
: Kaapu
Sonus ad infinitum
Vastaus käyttäjältä Kaapu aiheessa Vs: mokkula
Itse ihmettelen tätä mokkulan toimivuuden parjausta. Mulla on ollut käytössä DNA:n mokkula useita vuosia. Aina on pelittänyt. Jopa syvällä korvessa, Suomussalmen metsässä. Pari kuukautta sitten päiviten sen nopeampaan yhteyteen. Maksiminopeudeksi ilmoitetaan 15 megaa. Eihän se tietenkään koskaan sinne nouse, mutta monia speedtest.net:in testejä ajettuani eri paikoissa ja eri koneilla, olen todennut sen dl-nopeuden pystyvän helposti 5-8 megaan ja ul-nopeuden 0,5-1,2 megaa.
Sonus ad infinitum
12 vuotta 2 kuukautta sitten #9735
Just joo...
Olet sitten todella harvinainen poikkeus tai sitten käytät mokkulaa hyvin harvoin. Hyvänä esimerkkinä pelkästään DNA ei toimi edes kaikkien yleisien teiden varsilla Ruotsinpyhtäällä, joka nyt on vielä suhteellisen ihmisten ilmoilla.
Mokkulat ovat siitä ihania kapistuksia, että kukaan ei osaa kertoa onko syy toimimattomuuteen raudassa, softassa vai molemmissa. Hyvin tyypillistä on, että yhteyttä ei voi enää muodostaa. Uudelleen asennukset, portin vaihdot, softan poistaminen rekisteriä myöten ei ole auttanut vielä koskaan.
Myyjäliikkeessä pyörittelevät aina silmiään autuaan tietämättöminä ja antavat lopulta uuden mokkulan tilalle, koska mokkulaa ei voida huoltaa/päivittää millään tavoin.
Sitten jostain mystisestä syystä tämä uusi mokkula kuitenkin toimii taas jonkun aikaa.
Mokkulat ovat siitä ihania kapistuksia, että kukaan ei osaa kertoa onko syy toimimattomuuteen raudassa, softassa vai molemmissa. Hyvin tyypillistä on, että yhteyttä ei voi enää muodostaa. Uudelleen asennukset, portin vaihdot, softan poistaminen rekisteriä myöten ei ole auttanut vielä koskaan.
Myyjäliikkeessä pyörittelevät aina silmiään autuaan tietämättöminä ja antavat lopulta uuden mokkulan tilalle, koska mokkulaa ei voida huoltaa/päivittää millään tavoin.
Sitten jostain mystisestä syystä tämä uusi mokkula kuitenkin toimii taas jonkun aikaa.
Just joo...

Sivu luotiin ajassa: 0.318 sekuntia