Tämä foorumi on omistettu salatieteelle ja muulle epäilyttävälle hermeettiselle menolle.

Huumeet tie valaistumiseen?

Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #2976 : juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Vs:Huumeet tie valaistumiseen?
Kun tässä kerran on pään sekoittamisesta puhe niin katsokaas mitä löysin Huuto.netistä. Yhtään en tiedä mitä nuo tropit ovat ja mitä aika on niille tehnyt, mutta joku utelias saattaa ottaa asiasta selvää.

salattu.huuto.net/kohteet/laakkeita-1900-luvun-alusta/126746715

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.

Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #2981 : Pietari
Vastaus käyttäjältä Pietari aiheessa Vs:Huumeet tie valaistumiseen?
Jousto kirjoitti:

Hindulaisuus omaa pitkät perinteet huumaavien aineiden käytölle...

Suuri osa hindulaisista tradioista itse asiassa kieltää huumeet koska ne kuulemma sotkevat chakrat niin pahasti ettei oikea valaistuminen sen jälkeen enää onnistu.

Onko huumeiden kautta valaistuminen sama asia kuin pelkkä funtsimalla valaistuminen / mitä eroa niillä ylipäänsä on?

Jos aihe oikeasti kiinnostaa, suosittelen kirjaa nimeltä "Vaeltajan kertomukset". Se kertoo erään henkilön matkan valaistumiseen. Vaikka kirja on ortodoksinen hartauskirja, sekä sen kuvailemassa metodissa, sekä itse valaistumisen kokemuksessa on hyvin paljon yhteneväisyyksiä monien hindulaisten traditioiden kanssa. Löytyy kirjastosta.

Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #2987 : lefa V
Vastaus käyttäjältä lefa V aiheessa Vs:Huumeet tie valaistumiseen?
En ole alan miehiä mutta jotain tiedän silti. Alkoholi on dooppausaine. Alkoholisti on epäonnistunut ihminen joka ei ole löytänyt valaistumista vaan sortunut höpöttäjäksi. Muistan yhden tutun joka oli jopa onnistunut ärsyttämään perheen papukaijaa niin perusteellisesti humalassaan ettei papukaijakaan puhunut hänelle vaan harrasti mykkäkoulua kuten vaimo ja lapset jo tekivät. Minulle hän valitti että näin oli käynyt. Oliko hän valaistunut? Kokemusta hänellä oli montakymmentä vuotta. Tulos oli surkea.

Jos kuivaat kärpässientä ja poltat murut saat dooppauksen. Tuskin se valaisee sen enemmän kuin hetkellisesti. Tuntemani kärpässienten polttaja on työtön ja on aina ollut ja tulee ilmeisesti aina olemaan. Ei hänkään ole kovin viisas.

LSD-aineet olen löytänyt nyt viimeksi Stanislav Groovin kirjasta, joka kertoo kuinka annetaan aineet kuoleville potilaille jotta he löytäisivät valon tunneliin. Karmivaa tekstiä. Ei hänkään vaikuta kovin viisaalta. Luultavasti hän on itse kokeillut aineet. Hän uskoo ilmeisesti alitajuntaiseen maailmaan ja moneen elämään. En arvosta hänen viisauksia kovin paljon paitsi että kyllä kuolevalle voi aineita antaa jos se helpottaa.

Minusta terve ihminen ei tarvitse mitään dooppausaineita. Talonpoikaisjärki on minusta kova sana. Ja kielten opiskelu. Kyky kuunnella ja oppia toisilta ihmisiltä. Tämä myrrkyviisauksien ihannointi on ihan toista maata. Amfetamiinin käyttäjä kun ei edes kuuntele muita ihmisiä vaan ovat kaikkien paras. Ei moni jaksa sellaisen kanssa edes muutaman tunnin ajan ja välit ovat poikki. Ei siis kovi viisasta hommaa minun mielestäni. :unsure:

Metsien kiertolainen joka tanssii hirvikärpästen kanssa

Lisää
13 vuotta 10 kuukautta sitten #2988 : Pahakurki
Vastaus käyttäjältä Pahakurki aiheessa Vs:Huumeet tie valaistumiseen?
Lefa on enemmän kuin oikeassa.

