- Vastaanotettu kiitos 41
Kheopsin pyramidin rakensi Enlil, ei Khufu
taivas
sanalla on vastineita itämerensuomalaisissa kielissä, mutta ei etäsukukielissä, minkä vuoksi sitä pidetään indoeurooppalaisena lainana. Siis jos samojedit jne., jotka omaksuivat kielen todennäköisesti skyyteiltä ja muilta aryaneilta näiden toimiessa Siperiassa, jossa on lukuisia arkeologisia todisteita heidän siellä olostaan, eivät omaa taivas-sanaa, se on mongoloidien mielestä lainasana. Itämerensuoalaiset kielet tulivat kuitenkin Kemistä eli Egyptistä ja Kreikan Anatoliasta. Tämäkin yksinkertainen fakta on kertakaikkiaan liian vaikea asia nykysuomalaisille.
Lainanantajakielestä ei ole yksimielisyyttä, vaihtoehtoja on esitetty kolme:
a) balttilainen. Kantabaltissa *deivas, josta nykyliettuan dievas ja nykylatvian dievs. Selityksen ongelmana se, että balttilaiset sanat tarkoittavat 'jumalaa', mutta merkitysmuutos jumala > taivas olisi kai helppo ymmärtää.
b) germaaninen. Kantagermaanissa *teiwaz, josta myöhemmin mm. skandinaavinen jumalanimi Týr. Merkitys kuten baltissa (eli 'jumala').
c) indoeurooppalaisten kielten arjalainen eli indoiranilainen haara: muinaisintian devá- 'taivaallinen, prakritin dēva- 'jumala, pilvi, taivas' jne, myös latinan deus 'Jumala' samaa alkuperää.
The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tässä hommassa on niin tukeva natsin löyhkä, että mä en mielellään sekaannu siihen ollenkaan.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Nykysuomalaisten esi-isät ovat puolestaan alkeellisia mk-kansoja, jotka omaksuivat suomenkielen raiskausten tuloksena, ainakin mongoloidit. On ihan raaka fakta, että nämä vastikään lukemaan oppineet selittävät puutaheinää Suomen muinaishistoriasta ja kielestä, yrittäen sovittaa samojedinsa ja kalmukkinsa sinne pirujen ja vasarakirveskansan paikalle, mikä on oksettavan alkeellista kykkimistä muiden kulttuurihistorialla.
The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
High levels of R1a1 and G2 in Shammar Bedouins
Alanson
01-10-2014, 08:23 PM
The Shimar sample carried two main haplogroups—J1 (at 52.3%) and R1a1 (at 42.8%)—with a small percentage of G2 (4.76%). A historical explanation could be that the Shimar trace their origins to two regions: Iraq (Philby, 1923) and Saudi Arabia. The Shimar resided in northern Najd—currently in Saudi Arabia—after their migration during pre-Islamic times from Taye in Yemen. Their migration to the North into Iraq ended during the 17th century CE (Subahai, 1996; Khuraysi, 1998; Williamson and Basri, 1999). As they settled in Iraq, the Shimar gave up nomadism and became urbanized in towns and cities—most notably in Mosul (Khuraysi, 1998). It is said that the Shimar are now of two main antecedents—Iraqi Shimar and Saudi Shimar—and each refers to itself as ‘the Noble Tribe’ (personal communication, Shimar of Kuwait). The haplogroup R1a1-M17 is found at substantial frequency in Iraq, so limited gene flow or subsequent drift (or both) could account for its presence in the Shimar—although later migrations, slavery and trade provide alternative explanation
It seems that the Shammar R1a1 matches with that of the Ashkenazi Jews rather than with Iranic speakers. However J1 being dominant shows the tribes origins in Arabia and where it claims it descent from Yemen. Interestingly that Shammaris are autosomally the same as Yemenite Jews despite the high levels of so called Indo-European DNA.
anthrogenica.com/archive/index.php/t-1860.html
Tiedä sitten mikä oli nimen alkuperäinen muoto, täällä puhutaan vain shammareista. en.wikipedia.org/wiki/Shammar
The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
llmarinen (Ilma, Ilmari, Ilmori, Ilmollinen) oli itämerensuomalaisten palvoma tuulen, sään ja ilman jumala. Ilmarinen oli mukana maailman syntymässä. Mielenkiintoista on, että Kalevalassa mainitaan Ilmarisen sanoneen kirjokansia eli ilmakehiä olevan kuusi. Nykyinen tiede laskee ilmakehiä olevan viisi, mutta anunnakit laskivat ilmeisesti Karmanin rajan omaksi "kannekseen", jolloin niitä oli kuusi. Uralillakin on kalliopiirroksia monimutkaisista kemiallisista kaavoista, mitä mk-taustaiset eivät millään voineet tietää joskus ajalla kivityökaluja käyttävä apinahomidi.
Muinaissuomalaisten jumalat olivat anunnakeja ja ukko on voinut alunperin olla An, sumerien pääjumala, mutta rooli siirtyi sittemmin Enlilille tai ainakin Enlil vaikutti aktiivisemmin jumalan roolissaan kehityksen luojana.
The Bhagavad- Pyhäkaavat- kirja muinaisten mv- finnoarjalaisten heimojen eli kalmistokulttuurin vaiheista ja elämästä esiroomalaisen rautakauden alussa, heidän itsensä kirjoittamana.
www.bod.fi/kirjakauppa/the-bhagavad-pyha...roinen-9789523185616
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
Tai sitten Ukko on kristittyjen Jumala, joka on otettu suomalaiseen pantheoniin myöhemmin, kuin esim. Sampsa, Pekko ja Ahti. Olen miettinyt samaa myös marien Maailmanpelastaja-jumalasta.
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
