- Vastaanotettu kiitos 73
Tämä foorumi on omistettu salatieteelle ja muulle epäilyttävälle hermeettiselle menolle.
Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
7 vuotta 7 kuukautta sitten #30836
: julsei
777 x 12.92 x 777
Vastaus käyttäjältä julsei aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Huomasin yhden 3.33km mitan, liittyen Kaarinan Ravattulan kirkkoon ja tois pual jokkee olevaan Liedon Ristinpellon kappeliin/kirkkoon jne..
Ristinpelto -> kalmistopiiri.wordpress.com/2012/12/02/k...etavatko-sittenkaan/
Ravattula --> fi.wikipedia.org/wiki/Ravattulan_keskiaikainen_kirkko
Semmosen huomasin myös että tuo Ristinpellon paikka ja pienempi Kukkarokivi Raision Kallasissa tekee suorankulman Turun linnan kanssa.
Sikäli jos oikein laskin niin Ristinpellolta ois linnaan 10 x 1064 metriä (1064 = temppeliherrat), ja Kukkarokiveltä linnalle 11279 metriä.
Tuon 11279 metriä voi kääntää myös muotoon 1127.9 ja toi viittais vuoteen 1127 ja yhdeksään veijariin.
fi.wikipedia.org/wiki/1127
Mut ei tässä vielä kaikki, heitin esille viikko siiten että olisin paikantanut vanhan kirkon tms. Raision Ristimäen paikkeilta.
Tästä Ristimäen paikasta kun vetäsee linjan Ristinpellolle Lietoon niin Tuomalan mesta jäänee jalkoihin siinä Raision Mahittulan risteyksessä jossa sijaitsee myös parikin kuppikalliota ja myös viikinhauta veneineen.
Täs on myös sellanen juttu että Tuomalan mesta, Turun linna ja Olavin kirkko tekee suorankulman,...
Eli jos oikein olen ymmärtänyt niin tuosta Ristimäen paikasta lähtee kolme eri linjaa jossa kaikissa on kolme kirkkoa.
Ristimäki - Maskun kivikirkko - Marian vanha kko Nousiaisissa
Ristimäki - Tuomala - Ristinpelto Liedossa
Ristimäki - Ihalan kko - Olavin kko
jatketaan..
Ristinpelto -> kalmistopiiri.wordpress.com/2012/12/02/k...etavatko-sittenkaan/
Ravattula --> fi.wikipedia.org/wiki/Ravattulan_keskiaikainen_kirkko
Semmosen huomasin myös että tuo Ristinpellon paikka ja pienempi Kukkarokivi Raision Kallasissa tekee suorankulman Turun linnan kanssa.
Sikäli jos oikein laskin niin Ristinpellolta ois linnaan 10 x 1064 metriä (1064 = temppeliherrat), ja Kukkarokiveltä linnalle 11279 metriä.
Tuon 11279 metriä voi kääntää myös muotoon 1127.9 ja toi viittais vuoteen 1127 ja yhdeksään veijariin.
fi.wikipedia.org/wiki/1127
Mut ei tässä vielä kaikki, heitin esille viikko siiten että olisin paikantanut vanhan kirkon tms. Raision Ristimäen paikkeilta.
Tästä Ristimäen paikasta kun vetäsee linjan Ristinpellolle Lietoon niin Tuomalan mesta jäänee jalkoihin siinä Raision Mahittulan risteyksessä jossa sijaitsee myös parikin kuppikalliota ja myös viikinhauta veneineen.
Täs on myös sellanen juttu että Tuomalan mesta, Turun linna ja Olavin kirkko tekee suorankulman,...
Eli jos oikein olen ymmärtänyt niin tuosta Ristimäen paikasta lähtee kolme eri linjaa jossa kaikissa on kolme kirkkoa.
Ristimäki - Maskun kivikirkko - Marian vanha kko Nousiaisissa
Ristimäki - Tuomala - Ristinpelto Liedossa
Ristimäki - Ihalan kko - Olavin kko
jatketaan..
777 x 12.92 x 777
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
7 vuotta 7 kuukautta sitten #30949
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Kyl mä oon tehny yksinvaltaisen päätöksen ja liitän tohon eteläpohjanmaan puoliympyrään vielä yhden pisteen. se on toi Vaasan kappelimäen ja Petolahden kirkon välinen etäisyys, joka tosin on vaan 32.5km mutta joka muuten rimmaa ton ympyrän kanssa.
7 vuotta 7 kuukautta sitten #30951
Toi Vaasan kappelinmäki on muuten sikäli mielenkiintoinen paikka että siitä on tosiaan 32.5 km petolahden kirkkoon ja vastaavasti Björköbyn kirkkoon pohjoisessa 34.1km. Kappelinmäen pohjoispuolella on muutaman sadan metrin päässä lisääkin näitä kumpuja ja panee epäileen onko niistä joku se aito ja alkuperäinen mittapiste josta on 33.3 km sekä Björköbyhyn että Petolahteen?
Anteron laittama youtube pätkähän tän kieli ja kuinka ollakaan et katoin sen vasta nyt kun sen huomasin mutta sehän täydentää tätä eteläpohjanmaan ympyrää melkoisesti.
Anteron laittama youtube pätkähän tän kieli ja kuinka ollakaan et katoin sen vasta nyt kun sen huomasin mutta sehän täydentää tätä eteläpohjanmaan ympyrää melkoisesti.
7 vuotta 7 kuukautta sitten - 7 vuotta 7 kuukautta sitten #30987
: tarja
Kappelinmäen kappeli on tiettävästi rakennettu joskus 1200- ja 1300-lukujen taitteessa ja tiettävästi se on sijainnut kuvan alareunassa näkyvän hautausmaan alueella, mutta mistä sen tietää kun siihen aikaan kappelit olivat pieniä ja puisia...
