Tämä foorumi on omistettu salatieteelle ja muulle epäilyttävälle hermeettiselle menolle.

Suomen Mysteerit -teos

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #14062 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: Suomen Mysteerit -teos
Mulla muuten jäi tästä edellisestä viestistä kokonaan pois itse jutun pihvi. Sehän oli tietenkin se, että jos nyt on käsissä menestysresepti, valitettavasti se tulee jäämään kertaluonteiseksi. Kun tuossa olen koettanut kartoittaa lisääkin mysteerejä, ei ne oikein mua puhuttele. Sellaista B-kamaa se jatko-osa olisi

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #14064 : Antero
Vastaus käyttäjältä Antero aiheessa Vs: Suomen Mysteerit -teos

Jukkis kirjoitti: Mulla muuten jäi tästä edellisestä viestistä kokonaan pois itse jutun pihvi. Sehän oli tietenkin se, että jos nyt on käsissä menestysresepti, valitettavasti se tulee jäämään kertaluonteiseksi. Kun tuossa olen koettanut kartoittaa lisääkin mysteerejä, ei ne oikein mua puhuttele. Sellaista B-kamaa se jatko-osa olisi

Ootko kuullut tai tiedätkö mikä on "omaehtoinen kuolema"...? Tuohon liityen olisi muutama tositarina kerrottavana, joka tapahtui hiljakkoin.

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #14065 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Vs: Suomen Mysteerit -teos
Liittyyks tää jotenkin siihen, että ihminen vaan päättää kuolla eikä tartte kuollakseen muuta kun päätöksen. parabellumin voi jättää piironginlootaan. Jos tarkoitamme samaa, niin kiistatta mielenkiintoinen aihe, mutta muuten liian globaali. ainakin noitten aboriginaalien sanotaan olevan hyviä näissä päätöksissä sillä ne kuulemma voi tappaa ittensä ihan tahdonvoimalla. vanhuksissa olen tätä nähnyt

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #14066 : Antero
Ei, pikemminkin voisi sanoa että "kauko-ohjattu murha".

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten - 11 vuotta 2 kuukautta sitten #14067 : Narian
Vastaus käyttäjältä Narian aiheessa Vs: Suomen Mysteerit -teos

Antero kirjoitti: Ei, pikemminkin voisi sanoa että "kauko-ohjattu murha".

Jos sinulla on ko. käsitteelle jokin oma merkitys, niin eikö se olisi helpompi kirjoittaa auki sen sijaan, että arvuuttelet?

Nettilähteiden mukaan käsitteellä näyttäisi olevan kaksi merkitystä riippuen siitä, puhutaanko kansanperinteestä vai nykyajasta. Kansanperinteessä tämä näyttäisi viittaavan samaan asiaan kuin, mistä puhutaan sukujyrkkämä -käsitteen kohdalla.

Nykyajassa käsite näyttäisi olevan synonyymi itsemurhalle, mutta ei traagisessa merkityksessä, vaan enemmänkin jonkinlaisena eutanasian muotona. Wikipediassa on seuraava lainaus Kaari Utriolta: ”Utrio on julkisuudessa näkyvästi puolustanut eutanasiaa. Hänen mielestään omaehtoinen kuolema voisi ehkä olla myös ratkaisu suurten ikäluokkien vanhentumisesta seuraavaan hoitaja- ja hoitopaikkapulaan.”
Viimeksi muokattu: 11 vuotta 2 kuukautta sitten Narian.

Lisää
11 vuotta 2 kuukautta sitten #14068 : Antero
Asia on senverran pinnassa ettei sitä ole helppo rullata auki. Jotakin kuitenkin asialle pitää tehdä, mutta mitä...

Tämä arvuuttelusta riittäköön. Wikipediaa mukaillen: "Vanhukset nykyisinä aikoina syöksyvät tai syöstään alas, jotteivät he olisi vaivoiksi yhteiskunnalle."

Vanhus valittaa huonoa oloa. Olo on huono ettei omalla autolla pääse. Ambulanssi hakee, vie lääkäriin. Vanhus istuu odottaman. Istuu ja odottaa, istuu ja odottaa, istuu ja odottaa. Lääkäri kävelee paikalle, vanhus nousee, kysyy - pääseekö vastaanotolle? Lääkäri pysähtyy, kääntyy, katsoo, kiukkuinen, kysyy - Onko teillä aika, ei teillä ole aikaa, teillä pitää olla aika, ilman aikaa teitä en ota! Lähtee vauhdilla, jatkaa matkaansa. Vanhus seuraa lääkärin menoa. Nauravat. Nauravat hoitajien kanssa. Katsovat. Nauravat taas. Ihmeissään, tuotaessa sanotaan aika varataan, odota tässä. Kiukku nousee. Toinen lääkäri. Kaksi piikkiä takapuoleen, yksi kumpaankin kankkuun. Uutta pilleriä lisää vanhan tilalle. Vanhan josta kaksi syötynä. Kaksi ja vain siksi, koska ei uskonut. Jo yksi teki olon kuolemansairaaksi. Taksi vie kotiin. Vanhus kiukkua täynnä, ei koskaan, ei koskaan ei häntä ole näin nöyryytetty. Koskaan ennen asiat eivät ole näin huonosti. Kaikki menee vikaan, Vanhus kiertää lattialla, kiertää ja kiertää, kaikki menee vikaan, kaikki saastuu, mikään ei toimi. Kaikki on rikki.

Kuukausi aikaisemmin. Vanhus oli terve. Ruumis terve, mieli terävä, järki kuin partaveitsi. Ajatus pelas, vanhus oli terve. Kevät meni, työt tehty, kesää odottaen, syksyllä sato valmiina. Kuukausi aikaisemmin. Lääkäri määräsi. Pillereitä määräsi. Uneen määräsi. Pillereillä nukkuisi. Kolmio pillereitä määräsi. Pillerit vaikutti mieleen. Kuukauden vaikutti. Kuukaudessa kaikki romahti. 19 pilleriä. Vanhus painoi pillerin levystä. Pisti pillerin suuhun. Lasillinen vettä. Huuhtoi kurkusta alas.

Aamuaurinko paistoi kirkaana. Kahvinkeitin porisi. Vanhus istui pöydän ääressä. Hörppi kahvia. Katsoi ikkunasta ulos, kolahti. Lintu putosi maahan. Vanhus joi kahvin, puki vaatteet, painoi lakin päähän. Pöydällä kirjoitettu lappu, - Minä rakastan teitä.

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.282 sekuntia