- Vastaanotettu kiitos 0
Linnavuorien historia

Rekisteröidyin tänne kun halusin kysellä tietääkö kukaan mitään allaolevan karttalinkin paikasta, köyhänkirkonmäestä? Minä en ole paikallisia ja oma tietoni rajoittuu siihen, että on kiehtova paikka ja olen välillä kävellyt/kiipeillyt siellä koiran kanssa.
kansalaisen.karttapaikka.fi/linkki?scale...274&x=372809&lang=fi
Tuo ei ole missään linnavuorena, mutta laitoin sen nyt tähän aiheeseen kun on yhtä korkea kun lähistön linnavuoret. Enkä keksinyt muutakaan osiota.

Tässä linkissä jotain kuvia mitä olen ottanyt kännykällä tänä keväänä.
500px.com/Shabalher
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Saari kirjoitti: Hei kaikki
Rekisteröidyin tänne kun halusin kysellä tietääkö kukaan mitään allaolevan karttalinkin paikasta, köyhänkirkonmäestä?
Mäestä on muutamia legendoja nimestä. Yksi joka muistuu mieleen kertoon riihimäen alueelta tulleista messuun menijöistä (riihimäen alueesta kuului aikoinaan iso osa Janakkalan kirkon alle.) jotka eksyivät matkalla ja nousivat mäen päälle etsiäkseen oikeata suuntaa. Mäenpäällä kuullivat janakkalan kirkonkellojen soivan ja todenneet "voi meitä köyhiä" ja pitäneet oman messunsa mäenpäällä.
Ymmärtääkseni tuota on epäilty jonkinlaiseksi messupaikaksi mutta ei tietääkseni tutkittu kenenkään toimesta.
P.S. tervetuloa
kulttuuriymparisto.nba.fi/netsovellus/re.../portti/default.aspx
vasemmalta valitaan kunnan nimi, sit vaan rasti siihen alle ja kattoo mitä se listaa.
- Super-Electric
-
- Poissa
- Platinajäsen
-
- Vastaanotettu kiitos 153
TÖRVESBRO kirjoitti: Ajattelin kysyä linnoituksesta joka on saatu kiinteistökaupan yhteydessä meille.Siinä on kivijalan jäännöksiä ja naapurin mukaan se on Museoviraston suojelema.Mahdollinen linnoitus tai linna sijaitsee Karjaalla Törvesbrontien varrella noin 600 metriä Hangontiestä.Tietääkö joku tästä kohteesta.olisin kiitollinen tiedoista
Onko se Haveråkersberget. Mielenkiintoinen paikka... käsittääkseni siinä on varhaiskirkon paikka
fi.m.wikipedia.org/wiki/Haveråkersberget
"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"
Liitetiedostoa linnavuoret.JPG ei löydy
Liitetiedostot: