- Vastaanotettu kiitos 24
Tämä foorumi on omistettu salatieteelle ja muulle epäilyttävälle hermeettiselle menolle.
Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
7 vuotta 4 kuukautta sitten #31024
: tarja
Vastaus käyttäjältä tarja aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Mittailinpa taas pari mittaa tuolta Kappelinmäen siirtolohkarenyppylältä. Etäisyys Kappelinmäen hautausmaalle ja sille tiettävästi Vaasan ensimmäiselle kappelinpaikalle on noin 1,14 km. Vastaavasti Marian kirkon raunioille on etäisyyttä 3,24 km. Aika lähellä kirkonmittoja nämäkin.
Jos ei muuta menoa satu olemaan niin kyllähän mä voisin päivän pari kierrellä paikallisia muinaiskohteita...
Jos ei muuta menoa satu olemaan niin kyllähän mä voisin päivän pari kierrellä paikallisia muinaiskohteita...
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
7 vuotta 4 kuukautta sitten #31027
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Mä luulen et ton Vöyrin miettiminen on vielä liian aikaista. ja se selviää sitten kun on sen aika selvitä. Mulla on ollu koko ajan tunne et tää kuvio muodostaa ympyrän Vähäkyrön ympärille.
7 vuotta 4 kuukautta sitten #31031
: Antero
Vastaus käyttäjältä Antero aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Kylläpä tänä keväänä vilistää luikeroita, olen jo kaksi ormaa kantanut kauemmas pihapiiristä. Jos aika vain on kohdallaan niin tuun myös Aittomäkeen, vaikka olen joskus melkein siinä vierellä asunut.
Sen verran kiirettä pittää että en ehdi juurikaan kommentoida kuvia, olimme Iso-Pässilässä keskiviikko iltana ja kävelimme Pikku-Pässilän ja Vanhan-Pässilän välistä traktoripolkua pitkin vajaan kilometrin matkan Isoon-Pässilään. Sinne noustessa myös siellä oli muinaissataman rakennelmia mutta korkeimmalla kohdalla oli jättiläisen kirkko, jota pirunpelloksikin kutsutaan. Kooltaan se on kymmenkertainen kuin kokonmäen jättiläisenkirkko. Viimeksi olen ollut siellä mukulana kun läheisellä kalajaisjärvellä oli uimakoulu. Silloin kunnan nuorisotoimen piällikkö aina puhui innostuneesti, että se on jättiläisten rakentama paikka. Päikalla oli myös aikoinaan näköalatorni, mutta enää siitä ei ole olemassa kuin muutama lahonnut puunkapula. Korkeaan torniin noustessa tikapuita pitkin aina hirvitti alla olevat kivet, varsinkin kun tikkaat olivat paikka paikoin lahonneet. Tornin huipulta sitten näkyikin ne seittemän sortin kirkontornit ja Vaasan satamanosturit:
Jääkausi joo...
Kiveä, kiveä...
Lisää Kiviä...
Aivan mahrottomasti kiviä...
Kauempaa katsoen lisää kiviä...
Tornin jäänteintä...
Sen verran kiirettä pittää että en ehdi juurikaan kommentoida kuvia, olimme Iso-Pässilässä keskiviikko iltana ja kävelimme Pikku-Pässilän ja Vanhan-Pässilän välistä traktoripolkua pitkin vajaan kilometrin matkan Isoon-Pässilään. Sinne noustessa myös siellä oli muinaissataman rakennelmia mutta korkeimmalla kohdalla oli jättiläisen kirkko, jota pirunpelloksikin kutsutaan. Kooltaan se on kymmenkertainen kuin kokonmäen jättiläisenkirkko. Viimeksi olen ollut siellä mukulana kun läheisellä kalajaisjärvellä oli uimakoulu. Silloin kunnan nuorisotoimen piällikkö aina puhui innostuneesti, että se on jättiläisten rakentama paikka. Päikalla oli myös aikoinaan näköalatorni, mutta enää siitä ei ole olemassa kuin muutama lahonnut puunkapula. Korkeaan torniin noustessa tikapuita pitkin aina hirvitti alla olevat kivet, varsinkin kun tikkaat olivat paikka paikoin lahonneet. Tornin huipulta sitten näkyikin ne seittemän sortin kirkontornit ja Vaasan satamanosturit:
Jääkausi joo...
Kiveä, kiveä...
Lisää Kiviä...
Aivan mahrottomasti kiviä...
Kauempaa katsoen lisää kiviä...
Tornin jäänteintä...
- Super-Electric
-
- Poissa
- Platinajäsen
-
Less
Lisää
- Vastaanotettu kiitos 153
7 vuotta 4 kuukautta sitten #31034
: Super-Electric
"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"
Vastaus käyttäjältä Super-Electric aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Juhannuksena keskikesän aurinko laskee Iso-Pässilän taakse... Hiivanaiselta katsottuna...
"Älä usko mitä luet tai kuulet puhuttavan, ellet itse koe sitä oikeaksi (Buddha)"
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Antero
7 vuotta 4 kuukautta sitten #31053
: Sumu
Joo ilmoitelkaa jso ja kun olette menossa mestoille niin koetan lyöttäytyä mukaan.
Vastaus käyttäjältä Sumu aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
tarja kirjoitti:
Joo ilmoitelkaa jso ja kun olette menossa mestoille niin koetan lyöttäytyä mukaan.
7 vuotta 4 kuukautta sitten #31054
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: rautakauden ley-linjat ja 33.3 mitat
Mä koetan kattoo tossa jossain kohtaa päivän jonka ilmoittelen vähintään viikkoa aiemmin. joku viikonloppuhan se tulee oleen. vois sit sopia jonkun treffipaikan paikanpäältä, ainahan niissä on joku huoltis ja sen parkkis. mut tää kuu onkin niin täyteenbuukattu et menee pakostakin tonne kesäkuun alkupuolille ellei sit... sunnuntai 29.5 olis tossa yks mahdollinen päivä.

Sivu luotiin ajassa: 0.273 sekuntia