- Vastaanotettu kiitos 171
Kirjan julkistamistilaisuus
3 vuotta 2 viikkoa sitten #45793
: juppe
Vastaus käyttäjältä juppe aiheessa Kirjan julkistamistilaisuus
Mä oon nyt kyllä vähän pettyny kun Jukkis ei oo tarttunu aiheeseen, vaikka vihdoinkin olis sellanen sotajuttu, mikä takuulla herättäis huomiota etusivulla. Jopa toi punikkien tekemä sopimus on kova juttu, koska wirallisen totuuden mukaan ne jäi ilman venäläisien apua Brest-Litovskin sopimuksen takia ja se tehtiin vasta pari päivää myöhemmin.
Dr. Helphand oli saksalainen sosiaalidemokraatti kuka se nyt olikaan, niin että mä kaivelin jopa vähän niitten osallistumista sotaan, vaikka mä en oikeestaan ees tarvinnu sitä mihinkään. Tuolta kummiskin löytyy jos joku tarvii ja linkit on sen pitkän postauksen häntäpäässä.
wordpress.com/home/pohjolangalapagos.wordpress.com
Dr. Helphand oli saksalainen sosiaalidemokraatti kuka se nyt olikaan, niin että mä kaivelin jopa vähän niitten osallistumista sotaan, vaikka mä en oikeestaan ees tarvinnu sitä mihinkään. Tuolta kummiskin löytyy jos joku tarvii ja linkit on sen pitkän postauksen häntäpäässä.
wordpress.com/home/pohjolangalapagos.wordpress.com
Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy liittyäksesi keskusteluun.
3 vuotta 2 viikkoa sitten #45798
: Jukkis
Vastaus käyttäjältä Jukkis aiheessa Kirjan julkistamistilaisuus
Pahoillani tietenkin etten napannut koukkuun kiinni. Ei nuo asiat niin uusia ole, tamperelaisena on tullut syynättyä aikanaan punaisten historia hyvinkin tarkkaan ja sehän on ollut kauan selvää, että Lenin veti maton suomalaisten punaisten alta vaikka sitä mukamas koettikin hyssytellä suomalaisille.
Kapinavuodesta on ainoa aukkokohta tuo ns. idmanin kavallusjuttu jossa pankinjohtaja kavalsi 10% koko maan budjetista ja vaikka muuta onkin sanottu, sen taustalla oli ilmeisesti useampikin taho. Tuossa 2000-luvun alussa vasta ilmeni, että jäljet vasta johti aktivisteihin ja heitä tukeviin tehtaanjohtajiin ja se raha ilmeisesti kellui koko ajan jossakin sellutehtaiden kassoissa. Vuoden 1917 lopulla kun valkoisten aselaiva John Grafton rantautui aselastissa vaasaan, sen sisältö olisi maksettu näillä Idmanin rahoilla. Kuka niistä tarinoista tietenkään oikeasti enää tietää..?
Kapinavuodesta on ainoa aukkokohta tuo ns. idmanin kavallusjuttu jossa pankinjohtaja kavalsi 10% koko maan budjetista ja vaikka muuta onkin sanottu, sen taustalla oli ilmeisesti useampikin taho. Tuossa 2000-luvun alussa vasta ilmeni, että jäljet vasta johti aktivisteihin ja heitä tukeviin tehtaanjohtajiin ja se raha ilmeisesti kellui koko ajan jossakin sellutehtaiden kassoissa. Vuoden 1917 lopulla kun valkoisten aselaiva John Grafton rantautui aselastissa vaasaan, sen sisältö olisi maksettu näillä Idmanin rahoilla. Kuka niistä tarinoista tietenkään oikeasti enää tietää..?
3 vuotta 2 viikkoa sitten - 2 vuotta 3 kuukautta sitten #45800
........
Viimeksi muokattu: 2 vuotta 3 kuukautta sitten juppe.
3 vuotta 2 viikkoa sitten - 2 vuotta 3 kuukautta sitten #45818
......
3 vuotta 1 viikko sitten - 2 vuotta 3 kuukautta sitten #45856
......
3 vuotta 1 viikko sitten - 2 vuotta 3 kuukautta sitten #45861
........

Sivu luotiin ajassa: 0.256 sekuntia