Tämä foorumi on omistettu salatieteelle ja muulle epäilyttävälle hermeettiselle menolle.

Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat

Lisää
11 vuotta 1 kuukausi sitten - 11 vuotta 1 kuukausi sitten #12856 : julsei
En tiedä onko tätä linjaa vielä mutta 33.3 km Mynämäki - Nousiainen eka kirkko - Turun Tuomiokirkko - Ryövärinvaha rajakivi.

Jos vedetään Pisuvuoren rajakiveen linja niin jää Linnamäki sekä Maskun linnavuori linjalle 33.3km

777 x 12.92 x 777
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 1 kuukausi sitten julsei. Syy: lisäys

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 4 viikkoa sitten #12894 : lasse
Vastaus käyttäjältä lasse aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Täysin uutena käyttäjänä ja ikuisena historian ja teologian kirjojen lueskelijana, ajauduin jostain linkistä tänne hermeetikkojen sinikivelle. Täytyy sanoa, että tämä ley-linja juttu on ollut minulle aiemmin lähinnä sellaista osastoa jonka olen sivuuttanut pikaisesti. Aikani lueskeltuani ja tarkisteltuani asioiden todenperäisyyttä, täytyy myöntää, että tässä saatetaan olla jonkun suuren jäljillä. Mielenkiinnolla seuraan ja mietin mitä täältä löytyy.

Suhtkoht normaalina insinöörismiehenä, osaan vetää johtopäätöksiä milloin kyseessä on sattuma tai sääntö. Näissä ley-linjoissa ja etäisyysmitoissa muinaispaikkojen ja kirkkojen suhteen ei ole mielestäni kyse sattumista, vaan säännöstä. Tosin en osaa mitään järkevää sääntöä sanoa, koska olen täysin vihreä koko asian suhteen.

Omistan I.J. Inbergin vanhan kartan vuodelta 1875, suhde on 1:miljoonaan. Uteliasuuttani otin pienen viivaimen ja kävin mittailemassa sattumanvaraisesti kirkkojen välisiä etäisyyksiä. Hauskasti heti ensimmäiseksi tuli Laatokan Valamon ja Hupilaksin kirkkojen väliseksi etäisyydeksi käsiviivaimella n. 33km, toisena Konevitsan ja Metsäpirtin kirkkojen väliin tuli myös n. 33km. Sattumaako vai ei, en osaa sanoa. Tosin tutkailtuani ja mittailtuani lisää satunnaisten kirkkojen välimatkoja, paljon muitakin etäisyyksiä löytyi.

Tätä juttua on kuitenkin vaikea hahmotella isosta kartasta ilman hyvää paikallistuntemusta, tietoa kirkoista, uhripaikoista ja muista "muinaisina" aikoina, lähinnä uskonnollisesti ja hallinnollisesti tärkeistä paikoista. Eli juttu avautuu pieninä murusina, joka voidaan kenties kun tarpeeksi tietoa on kertynyt, nivoa suuremmaksi kokonaisuudeksi.

Eli hahmotan vielä, mikäli oikein olen ymmärtänyt. Kyse on välimatkoista ja etäisyyksistä "ammoisten" aikojen pyhien paikkojen väillä. Kyse on myös suorista "ley"-linjoista, taikka muista linjoista, joille asettuu jotain merkittäviä paikkoja, kuten kuppikiviä, uhripaikkoja, linnoja, kartanoita, kirkkoja yms. Näillä ilmeisesti saattaa olla myös tekemistä astronomian ja astrologian kanssa, liittyen kesä- ja talvipäivän seisauksiin yms. Laajana kokonaisuutena näihin saattaa liittyä myös suurempi muinainen verkosto, kuten stonehenge, pyramidit yms.?? Menikö huti pahasti?

Hämmentävintä minulle on kuitenkin se, kuinka näitä uhrikiviä ja rakennelmia olisi voitu asetella ja mittailla näin tarkasti linjaan, olettaen että näitä on tehty vuonna miekka ja kilpi... Esim. etäisyydet, kun on ollut välissä vesistöjä tai muuta ylitsepääsemätöntä, joka on jouduttu kiertämään. Näin laajassa jutussa on täytynyt olla mukana suuri määrä asialle vihkiytyneitä, taikka joku yhdistävä tekijä. Erittäin mielenkiintoiselta vaikuttaa.