Sinänsä hauska asia lienee, että tuo erittäin harvinainen Stanislav Grofin kirja Kosminen näytelmä (LSD and the cosmic game: outline of psychedelic cosmology and ontology) on luomuleipäfirma Samsaran kustantama.

Lisää
13 vuotta 9 kuukautta sitten - 13 vuotta 9 kuukautta sitten #3023 : scudhall
Vastaus käyttäjältä scudhall aiheessa Vs:Huumeet tie valaistumiseen?
lefa V kirjoitti:

LSD-aineet olen löytänyt nyt viimeksi Stanislav Groovin kirjasta, joka kertoo kuinka annetaan aineet kuoleville potilaille jotta he löytäisivät valon tunneliin. Karmivaa tekstiä. Ei hänkään vaikuta kovin viisaalta. Luultavasti hän on itse kokeillut aineet. Hän uskoo ilmeisesti alitajuntaiseen maailmaan ja moneen elämään. En arvosta hänen viisauksia kovin paljon paitsi että kyllä kuolevalle voi aineita antaa jos se helpottaa.

Minusta terve ihminen ei tarvitse mitään dooppausaineita. Talonpoikaisjärki on minusta kova sana. Ja kielten opiskelu. Kyky kuunnella ja oppia toisilta ihmisiltä.

Aldous Huxley taisi siirtyä ajasta ikuisuuteen LSD:n voimalla, tosin hänen mukaansa aine ei sovellu tavallisten pulliaisten nautittavaksi. Kuolemaan pitää monissa kulttuureissa valmistautua eli viimeinen voitelu tai kuoleman kirja johdattaa kuolevan toiselle puolelle ja tällöin ei pitäisi pelätä, vaan pitää tietoisuus kaulan yläpuolella. Terve ihminen ei toki tarvitse aineita, mutta talonpoikasjärki ja kieltenopiskelu eivät pelkästään riitä. Toisten ihmisten kuunteleminen ja oppiminen ovat hyvästä jos löytää sellaisia ihmisiä joita kannaattaa kuunnella ja joista ottaa oppia. Mutta silti tarvitaan jotain lisää...
Viimeksi muokattu: 13 vuotta 9 kuukautta sitten scudhall.

Lisää
13 vuotta 9 kuukautta sitten #3037 : lefa V
Vastaus käyttäjältä lefa V aiheessa Vs:Huumeet tie valaistumiseen?
Mitä Stanislav Groovin kirjassa saa lukea on seuraavaa: Tutkija Stanislav menee kuolevan potilaan huoneeseen. Hän antaa LSD-piikin. Vähän myöhemmin hän antaa toisen LSD-piikin. Hän pyytää potilasta jättämään elämän ja menemään tunneliin. Lopuksi potilas vihdoin kuolee. Stanislav poistuu.

Siellä ei näytä olevan potilaan asianomaisia läsnä. Kukaan tuttava tai sukulainen ei ole saattamassa potilasta. siellä istuu vain kokeileva tutkija valkoisessa takissa ja tekee kokeita ihmisen kanssa. Minusta karmivaa luettavaa. Ajattele jos olisi itse siinä sängyssä eikä oleisi halua mennä valoon. Vain sisää piikkejä kunnes menee valoon. Huhh!

Uskoiko potilas valohoitoon? Ainakin Stanislav uskoi. Hän tekee bisnestä opillaan. Hän löysi potilaan minkä sai käsiinsä mutta oliko se aivan oikein. Mitä sukulaiset olisivat sanoneet koko asiasta? ei ole kirjassa kerrottu. Ainoastaan että osastolääkäri antoi luvan mennä kuolevan luo.

Metsien kiertolainen joka tanssii hirvikärpästen kanssa

ykskertayks
Sivu luotiin ajassa: 0.302 sekuntia