Valitettavasti aluetta on myllätty aika lailla vuosien varrella. Alueella on mm. vesilaitoksen altaita ja hiekkakuoppia. Jo pohjoiseen vievä tie on leikattu tuohon karttapaikassa mainittuun mäkeen...
Vastaus käyttäjältä tarja aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Kappelinmäen kappeli on tiettävästi rakennettu joskus 1200- ja 1300-lukujen taitteessa ja tiettävästi se on sijainnut kuvan alareunassa näkyvän hautausmaan alueella, mutta mistä sen tietää kun siihen aikaan kappelit olivat pieniä ja puisia...
Valitettavasti aluetta on myllätty aika lailla vuosien varrella. Alueella on mm. vesilaitoksen altaita ja hiekkakuoppia. Jo pohjoiseen vievä tie on leikattu tuohon karttapaikassa mainittuun mäkeen...
Viimeksi muokattu: 7 vuotta 7 kuukautta sitten tarja.
7 vuotta 6 kuukautta sitten #31001
Mun mielestä se alkuperäinen mittapiste (sillon 300-luvulla) on ollu tosta nyppylästä pohjoiseen. siellä on sellainen siirtolohkare merkittynä karttaan joka on aikas hyvä piste. Muuten taas kristillisempi historia valuu tota mäkeä alaspäin. Siinä lienee mäellä alkujaan ollu joku rautakautinen lehto ja sen eteläkulmaan on sit ilmestyny kappeli sateensuojaksi jossain kohtaa kun sitä on solutettu uudella uskolla. Vielä 1200-luvullahan ei hautausmaita ollut ja mun käsittääkseni kristityt ei mielellään haudanneet pakanakalmistoihin omaa väkeensä. Teknisesti kai hautausmaat on suhtkoht uudenajan keksintö sillä siinä välissä oli kausi, jolloin tehtiin ihan oikeita kirkkoja ja vainaat pantiin lattialautojen alle - poislukien tietenkin ihan köyhimmät jotka ny pantiin pitkin mäkiä. Vasta kun tila rupes loppuun 1500-luvulla, ruvettiin perustaan näitä hautausmaita. Siinä kyl näkee sen eron katolisessa katakombi-ajattelussa suhteessa protestanttiseen ulkohautaukseenkin.
Minä ainaski olen tuon maakiven puolella ja täytyy pyrkiä se kattoon kun on tänä kesänä bisneksiä Vaasan suuntaan. Mistä tulikin mieleen että samalla vois kurvata kattoon tota Aittomäkeä ja kysynkin meenkö sinne incognito vai saatasko eksursio aikaan ? eli jos on kiinnostuneita niin voitas lyödä päivä, kellonaika ja tapaamispaikka lukkoon ja tavata vaikka joukolla.
Minä ainaski olen tuon maakiven puolella ja täytyy pyrkiä se kattoon kun on tänä kesänä bisneksiä Vaasan suuntaan. Mistä tulikin mieleen että samalla vois kurvata kattoon tota Aittomäkeä ja kysynkin meenkö sinne incognito vai saatasko eksursio aikaan ? eli jos on kiinnostuneita niin voitas lyödä päivä, kellonaika ja tapaamispaikka lukkoon ja tavata vaikka joukolla.
7 vuotta 6 kuukautta sitten #31003
: tarja
Vastaus käyttäjältä tarja aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Se siirtolohkaremäki näkyy kartan vasemmassa yläreunassa. Mäen korkeus on noin 15 m eli 300-luvulla siirtolohkare on ehkä kokonaisuudessaan ollut näkyvissä aaltojen yläpuolella. Tälle mäelle todellakin nämä 33-mitat Björköbyhyn ja Petolahteen osuvat tarkemmin.
Mittailin myös etäisyyttä Isoonkyrön kirkkoon ja lopputuloksena 32,1 km. eli about 1,11 km liian vähän. Etäisyys Vöyrin kirkkoon taas olisi 27,4 km. Kirkon vieressä on Myrberget niminen kallio eli suomeksi rämekallio. Mutta mahtaisiko tarkoittaa muurikalliota ? Tämän huipulta taas olisi 27,7 km tämän Kappelinmäen siirtolohkarenyppylälle. Eli about 5,55 km liian vähän.
Eli tässä minun jorinassani on kai nyt pointtina se, että välttämättä aina ei ole tasan 33,3 km tämä kirkonmitta vaan mitta voi olla muukin 1,11 km monikerta kuten 11,1 16,6 22,2 27,7 30,0 jne... Tämä tietysti monimutkaistaa mittailua, mutta toisaalta voisi selittää monen ns mitattoman kirkon sijaintia.
Mittailin myös etäisyyttä Isoonkyrön kirkkoon ja lopputuloksena 32,1 km. eli about 1,11 km liian vähän. Etäisyys Vöyrin kirkkoon taas olisi 27,4 km. Kirkon vieressä on Myrberget niminen kallio eli suomeksi rämekallio. Mutta mahtaisiko tarkoittaa muurikalliota ? Tämän huipulta taas olisi 27,7 km tämän Kappelinmäen siirtolohkarenyppylälle. Eli about 5,55 km liian vähän.
Eli tässä minun jorinassani on kai nyt pointtina se, että välttämättä aina ei ole tasan 33,3 km tämä kirkonmitta vaan mitta voi olla muukin 1,11 km monikerta kuten 11,1 16,6 22,2 27,7 30,0 jne... Tämä tietysti monimutkaistaa mittailua, mutta toisaalta voisi selittää monen ns mitattoman kirkon sijaintia.

Sivu luotiin ajassa: 0.735 sekuntia