Tällä hetkellä tässä on selvästi mukana vielä jokin mystinen aspekti, joka herättää ehkä liikaa vastustusta skeptikoissa ja ateisteissa. Eli avoimuutta asioiden suhteen tarvitaan. Saatan joskus kirjoitella omia epämääräisiä visioitani tänne, ellette pahastu. Roikunpa siis täällä mukana senverran kuinka työltäni, harrastuksiltani ja perheeltäni aikaa jää, ja koitan laittaa lusikkaa soppaan.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: julsei, Susibelle

Lisää
11 vuotta 4 viikkoa sitten - 11 vuotta 4 viikkoa sitten #12898 : julsei
Vastaus käyttäjältä julsei aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Lueskelin tuossa hiljattain patriisisuku Friisistä joka keskiajalta lähtien on vaikuttanut Suomessa, hyvin varakas saksalaista perua oleva suku. Vaikuttanut Turussa. Hansasaksan mukainen muoto Frese. Kantaisä Arnika Frese, 1300-luvulta, piispa Henrik Hartmaninpojan testamentin valvoja.
Tämä Friis-suku on isännöinyt Tahvion kartanoa jne mutta silmiin laittoi nuo kolme 33.3km kirkkolinjaa jotka juurikin liittyvät tuohon Tahvion kartanoon.

Tahvio - Vehmaan kirkko
Tahvio - Karunan kirkko
Ritaripuisto - Tahvion kartano - Kaarinan kko (uudisrakennus tuo Kaarina tosin muttakuitenkin)

777 x 12.92 x 777
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 4 viikkoa sitten julsei. Syy: lisäys

Lisää
11 vuotta 4 viikkoa sitten - 11 vuotta 4 viikkoa sitten #12900 : julsei
Vastaus käyttäjältä julsei aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Lumparlan kartanolta lähtee myös 33.3km Sauvon kirkolle, siinä jää Turun Tuomiokirkko ja Kuusiston kartano linjalle.
Näköjään toinenkin 33.3km linja menee Pöytyän ekan kirkon paikkeille Kivimäkee, linjalle jää Paattisten kirkko.

Kuusiston kirkolta Nousiaisten ekalle kirkon paikalle on 30.33km ja siinä Pyhän Katariinan kko ja Koroisten piispanlinna jää linjalle, mitä lie vielä löytyykin heh :side:

777 x 12.92 x 777
Liitetiedostot:
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 4 viikkoa sitten julsei. Syy: lisäys

Lisää
11 vuotta 4 viikkoa sitten #12903 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Joo, toivotamme kaikki tietenkin uuden nimimerkin tervetulleeksi. Olet ihan hyvin hajulla hommasta, ja täällähän tämä meitin huuharointi pelaa periaatteella faktaa, faktaa ja vielä kerran faktaa.
Eikä sulla huono vaisto ole noihin 33-juttuihin. Olkoonkin että Konevitsan ja Metsäpirtin kirkkojen välinen etäisyys on "vain" 32.6 km mutta sen sijaan Konevitsan ja Käkisalmen kirkkojen välinen etäisyys on 33.3 km. Luultavaa että metsäpirtin kirkko ei ole alkuperäisellä paikallaan?
Tämä ilmiö muuten vain tihenee itään mennessä, joten se lienee ollut kollektiivinen systeemi rautakauden suomalais-ugrilaisilla, silloin kun Novgorod oli jo hahmollaan. Ruotsin suuntaan mennessä se sen sijaan harvenee olemattomiin.

Ley-linjat on sitten taas aavistuksen eri juttu. Tosin on kirkkojakin jotka jostain kumman syystä menee suorassa linjassa toisiinsa nähden, jotkin linjat jopa varsin pitkiäkin matkoja, mutta ainakin toistaiseksi ilmiö kirkkojen osalta tuntuu koskettavan vain läntistä suomea.

Lisää
11 vuotta 4 viikkoa sitten #12905 : lasse
Vastaus käyttäjältä lasse aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Kiitokset. Vetaisin nuo etäisyydet käsiviivaimella vanhaan karttaan suhteella 1:1000000, joten virhemarginaali on vähintään tuo:) Olen läppärimies ilman hiirtä, joten en oikein viitsi käyttää karttapalveluja, koska on melkoisen kömpelöä näillä sormilla. Käsityöläinen olen, kirjat ja kynä ovat minulle luontevampia kuin koneet:)

Pohjanmaaltapäin olen itse ja aionkin katsella löytyykö täältäpäin näitä ilmiöitä. Juttu on kuitenkin senverran hämmentävä, että menee tuumailessa tovi.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.222 sekuntia