Tämä foorumi on omistettu salatieteelle ja muulle epäilyttävälle hermeettiselle menolle.

Suomen Mysteerit -teos

Lisää
7 vuotta 6 kuukautta sitten #30188 : Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Suomen Mysteerit -teos
Mulla alkaa hissuksiin päässä muovautuun jotain, jota vois sanoo vaikka juurilleen palaamiseksi. Siis tollasten vapaamuotoisten artikkelien suuntaan josta vois väsätä melko paksunkin kirjan. Täähän liittyy tähän visioimaani rajatiede2000 -projektiin jota piti muutama vuosi kypsytellä jotta sen sais näyttään ees jotenkuten arvokkaalta. Kunnes keksi että mitä tässä tärkeilee, kybällä vaan ja vähät välittäen miten paljon ihmisiä taas järkyttää.

Tää idea tuli vaan tossa mieleen kun etti jotain tiedontynkää vanhoista hermeetikoista ja yllättäen tajus et siellähän on paljon hyvää matskua joka on jotenkin sit jäänyt mutta josta vois poimia parhaat idikset talteen ja kehitellä niitä. eli vähän sellainen mitä on elämässään paneutunut tällä saralla:; proto-saturnus -teoria, penrose-hameroff -malli, fomenkonkin vois mainita, cremon käsitys ihmisrodusta jne jne jne eli esiittelis vähän toistenkin juttuja.

vaan minkä sille panis työnimeksi? rajatiede2000 - oli vaan alkuidea eikä sitä kannata käyttää koska 2000-vuodesta on aikaa eikä rajatiede kirjankannessa ole paras nimi jos kosiskelee tavallisia immeisiä. Sinikivi-kirja nyt ei sano kellekään mitään enkä ala muutenkaan apinoimaan mitään näitä hermeetikko-kirjoja vaan kehitän jotain omaa. mutten viittis ihan valittujen palojen tapaan mitään suuret salaisuudet -tyyppistä koska ees kerran elämässä aattelin vetästä nupit kaakossa kunnon dänikeäläiasellä asenteella jossa mennään korkeelta ja kovaa.

Idea hautuu koko ajan ja kohta alkaa sormet naputtaan. mut sitten oon mielestäni kyllä kertoillut kaiken ja siitä eteenpäin ei enää pyöritetä mitään vaan keksitään uusia oivalluksia. On niitä tässäkin mut sellaista jalkakivi- tai 33-tyyppistä suuroivallusta oon tässä venaillut.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
7 vuotta 5 kuukautta sitten - 7 vuotta 5 kuukautta sitten #30898 : Jakke
Vastaus käyttäjältä Jakke aiheessa Suomen Mysteerit -teos
Harmittaa että Suomen mysteerit -teosta ei ole enään saatavissa, olen tasaisin väliajoin yrittänyt koluta nettiä jos sitä löytyisi vaikka käytettynä. Geomantia, Tavastia ja vaiettu muinaisuus minulta jo löytyy, olivat todella hyviä kirjoja, kiitokset vielä siitä kirjailijalle!
Viimeksi muokattu: 7 vuotta 5 kuukautta sitten Jakke. Syy: Kirjoitusvirhe

Lisää
7 vuotta 5 kuukautta sitten #30902 : Jukkis
Mä en voi tossa auttaa muuten kun suosittamalla kirjastolaitosta. Tuli tehtyä kirja joka myi vähän liiankin hyvin. Joskus näinkin.

Lisää
7 vuotta 5 kuukautta sitten #30915 : Arthos
Vastaus käyttäjältä Arthos aiheessa Suomen Mysteerit -teos
Jos kirja myy hyvin niin kustantaja vois pistää vaikka pienen, erittäin rajoitetun erän uusintapainosta.
Tuli vaan mieleen kun itseltä on jonnekkin mystisesti hävinnyt tuo Kuningaskunta kirja: Lainasin sen jollekkin ja kehuin kirjaa oikein maasta taivaaseen, ja tais olla niin hyvä kirja että lainas sen vahingossa eteenpäin, eikä kukaan tuttu enää muista että olisin lainannut niille sen...

Tiedän kyllä että täällä Suomessa pienkustantamo-alalla ei ihan niin herkästi lähdetä tekemään uusintapainoksia, mutta joskus tekis hyvää. Monista tietokirjoistahan on ollut tapana julkaista muutaman vuoden päästä ns. "uusi parannettu laitos" joka on tietty sama teos mutta joitakin alkuperäisen painoksen kauneusvirheitä on korjattu ja päivitetty. Hyvä vinkki Jukkiksellekkin että joskus sitten tulevaisuudessa jos tulee hiljaisempi kausi kirjailijana, niin käy läpi taas vanhoja kirjoja, ja kattoo saako niistä irti mitään uutta.

Jotkut katsoo pahalla vanhan kierrätystä, mutta itse olen sitä mieltä että koko maailma on vanhan kierrätystä, joten ei siinä mitään häviä :)

Lisää
7 vuotta 5 kuukautta sitten #30918 : Jukkis
Joo, munhan perusidea silloin oli että Mysteerit ilmestys pehmeäkantisena. Lähinnä mulla oli mielessä nuo postituskulut johon kovakantinen ei oikein iskenyt. nyt kun sitä aattelee niin pehmeekantinen olis myös edullinen ottaa pikkupainoksena kun taas kovakantista ei kannata ottaa korkeiden kustannusten takia.

ja on tota muinaiskunkkuakin tossa pyöritetty ja vatvottu vuositolkulla ottaako lisää vai ei. ensin se olin minä joka oli sitä mieltä ettei oteta ja nyt kustantaja. Kai siinä on se syy että tekijäkunnassa on edelleen pahaa verta. Opin siitä sen ettei näemmä kannatas yhteistyössä tehdä mitään koska sit kun välit rikkoutuu se heijastuu myös näihin tasoihin. mut mä ny oon aattellu et kun ton megaliitin saa tosta jaloista pois, niin tekee koko 33-härpäkkeen uusiksi sillä onhan se totta, että siinä olis pitäny olla noi tilastolaskennat jotta olis heti saanu noi vittuilut loppumaan.
Seuraavat käyttäjät sanoivat kiitos: Arthos

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.311 sekuntia